תפריט עמוד

סנובורד: לגעת בשמיים ב-100 קמ"ש

התחושה של שיוט במהירויות של עשרות קילומטרים לשעה זו חוויה ייחודית לגולשי סנובורד. מי שרוצה לגעת בשמיים, צריך להכיר את השיאים הקיימים ולהגיע לאתרי הסקי המיועדים לכך

גולש סנובורד מפנה את גופו לכיוון ההתקדמות של הגלשן וכך מאיץ למהירויות מטורפות של עשרות קמ"ש. זו אחת הסיבות לכך שמדובר על תחביב השייך לענף האקסטרים, אך זה לא מונע מחובבי הז'אנר להשקיע אלפי דולרים לביקור באתרי הסקי המובילים. כל גולש מקצועי רוצה לשבור את השיאים הקיימים ולגעת בשמיים. נכון לשנתיים האחרונות, גולשי הסנובורד מהווים 30.2% מסך המבקרים באתרים המובילים. הם מגיעים למספר ימים ממוצע של 7.6 ימים בשנה ובאולימפיאדת החורף הם מושכים לא פחות תשומת לב מענפים ותיקים.

שיאי סנובורד מציבים רף גבוה עבור חובבי הסקי. השיא במהירות גלישה במסלול ישר, לדוגמה, נקבע בשנת 1999 על ידי גולש אוסטרלי בשם דן פאוול. פאוול זכה בתור גולש הסנובורד המהיר בהיסטוריה, בזכות נתון מדהים של 201 קמ"ש. יש עוד כמה מתחרים שהגיעו למהירות של מעל 100 קמ"ש בקפיצה לגובה. הסכנות העיקריות בשבירת שיאים לגובה הן פריקת כתף לאחר הנחיתה, נקע בקרסול וחבלות יבשות.

ענף הסנובורד מתאים למי שמחפש ריגושיים מיידיים ופורצי גבולות

ענף הסנובורד מתאפיין באומץ, תעוזה וסגנון חיים קיצוני. זו גלישת סקי שמתאימה למי שמחפש ריגושים מיידיים ולא מוכן לחכות להם. הענף מייצג פריצת גבולות ומסגרות, אך אפשר לצבור בו בקלות יחסית את הניסיון והידע הדרושים – אם מוצאים את המקומות הנכונים.

ארצות הברית: המקום בו ניתן להגיע לשיאים חדשים
מי שמחפש מקום לשבור את שיאי המהירות צריך להגיע לאחד מאתרי הסקי בארצות הברית. זו המדינה היחידה בעולם בה יש את השילוב המנצח בין מגוון, תנאים ושלג. מסלולי הסקי של ארצות הברית מעניקים את התנאים האופטימליים לעבור חוויה של פעם בחיים. אפשר להזמין טיסות לארה"ב לכל אורך השנה כדי לראות מקרוב את מקצועני הסנובורד, או לחילופין לעלות על המסלול ולנסות לקחת חלק בהרפתקה.

אתר סקי בקולורדו, ארה"ב. האתרים האמריקאים הם ברמה גבוהה מאוד ויש בהם את כל השירותים הנלווים

מסלולי הסקי המסעירים של ארצות הברית נמצאים בתוך אתרים מהממים. האתרים מפוקחים על ידי אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר ובנוסף, כיאה לגישה השירותית האמריקאית, תמצאו שם את כל המסעדות, החנויות ומקומות הבילוי שתחפצו בכדי להשלים את החוויה.

מה ההבדל בין שיאים בסגנונות גלישה?
שיאי המהירות בסנובורד מושפעים מסגנון הגלישה. בסגנון free ride, לדוגמה, מתמקדים בגלישה במדרונות ומחוץ להם, עם קפיצות בסיסיות וסולידיות בלבד. זהו סגנון גלישה המתאים לגולשים שרוצים לעלות רמה ולהתחיל לגלוש באופן יותר חופשי ומאתגר וניתן ללמוד אותו מול המדריכים באתרים השונים. לעומתו, סגנון free style מעלה על נס את הקפיצות והביצועים. זה סגנון הרבה יותר אינטנסיבי שמתאים למכורים הכבדים (מי יודע, אולי אתם כבר בדרך?) ותרצו להתמחות בו אם אתם מהירות וגובה מרגשים אתכם. בסגנון הזה יש צורך בשילוב בין קורדינציה, אומץ וכמובן יכולות אתלטיות ופיזיות.

גלישה בסגנון פרי סטייל המשלב קפיצות מסמרות שיער

גלישה סולידית במסדרונות הסקי של האתרים המובילים מתבצעת בסגנון Alpine. זה סגנון המתאים למתחילים ויש להתמקצע עליו ולשלוט לחלוטין בגלשן לפני שמתפתחים לסגנונות המורכבים יותר. הסגנון משמש כבבסיס לשני הסגנונות האחרים וניתן בקלות ללמוד את הבסיס שלו, משם זה רק תרגול.

בקיצור, הקפיצה הבאה שלכם לגובה כבר נמצאת בהישג יד: כל מה שצריך לעשות הוא לבחור את אתר הסקי המתאים, את הסגנון ואת הציוד.

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מארצות הברית

המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח
המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח

אגם מונו שבקליפורניה סימן את המסע החמישי של נועם בדין לאגמי-מלח ברחבי העולם ב-17 שנים האחרונות. האגמים הללו, החבויים באגנים סגורים, הם סמלים לחוסן ושבריריות. הם מקבלים מים מתוקים ממקורות שונים אך אין להם מוצא לאוקיינוסים או נהרות. ...

חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה
חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה

בדרכם לפסטיבל כדורים פורחים בצפון מדינת ניו יורק, אורית ורפי ניפגשו עם להקת אופנועני הארלי דייוידסון מדוגמים להפליא, קשוחים למראה. ליד אגם ג'ורג' הם חיכו וחיכו לבלונים, אך מזג האוויר למרבה האכזבה הפריע ומנע את החגיגה. הם ניסו ...

חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי
חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי

מדור חדש: אנחנו אורית ורפי, בני זוג מכרכור, בני חמישים וקצת. שנינו מצלמים, והצילום הוא חלק בלתי נפרד, ואפילו משמעותי, מהטיול שלנו. בטיול המתואר להרי הסמוקי בארה"ב היינו עוד לפני גיל 50, והוא היה אחד מהטיולים הרבים למדי ...