תפריט עמוד

סנובורד – אתרים מומלצים

מי שמרגיש שהוא מיצה את החרמון ומוכן לצאת אל העולם הגדול, יכול לבחור אחד מאתרי הסנובורד הרבים שמזמנים לאורחיהם חוויית גלישה שמימית.הנה כמה מומלצים

לז ארק, צרפת
באלפים הצרפתיים משתרעים כמה וכמה אתרים שפשוט לא תוכלו לקרוא לעצמכם גולשי סנובורד בלי לבקר באחד מהם לפחות פעם בחיים. לז ארק
(Les Arcs) הוא אחד המהנים שבהם. מדובר באתר ותיק ועצום בגודלו, ואם לא די בכך, אפשר להגיע ברכבלים ובגלישה גם לאתר הצמוד אליו לה פלָאניֶה (La Plagne), מה שאומר שאפשר לצאת בבוקר של היום הראשון לגלוש במשך כל השבוע בלי לעבור באף מסלול פעמיים.
יש מסלולים מכל הסוגים לכל הרמות וגם כמה בתי ספר לגלישה. מספר המסלולים הכחולים הוא הרב ביותר, מסלולים ירוקים יש מעט מאוד. בגלל הפרשי הגבהים הגדולים בין פסגות ההרים לתחתית האתר אפשר לעבור בכמה סוגי מסלולים: מסלולים שעוברים בתוך יערות, כך שגולש פרי-רייד מנוסה יוכל לעבור בין העצים ולזכות בחוויה מיוחדת במינה; מסלולים פתוחים ורחבים; גלישה בכמה פארקים שנועדו לסנובורד וכוללים מקפצות, מעקות ואלמנטים שונים לגלישת פרי-סטייל ועוד.
עונת הגלישה: מאמצע דצמבר עד אפריל. פברואר ומרס הם החודשים החמים והצפופים.
מחיר: 1,500-1,100 אירו לאדם בשיא העונה, כולל טיסה, העברות, לינה בדירה (ותצטרכו לדאוג לאוכל) או במלון (חצי פנסיון), סקי פס ומסי נמל.
הגעה: מז'נבה (Geneva), שווייץ (מרחק של כ-150 קילומטר בלבד).
אינטרנט: http://www.lesarcs.com

אנדורה
זה לא אתר, זוהי ארץ קטנטנה עם שבעים אלף תושבים שנמצאת על רכס הפירנאים בין צרפת לספרד. בשטחה של אנדורה (Andorra) מספר רב של אתרים צמודים זה לזה, וכך נוצרת אווירה של מדינה שהיא אתר סקי אחד גדול. באתרים מגוון מסלולים ונופים, וזהו המקום המושלם למתחילים, בעיקר למתחילים שאוהבים אלכוהול, כי הוא ממש זול. השילוב יוצר חיי לילה מגוונים, במיוחד בעיר הבירה אנדורה לה וייה (Andorra la Vella), וגם חוויית הקניות אינה

צילום: ליסה קייל יאנג

מקופחת, העיר גדושה בחנויות פטורות ממכס.
עונת הגלישה: מאמצע דצמבר עד סוף אפריל.
מחיר: מ-860 אירו בשיא העונה כשמדובר בלינה בבית דירות באתר קטן, ועד ל-1,300 אירו לדיל שכולל מלון חצי פנסיון באחד האתרים הגדולים. המחירים כוללים טיסות, העברות מברצלונה, סקי פס לשישה ימים, השכרת ציוד סקי, הדרכה ומסי נמל.
הערה: מומלץ לשכור רכב שיאפשר לכם לקפוץ מאתר לאתר או מבר לבר.
הגעה: מטולוז (Toulouze) שבצרפת או מברצלונה
(Barcelona) שבספרד.

קיצבוהיל, אוסטריה
אוסטריה גדושה באתרים. אחד הוותיקים והגדולים שבה, קיצבוהיל
(Kitzbuhel), כולל 700 קילומטר של מסלולים בכל הרמות. האוסטרים היקים ידועים באתרים הטובים והמסודרים להפליא שהם מתחזקים. באתר יש סנו-פארק (פארק לגולשי סנובורד) חדיש ומלא באלמנטים כיפים, בהם האף-פייפס בכל הגדלים, ובמסלולים מכל סוג. הפארק מושלם לגולשי סנובורד בכל רמה.
חיי הלילה מגוונים, והעיירה מלאה בפאבים צפופים וצבעוניים. למרות עליית ערך האירו התלולה, אוסטריה קצת זולה יותר משכנותיה.
עונת הגלישה: מדצמבר עד אפריל.
מחיר: אפשר לרכוש דיל תמורת 1,000-860 אירו לאדם לשבוע בשיא העונה, כולל טיסה, מלון חצי פנסיון ומסי נמל. על מחיר זה צריך להוסיף סקי פס (170-150 אירו), ציוד והדרכה למי שצריך והעברות לאתר מנמל התעופה במינכן.
הגעה: ממינכן (München), גרמניה.
אינטרנט: www.kitzbuehel.com

פואיאנה ברשוב, רומניה
רומניה עדיין רחוקה מהסטנדרט המערב אירופי, אבל גם לה יש כמה יתרונות לא מבוטלים. פואיאנה ברשוב (Poiana Braşov) הוא אתר לא גדול אבל חמוד, ידידותי למשתמש, בעל מגוון מסלולים למתחילים, ובעיקר זול. מי שמתקשה להוציא הרבה אירו עבור הזכות לגלוש במערב אירופה, בהחלט יכול לגלוש באתרים במזרח אירופה שנותנים מענה זול ונחמד לגחמה. פואיאנה ברשוב נחשב אתר מסודר ובטוח עם כל השירותים הבסיסיים הנחוצים, ולא תתקשו למצוא דילים לשם. הדילים מציעים חבילות לשבוע שלם או רק לחופשת סוף שבוע קצרה, מצרך נדיר בעולם הסקי שנחוץ למי שאינו יכול לנסוע ליותר. האתר מכוסה ברובו ביערות צפופים שביניהם מסלולי גלישה לכל הרמות, בדגש על מתחילים ובינוניים. אפשר לקחת יום חופש מהגלישה ולטייל בטירה של דרקולה שנמצאת לא רחוק משם.
עונת הגלישה: מאמצע דצמבר עד תחילת אפריל.
מחיר: תמורת כ-1,100 אירו תקבלו דיל שכולל הכל בשיא העונה (טיסה, מלון חצי פנסיון, העברות, סקי פס, ציוד, הדרכה ומסי נמל). דילים בסיסיים יותר אפשר למצוא ב-800 אירו ומעלה.
הגעה: מבוקרשט (Bucureşti), רומניה.
אינטרנט: www.poiana-brasov.com

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.