תפריט עמוד

סלובניה: עלייה במספר המבקרים מישראל

עליה של 56 אחוז במספר הישראלים המבקרים בסלובניה, כך מוסרת שגרירת סלובניה בישראל. סלובניה מציעה נופים ירוקים, אגמים תכולים, מסלולי הליכה בטבע ותיירות מרפא וספא מפותחת

משלחת בכירים מאתרי הספא והנופש "טרמה קרקא" בסלובניה ואזור בוהין השתתפה שלשום באירוע תיירותי מיוחד לסוכני ומפעילי תיירות במעון שגרירת סלובניה בישראל, אלנקה סוחדולניק, בהרצלייה פיתוח. באירוע השתתפו שגרירת סלובניה בישראל, ראש רשות התיירות של סלובניה, כרמן נוברליץ', מנהל מלונות הספא והנופש של חברת "טרמה קרקא", יוז'ה ברוס, ראש רשות התיירות של אזור בוהין, קלמן לנגוס וכן סוכנים ומפעילי תיירות משתי המדינות. השגרירה סוחדולניק הציגה נתונים מרשימים על עלייה דרמטית במספר הישראלים שביקרו בסלובניה בשנתיים האחרונות. בעוד שבשנת 2011 ביקרו בסלובניה 30 אלף ישראלים, הרי שבשנת 2013 ביקרו בה 47 אלף ישראלים – עלייה של כ-56 אחוז.

אזור דרום-מזרח סלובניה מאופיין בנופים ירוקים, יערות עבותים, גבעות מכוסות בכרמים, כנסיות, טירות ומנזרים. באזור מסלולי טיול מצוינים לחובבי טבע ויין. זהו חבל ארץ עם אינספור אפשרויות בילוי והנאה. חברת "טרמה קרקה", אחת מחברות התיירות המובילות בסלובניה, מפעילה שני מרכזים לספא, נופש ומרפא: אתר הספא והנופש שמריישקה טופליצה ואתר דולנסקה טופליצה. החברה מפעילה את מלונות אוטוצ'ק עם אחת האטרקציות הידועות והיפות בסלובניה – טירת אוטוצ'ק, את מלון העסקים טרמה קרקה בנובו מסטו ומסלולי גולף נהדרים ליד הנהר. טמפרטורת המים של האמבטיות התרמיות באתרי הספא והמרפא מגיעה ל-30 מעלות צלזיוס, ובנוסף ליכולת הריפוי של המעיינות, הסביבה הפסטורלית מרגיעה ומעודדת פעילות בחיק הטבע, הליכה, רכיבה על אופניים וגולף.


טירת אוטוצ'ק במיקום יפהפה באגם בוהין

בוהין הוא עמק קרחוני בלב פסגות האלפים היוליאניים, בתוך שמורת הטבע טריגלאב, ובו 24 כפרים אלפיניים טיפוסיים. הפנינה היפה ביותר של העמק הוא האגם הקרחוני בוהין בעל גווני טורקיז מדהימים. האגם מוקף בהרים המתנשאים לגובה של 2,000 מטר. זהו האגם הגדול באגמי סלובניה ונמצא במרחק של כחצי שעה נסיעה מאגם בלד המפורסם.

אזור בוהין הציורי מספק לנופשים חווית טבע נפלאה, עם אינספור אפשרויות נופש ופעילויות. יש כאן נהרות, אגמים, מפלים, ערוצי נחלים, עשרות מסלולים מסומנים להליכה ולרכיבה על אופניים. הנוף הנשקף מהר ווגל, שעליו עולים ברכבל, על האגם ופסגות ההרים מסביבו עוצר נשימה. טיול לאורך ערוץ מוסטניצה בין מים שוצפים, ועליחה ביער הירוק למפל סביצה הם רק חלק מן האטרקציות, וזאת בנוסף לשחייה ושיט באגם. בוהין הוא גם נקודת מוצא מצוינת לטיפוס על פסגת טריגלב, ההר הגבוה במדינה (2,864 מטר).


שגרירת סלובניה בישראל, אלנקה סוחדולניק, וראש רשות התיירות של אזור בוהין, קלמן לנגוס, עם גבינת בוהין משובחת

לגבינת בוהין יש מוניטין מצוין – היא עשויה מחלב של פרות הרועות באחו האלפיני. בתקופה שבה הרועים מובילים את הפרות בחזרה לעמק מתקיים פסטיבל מסורתי המכונה "נשף הפרות", פסטיבל מרתק וססגוני במיוחד. מגוון רחב של אפשרויות לינה אפשר למצוא בבתים, בצימרים פרטיים ובמלונות.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.