תפריט עמוד

סין וקולומביה מתכננות חלופה יבשתית לתעלת פנמה

נשיא קולומביה מסר כי ארצו נמצאת במגעים מתקדמים עם סין כדי להקים חיבור יבשתי בין האוקיינוס השקט לאוקיינוס האטלנטי - חלופה לתעלת פנמה

סין מנהלת מגעים מתקדמים עם קולומביה כדי להקים תחליף לתעלת פנמה, כך מדווח העיתון הבריטי פייננשל טיימס. בשונה מתעלת פנמה, שנועדה למעבר אוניות, התעלה המתוכננת תהיה למעשה קישור יבשתי, דרך פסי רכבת, בין האוקיינוס השקט לאוקיינוס האטלנטי, והיא נועדה לשמש את הסינים להעברת חומרי גלם ומוצרים דרך קולומביה לשאר יבשת אמריקה. חואן סנטוס, נשיא קולומביה, אישר את קיומם של המגעים בין שני המדינות ואמר כי מדובר בהצעה ממשית שנמצאת בשלבים מתקדמים. הוא הוסיף שאסיה מהווה את המנוע החדש של הכלכלה העולמית.

פתיחתה של תעלת פנמה, בשנת 1914, היתה מהפכה של ממש בתחום הסחר הימי, שכן המעבר דרכה קיצר באופן משמעותי ביותר את השיט בין שני האוקיינוסים וייתר את הצורך להקיף את אמריקה כדי להגיע מהאוקיינוס האטלנטי לאוקיינוס השקט. מדי שנה עוברות בתעלה כ-14 אלף ספינות הנושאות יותר מ-200 טונות של סחורה – כחמישה אחוזים מכלל הסחר העולמי. התעלה, שאורכה 77 ק"מ, מספקת כ-80 אחוז מהכנסותיה של פנמה. בימים אלו מתבצע פרויקט הרחבה גדול מאוד, שאמור להכפיל את מספר הספינות שיעברו בתעלה.

ספינה עוברת בתעלת פנמה בשנת 1915, שנה לאחר פתיחתה

קולומביה בוחנת זה זמן רב אלטרנטיבות לתעלת פנמה, באזור הגבול המשותף בין שתי המדינות. המגעים עם סין באו על רקע החיבור הכלכלי הענף בין השתיים – היקף המסחר בין סין לקולומביה בשנה שעברה הגיע לחמישה מיליארד דולר. "התעלה היבשה" תימתח לאורך של 220 ק"מ, ויעברו בה סחורות מהמזרח הרחוק. למרות דבריו של נשיא קולומביה על התקדמות המגעים עם סין, על פי הפייננשל טיימס יתכן שמאחורי ההכרזה מסתתר ניסיון ללחוץ על ארצות הברית לחתום על הסכמי סחר חופשי עם קולומביה.

על ההרחבה של תעלה פנמה תוכלו לקרוא בכתבה הבאה:

פנמה: העם אמר את דברו – התעלה תורחב!
העם אמר את דברו – התעלה תורחב
תעלת פנמה, אחד מעורקי התחבורה הימיים החשובים בעולם, סובלת בשנים האחרונות מפקקי תנועה ואוניות חדישות רבות אינן יכולות לשייט בה. כעת התעלה עוברת הרחבה משמעותית



לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.