תפריט עמוד

סיכום סוכות: השרב אחראי למיעוט יחסי של מטיילים

החום הכבד ששרר במהלך החג השני של סוכות אחראי למיעוט יחסי במספר המטיילים ברחבי הארץ. באגמון החולה נדידת הסתיו בעיצומה, ובחג נחתה שם להקה ענקית של אלפי שקנאים

כ-640 אלף מבקרים הגיעו במהלך סוכות ליערות ולפארקים של קק"ל ברחבי הארץ – פחות מאשר בשנים קודמות, וזאת בשל מזג האוויר השרבי והאובך ששררו בכל רחבי הארץ בימי החג. כצפוי, החום הכבד אחראי לכך שמטיילים רבים העדיפו אתרים מוצלים עם מים. אחד האתרים הפופולרים בצפון היה אגמון החולה, שם נדידת הסתיו נמצאת כעת בעיצומה. בימים האחרונים החלו לנחות באגמון ראשוני העגורים, ובנוסף, באחד מימי החג נחתה באגמון להקה ענקית של כ-7,000 שקנאים. מנהל אגמון החולה, קובי סמרנו, ממליץ לציבור להגיע בשעות אחר הצהריים, כשהטמפרטורות יורדות והציפורים מתכוננות לשנת הלילה.

מקק"ל נמסר כי רוב המטיילים שמרו על ניקיון האתרים והקפידו לקחת עמם את האשפה או להניחה במרוכז. בחלק מהיערות אף חולקו למטיילים שקיות מתכלות. עם זאת, נמסר כי במהלך כל ימי החג נאספו כ-200 טון אשפה ברחבי הארץ.

בעקבות מזג האוויר השרבי והרוחות שנשבו במהלך החג פרצו כמה שריפות באתרי טבע. רוב השריפות היו קטנות וכובו מיד, אולם בנחל כסלון שבהרי ירושלים, סמוך לאנדרטה לזכר הרוגי הפיגוע בקו 405, נשרפו כשמונים דונם של חורש טבעי בטרם הכבאים הצליחו להשתלט על האש. ביער חולדה מטיילים השליכו תכולת מנגל לתוך פח אשפה וגרמו להתלקחותו. האש כובתה במהירות ולא היה צורך לפנות מטיילים מהאתר.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.