תפריט עמוד

סיורי פסח בירושלים

בפסח, חג העלייה לרגל לירושלים, מרתק לסייר ברחובות העיר ובאתריה ולפגוש את הפסיפס האנושי המרתק המרכיב אותה. הצעות לסיורי פסח מחכימים ומהנים בירושלים

פסח הוא אחד משלושת הרגלים (החגים) שבהם ישנה מצוות עלייה לרגל לירושלים. אבל גם מי שאינו מקיים מצוות טוב יעשה אם יגיע לירושלים במהלך הפסח כדי להכיר צדדים שונים של העיר. יד יצחק בן-צבי עורכת סיורי פסח מיוחדים בירושלים:

בנתיבות צלילי העלייה לרגל
מאות שנים יהודים, נוצרים ומוסלמים עולים לרגל לירושלים. הסיור הזה מתחקה אחר מקורו של המנהג ומברר את פשר הביטוי "עלייה לרגל". הסיור כולל ביקור באתרים השונים שבהם עוצרים העולים לרגל – אכסניות של צליינים נוצרים, מקווה שבו טבלו עולי הרגל היהודים בימי המקדש ועוד, ובמהלכו לומדים להכיר דמויות מפורסמות שעלו לרגל, עומדים על ההבדלים בין העליות לרגל של הנוצרים, היהודים והמוסלמים ומאזינים לצלילים האופייניים לעלייה לרגל, מהגוספל, דרך מזמורי תפילה רוסיים ועד שירי המעלות של הלוויים במקדש.
מסלול: מגרש הרוסים, נוטרה-דאם, שער יפו, תצפית להר הבית, הרובע היהודי, הכותל. הסיור מלווה בשני נגנים.

נגנים בירושלים. מוזיקה היא חלק אינטגרלי מהעליות לרגל | הצילום באדיבות יד יצחק בן-צבי

שבעים פנים: סיור תיאטרלי בלב ירושלים
בימי העלייה לרגל מקבלת ירושלים מראה מיוחד פנים של עולי רגל מההווה ומהעבר מתקבצים יחדיו בעיר ואם מביטים היטיב מגלים שלל דמויות רחוקות וקרובות. במהלך הסיור ממשכנות שאננים לעבר הכותל פוגשים פנים שונות מתקופותיה הרבות של ירושלים: חייל ממשחררי העיר , זקן משבט נפתלי, מפקד של החומה הצפונית של ירושלים, עולה רגל, קבצן ירושלמי טיפוסי עוד. את הסיור מדריך השחקן דורון פוקסמן והוא מיועד למשפחות.
מסלול: משכנות שאננים, הרובע היהודי

בית בשכונת ימין משה | צילום: שאטרסטוק

עיר בהר: אל בטן האדמה
במהלך פעילות חווייתית. בטיילת האז מגלים פינה לא מוכרת של טבע, תצפית מרהיבה, צמחים מיוחדים, מנהרה עתיקה ועוד. הסיור מיועד למשפחות, יש להצטייד בפנסים.

אביב בדרך לירושלים
האביב שמתפרץ מכל עבר בפריחה מקסימה משמש רקע לטיול בהרי ירושלים בעקבות גבורתם של פורצי הדרך לעיר. המסלול נוח וחווייתי, מיועד לכל המשפחה. יש להצטייד בנעלי הליכה נוחות, כובע ושתייה. ההגעה לנקודת היציאה ברכבים פרטיים.

אביב בהרי ירושלים, זמן מצוין לטיול רגלי | צילום: שאטרסטוק

תיאטרון חוצות בלב ירושלים
קבצנית, עולת רגל, בת כהנים, אשת הנציב הרומי – לכל אחת מהנשים הללו יש ירושלים משלה. בעיצומם של ימי העלייה לרגל נפגוש בירושלים דמויות ססגוניות ונשמע מהן את סיפורה של העיר מנקודת מבטן האישית, הנוקבת ומלאת ההומור. את הסיור מדריכה שחקנית והוא מיועד למשפחות.

משחקים של פעם
מסע ירושלמי מסקרן בעקבות משחקים מהעת העתיקה ועד לימינו. הסיור חושף משחקי לוח קדומים אשר נחרטו ברחובות העיר ומפגיש את המטיילים עם משחקים נוסטלגיים מתקופת הילדות. כמו כן, לומדים כיצד השפיעה רוח התקופה על עיצוב משחקי הילדים.
מסלול: שער יפו, הרובע היהודי, חצר הישוב הישן, קבר דוד

 לפרטים נוספים והרשמה לסיורים היכנסו לאתר האינטרנט של יד יצחק בן-צבי >>

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.