תפריט עמוד

סופרים ציפורים: פרויקט לספירת ציפורים בחצר הבית

כל אחד מוזמן להשתתף בפרויקט של ספירת ציפורי בר באזורים בנויים. צריך רק לצאת בשעות הבוקר לחצר הבית, לגינה הציבורית או לפארק המקומי ולהתחיל לספור ציפרים

בימים אלו מתקיימת ספירת ציפורים בכל היישובים בארץ, וכל אחד מוזמן לקחת חלק בפרויקט החשוב הזה. ספירת הציפורים נעשית בשעות הבוקר בסביבת הבית, בגינות ציבוריות ובפארקים עירוניים. תהליכי עיוּר (אורבניזציה), התמעטות שטחים פתוחים בעיר ושינויים בסביבת החיים של הציפורים משפיעים על מיני הציפורים בסביבה העירונית, על מספרן ועל ההרכב שלהן. ספירת הציפורים נועדה להעריך את הרכב המינים של ציפורי הבר באזורים בנויים ומספרן וכן לאפיין מגמות ושינויים באקולוגיה שלהן לאורך השנים. תקופה זו של השנה נחשבת אידיאלית לספירת ציפורים, שכן אין בה כמעט ציפורים נודדות וגם לא קינון ורבייה, דברים שעלולים לבלבל את הספירה ולהטות את התוצאות.

איך סופרים ציפורים? יש לבחור יום אחד מתוך מכלול ימי הספירה – עד שבת 5 בפברואר – שבו תוכלו להקדיש לפחות עשרים דקות לספירה. הספירה נעשית בגינת הבית, גינה ציבורית או פארק מקומי, בין השעות 7:00 ל-10:0, אז הציפורים פעילות בחיפוש אחר מזון לאחר שנת הלילה וניתן לצפות בהן בקלות. חמש הדקות הראשונות יוקדשו להתרגלות שלכם לשטח ולציפורים, והתרגלות של הציפורים אליכם. לאחר מכן הקדישו לפחות רבע שעה לספירה של הציפורים הנראות בסביבתכם. עמדו או שבו בשקט במקום שממנו תוכלו לצפות על כל השטח הנדגם, ורשמו את מספר הציפורים הנראות בשטח, על ענפי העצים, על חוטי החשמל, בקרבת הספסלים ועל הקרקע. באתר האינטרנט של המרכז לטיפוח ציפורי הבר בחצר הבית יש הוראות מדויקות לספירה, מידע על ציפורים החיות באזורים בנויים ותמונות שלהן, טפסי סקר להורדה ואפשרות לדווח על תוצאות הספירה שלכם.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.