תפריט עמוד

סופה סולרית חזקה מתקרבת לכדור הארץ

כאילו לא היו לנו מספיק דאגות: טלסקופים של סוכנות החלל האמריקאית הבחינו בהתפוצצות חזקה במיוחד על פני השטח של השמש, שכתוצאה ממנה השתחררו עננים של חלקיקים טעונים הנעים במהירות לכיוון כדור הארץ (תופעה הידועה בשם סופה סולרית). למרות שזה נשמע מבהיל, התפרצויות סולריות מתרחשות על פני השמש כל העת, והן אחראיות בין השאר לתופעה המרהיבה של הזוהר הצפוני. אולם במקרים שבהם ההתפרצויות הללו חזקות מאוד, כפי שקרה בהתפרצות הנוכחית – החזקה מאז שנת 2005 – החלקיקים המגנטיים שמקורם בשמש עלולים לגרום לשיבושים לאמצעי תקשורת וניווט, לוויינים ותשתיות אלקטרוניות. מחשש לפגיעה מהקרינה המוגברת, הוחלט להסיט באופן זמני את מסלוליהם של מטוסים שעוברים באזור הקטבים.

מי שייהנה מן הסתם מהתופעה הזאת יהיו תושבי מדינות צפוניות, שיזכו לראות מופעים עוצמתיים במיוחד של הזוהר הצפוני. מי שגר באזורים נטולי אורות רוקדים בשמים, יכול להסתפק בתמונה המדהימה שלמעלה (לִחצו עליה להגדלה) המלמדת כיצד נראית סערה על פני השמש.

לקריאה נוספת:

הזוהר הצפוני: המקומות הכי טובים לצפייה
הזוהר הצפוני: המקומות הכי טובים לצפייה
הזוהר הצפוני, אחת מתופעות הטבע המדהימות ביותר, נכנס בקרוב לשלב שיא בפעילותו, מה שמבטיח תצוגות רבות וצבעוניות מהרגיל. הנה כמה מקומות בהם יש סיכוי רב במיוחד לחזות בשמי החורף נצבעים בשלל צבעים מרהיבים


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.