תפריט עמוד

סוף העונה וסוף הדרך

מכירות סוף העונה מתחילות מיד עם פרוץ השנה החדשה וכפי שנהוג בשנים האחרונות, באופן מתחשב מאוד בחובבי הקניות, ה"סיילים" של חברות התעופה מתואמים היטב עם אלה של חברות ההלבשה

יש תעלומות נשגבות שקשה לפענח. איך, למשל, יתכן שטיסה לניו יורק, שעולה בינואר קצת יותר מ-600 דולר, תעלה באפריל, רגע לפני פסח, מחיר כפול? הרי המרחק לא עומד להשתנות, היבשות אינן מתקרבות והאוכל במטוס אנין בדיוק באותה מידה. המשכה של אותה תעלומה מסתורית קשה גם הוא לפיענוח. איך יתכן שרשתות ההלבשה המכובדות והמפורסמות ביותר בעולם מוכרות מאמצע ינואר עד סוף פברואר את מוצריהן הנאים תמורת חצי מן המחיר שדרשו עבורם בדצמבר? האם לא עלה מעולם על דעתם שאנו עלולים לחשוד שהמחיר המקורי היה מוגזם מעט? כנראה שלא. זה הרגע לשקול מבצע "טוס ולבש" פרטי בארבע ערים גדולות.

ניו יורק
איזור גריניץ', סביב וושינגטון סקוור פארק במנהטן, נחשב בשנים האחרונות לאזור הקניות הטוב בעיר. כתב ה"גארדיאן" ניק מאי ממליץ השנה על שלוש חנויות לקניות סוף העונה בגריניץ' וילג'. הראשונה היא VIM ברחוב ברודוויי 686. זו חנות גדולה, חלק מרשת שכמה חנויות שלה פרושות בעיר. ההתמחות העיקרית כאן היא במכנסי ג'ינס ובנעלי ספורט של המותגים הגדולים ביותר.

בגדי מעצבים לנשים בגרסאות מעניינות ובמחירים מצויינים אפשר למצוא בחנות Purdy Girl ברחוב תומפסון 220 (בין רחוב 3 לבליקר) ובעוד שתי חנויות, האחת סמוכה בלה גווארדיה פלייס 540 והשנייה בשדרות קולומבוס 464 (בין 82 ל-83). לשתי המעצבות, קורין ונאדין, ניסיון בניהול בוטיקים בסוהו. המטרה המוצהרת היא להביא את העיצוב והשיק הפריזאי לניו יורק. המחירים אמורים להיות שווים לכל נפש, בייחוד עכשיו, כאשר בגדי המעצבים בחנות נמכרים בחמישים אחוזי הנחה.

ההמלצה השלישית לקניות במנהטן היא Barneys ששוכנת קצת יותר צפונה בשדרות מדיסון 660. הציטוט החביב על בעלי "בארניס" הוא של גיבורת "סקס והעיר הגדולה" שרה ג'סיקה פארקר שאמרה פעם בראיון ל"וניטי פייר": "אם אתה אדם טוב ועובד קשה אתה זוכה ללכת מדי פעם לקניות ב'בארניס'. זו השחיתות שלנו". כפי שאפשר להבין, קשה לדבר על מחירים זולים בבארניס, אבל בינואר הם חצי מן המחיר המקורי.

מנוחה לנפש: קניות בלתי פוסקות עלולות לעייף מאוד. כדי לחזור לפרופורציות נכונות כדאי לבקר באחד המוזיאונים הכי מיוחדים בעיר – מוזיאון בית הדירות בלואר איסט סייד. המוזיאון ברחוב אורצ'ארד 97, פינת ברום, (גוש בניינים אחד מדרום לרחוב דילאנסי) מציג את חיי המהגרים בשיכון עירוני במנהטן.

מנוחה לרגליים: וושינגטון סקוור פארק הוא גן ירוק ונעים בלב הגריניץ'. כמעט בכל יום מצלמים כאן סטודנטים לקולנוע סרט. המבקרים בכיכר משמשים כניצבים.

מנוחה לכיס: גלריית טוני שאפראזי, 300 מטר מדרום לוושינגטון סקוור פארק (רחוב Wooster 119). מציגה מגוון אמנים והכניסה חופשית.

לונדון
"הרודס" היא מוסד מכובד ובימי מכירת סוף העונה צפוף מאוד. הכתובת: 87-135 Brompton Road. כלבו סלפרידג'ס נחשב לתחרות הגדולה ביותר של הרודס, אם כי הוא פחות צפוף ובעיקר ממוקם באופן נוח יותר ברחוב אוקספורד מס' 400.

האזור המעניין יותר לקניות בלונדון הוא אזור נוטינג היל, בעיקר סביב תחנת הרכבת Ladbroke Grove. כמה מחנויות המעצבים הטובות בעיר מרוכזות כאן. אחת הבולטות היא החנות של Alice Temperely (רחוב Colville Mews 10 בנוטינג היל). דוגמא מפורסמת יותר היא החנות של מותג Ghost (Ledbury Road 36) בה מוכרים עכשיו בגדי מעצבים בהנחות של 60 אחוז.

מנוחה לנפש: באזור נוטינג היל יש כמה חנויות ספרים קטנות ומצוינות. שלוש מן הטובות שבהן מרוכזות ברחוב אחד, סמוך לתחנת לדברוק. החנות Books for Cooks שוכנת ברחוב Blenheim 4. החנות Garden Books במספר 11, וחנות ספרי הנסיעות המצוינת The Travel Bookshop במספר 13.

מנוחה לרגליים: גני לדברוק סקוור הם הגן הפרטי הגדול בלונדון והכניסה אליו אסורה. בלית ברירה נכתת רגליים לקצה המערבי של גני קנסינגטון, לא רחוק מנוטינג היל גייט.

מנוחה לכיס: שוק פורטובלו, בלב נוטינג היל זכה לפרסום עולמי בסרט בכיכובם של יו גרנט וג'וליה רוברטס. זה מקום מצוין לשוטט בו ללא הוצאות גדולות ואפשר אפילו לאכול בו בזול.

פריז
חנויות הכלבו הגדולות וכמה ממעצבי האופנה הנחשבים מרוכזים ליד תחנת סן לזר ברובע התשיעי. החנות המפורסמת ביותר היא כמובן גלרי לה פאייט (40 Haussmann), בה אפשר למצוא הכל תחת גג אחד ובמהלך ינואר ותחילת פברואר מציעים בה גם הנחות גדולות. לא רחוק משם, על אותה שדרה, שוכן הכלבו Printems שמציע תחרות ממשית במגוון ובמחירים. קצת מערבה, ברובע השמיני מרוכזות ברחוב אחד החנויות של כריסטיאן דיור (אבנו מונטן 30), ברברה בוי (מונטן 50), דולצ'ה אגבאנה (מונטן 2), טיירי מוגלר (מונטן 49), פראדה (מונטן 10) וקלווין קליין (מונטן 45).

מנוחה לנפש: במרחק הליכה קצר צפונה, במונמארטר, אפשר לבקר במוזיאון היפה לאמנות נאיבית Halle Saint Pierre, ברחוב Ronsard 2.

מנוחה לרגליים: הפארק היפה ביותר ברובע השמיני הוא פארק דה מונסו בבולבאר דה קורסל.

מנוחה לכיס: השוק של רחוב Levis בין הרובע ה-8 ל-17, מציע במשך כל השבוע מעדנים צרפתים מעולים. מוכרים בו, מלבד ירקות ופירות, גבינות מצוינות ויין זול ואיכותי.

ברצלונה
מאמצע ינואר עד סוף פברואר חוגגים בברצלונה מכירת סוף עונה משמעותית. רשת בתי הכלבו הספרדית שנושאת את שם חצר המלוכה האנגלית El Corte Ingles היא המקום המתבקש להתחיל בו את מסע הקניות בעיר. חנות הדגל של הרשת נמצאת בכיכר קטלוניה ובימים אלה היא מקושטת במיטב מחלצות החגים, כולל מזחלות ענק, צבאים ושדונים מוארים באלפי נורות זעירות. הרובע הגותי, בין פלאסה קטלוניה לנמל, מכיל הרבה מאוד חנויות של מעצבי אופנה. אופנה עכשווית אפשר למצוא בחנות המעצבים "קוסטו ברצלונה". זו חנות שהקימו האחים דלמאו לפני כעשרים שנה. כיום היא נחשבת לאחד השמות החמים בתחום האופנה עם סניפים במדינות רבות בעולם. בברצלונה פועלים שלושה סניפים, אחד ברובע הגותי, אחד באבנידה דיאגונל והשלישי ברובע לה ריברה.

מנוחה לנפש: פלאו דה לה מוזיקה קטלנה. בניין ואולם קונצרטים שתכנן דומנק אי מונטאנר לפני מאה שנה ונחשב לאחד משיאי סגנון המודרניסטה בעיר.

מנוחה לרגליים: פארק גואל הוא אחד הגנים הציבוריים היפים והמשעשעים בעולם. הוא לא קרוב למרכזי הקניות בברצלונה אבל הפסיפסים הצבעוניים שווים את הטרחה.

מנוחה לכיס: שוק לה בוקריה ממערב לרמבלס נמצא במרחק הליכה קצר מהרובע הגותי ומציע אוכל נפלא.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.