תפריט עמוד

סדנת יוגה אורבנית – הזמנה לאהוב את עצמך

בתוך הרעש האורבני מסתתרות הזמנות והזדמנויות מופלאות להשקיט את התודעה ולהטעין את הגוף באנרגיה חדשה. המורה הבכיר לאשטנגה ויניאסה יוגה גיא אלון, מורה בחסד עליון, פותח בפנינו צוהר לתרגול מעמיק וחוויתי כאחד הקורא להתבוננות, הקשבה ותשומת לב לעצמנו על מנת לפרוט ולהפיק מגופנו את מרב התהודה וההרמוניה.

תרגול יוגה עבורי הוא הזמן בו הגוף פוגש את הנפש ללא הסחות דעת על מנת לשחרר ולהטעין את העצמי ברמה הפיזית והתודעתית. מחזוריות בתנוחה ובנשימה המורגשת כריקוד אהבה על המזרן מגדירה מחדש את האיזון בין מתח להרפיה. השגרה מוכנסת למגירה וממתינה בסבלנות עד שזו תיפתח בחזרה.


תרגול דינמי וזורם בליווי מוזיקה

"אשטנגה וינייאסה יוגה" היא שיטת יוגה דינמית ואינטנסיבית, המשלבת נשימה אקטיבית וקצבית. בשונה לתפיסה הפופולרית, יוגה זו מאתגרת מאוד מבחינה פיזית. תרגול תדיר מטפח את שלושת רבדי הווייתנו: גוף, נפש ורוח, ומאפשר איזון התפתחות וריפוי.

אבי השיטה הוא פאטהבי ג'ויס (ז"ל) ממייסור בדרום הודו. האשטנגה בנויה לפי מספר סדרות ועקרונות. העיקרון המנחה את כולן הוא הויניאסה – שילוב בין נשימה עמוקה ותנועה בזרימה; פראנאיאמה – התכוונות לנשימה מיוחדת בשם "אוג'יי" (נשימה סרעפתית) היוצרת חום פנימי שגורם להזעה מוגברת וטיהור הגוף מרעלים; באנדות (מנעול אנרגטי) – טכניקת תנועה עם שימת לב ושימוש ברצפת האגן; דרישטי (ריכוז המבט) – מעצים ריכוז פנימי ומגביל תנודות התודעה.


ויניאסה – נשימה ותנועה בזרימה

לסדנת העמקה מגיעים מתרגלים מכל הרמות, ממתחילים ועד מתקדמים, שלכולם מכנה משותף: אהבת היוגה, סקרנות ורצון להעמיק ולשפר את התרגול האישי. ריחות הקטורת בליווי מוזיקה מרגיעה מזמינים אותנו להיכנס לחלל מבורך, שישמש עבורנו מקדש לתרגול flow של שעה וחצי, הזורם בקצב המיוחד של גיא, יותר התמקדות בויניאסה ופחות בסדרת האשטנגה. מיד לאחר מכן עוד שעה וחצי של העמקה ותרגול אסאנות (תנוחות) מגוונות ומתקדמות, המאתגרות את שיווי המשקל וכוח המשיכה. כמו כן, הוקדשה מחשבה רבה בחקירה והבנת העקרונות שבמעברים בין תנוחות, וכל זאת תוך עבודה זוגית משותפת ופותחת מחשבה המאפשרת מבט ראי מפרגן ושיפור הדיוק והתזמון.

כל זה אמנם נשמע אינטנסיבי מדי, לפחות למתחילים שבינינו, אבל כל אחד רשאי להעמיק או לשחרר בתרגול על פי יכולתו. מה שבטוח זה, שביום המחרת, וגם לאחר מכן, הסדנה תלווה אותנו ולא רק בגלל הרגשת השרירים התפוסים…

אם נרצה או לא, לאחר תרגול של שלוש שעות הרעב מתגבר. לשמחתנו, בתום הסדנה חיכה לנו בופה טבעוני ואורגני, טעים להפליא, מעשה ידיה של דונה סאלינס. השולחן היה מלא בדברים טובים, משביעים, ובעיקר מזינים את גופנו שעמל כה רב.


הבופה הטבעוני והאורגני שהמתין בסוף הסדנה

בעודי מהלכת מחוץ לסטודיו עוז מורג, שבו התקיימה הסדנה, בהרגשת ריחוף, כאילו הושקיתי לרוויה בשיקויי אהבה, נזכרתי במשפט המפתח שגיא אוהב לשגר באוויר בינות התנוחות והנשימות: "יוגה עושים באהבה או לא עושים בכלל"… שמחתי לדעת שלא צריך לארוז פקלאות ולנסוע רחוק בכדי להטעין מצברים ולהתחדש באנרגיה נפלאה. לפעמים הדברים הגדולים קורים ממש מתחת לאף, ובמקרה שלי מתחת לבית..
.

רוצים גם? לפרטים נוספים >>


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.