תפריט עמוד

נתפס ארכיאולוג שגנב ממצאים מחפירות ארכיאולוגיות

טלפון נייד שנשכח באתר חפירות ארכיאולוגי הוביל את החוקרים לביתו של ארכיאולוג, שם נמצאו עשרות מטבעות מהתקופה הרומית והביזנטית וכלי חרס עתיקים

גניבה יוצאת דופן מסעירה בימים אלו את עולם הארכיאולוגיה המקומי: בסוף השבוע האחרון נתפס ארכיאולוג וסטודנט לתואר שני בחשד כי שדד עתיקות מחפירה ארכיאולוגית פעילה. הסיפור החל מיד לאחר חג הפסח האחרון, כשלידי רשות העתיקות הגיע דיווח על שוד ופגיעה בחפירה ארכיאולוגית שאותה מנהלת אוניברסיטת חיפה באתר העתיקות שיקמונה מדרום לחיפה. השוד באתר בוצע במהלך החופשה – החשודים חדרו לשטח החפירה המגודר, ביצעו חפירות וגרמו נזק לשכבות הארכיאולוגיות בנות אלפי שנים וגנבו ממצאים שהושארו במקום על ידי חוקרי האוניברסיטה.

חוקרים מטעם אוניברסיטת חיפה שהגיעו למקום וגילו את הנזקים הזעיקו את היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות. בעזרת טלפון נייד שנמצא במקום, חוקרי היחידה למניעת שוד עתיקות הגיעו לביתו של החשוד, בן 39 מנשר. חיפוש בבית העלה עשרות מטבעות מהתקופה הרומית והביזנטית, מכלי חרס עתיקים, שברי חרסים, שברי זכוכית מהתקופה הרומית, שברי עוגנים ועוד. החשוד, שהודה במעשים המיוחסים לו, סיפר כי נהג לאסוף עתיקות מאתרים ארכיאולוגים במטרה להדביק את החרסים ולחברם לכדים שלמים בתור תחביב.

"מדובר באירוע חמור ביותר של גנבת עתיקות תוך פגיעה באתר ארכיאולוגי במהלך חפירה מדעית פעילה. חומרת המעשה גדולה דווקא בשל היותו של השודד ארכיאולוג בעצמו וסטודנט לתואר שני, המודע לחומרת מעשיו ויודע שפעולותיו גורמות לאתר העתיקות נזק בלתי הפיך ופוגעות במחקר הארכיאולוגי של עמיתיו. פעולותיו פגעו הלכה למעשה בהיסטוריה של כולנו באופן בלתי הפיך", אמר ניר דיסטנפלד מהיחידה למניעת שוד ברשות העתיקות. בימים הקרובים תושלם חקירת החשוד וברשות העתיקות מתכוננים להגיש נגדו כתב אישום חמור. העונש הקבוע בחוק לגבי עברות מסוג זה הוא עד חמש שנות מאסר.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.