תפריט עמוד

נציג בכיר באו"ם: אפריקה יכולה להאכיל את העולם

נשיא הקרן הבינלאומית לפיתוח חקלאות אמר בכנס חירום של האו"ם כי עם ניהול נכון, מדינות מזרח אפריקה, בהן סומליה, יכולות לייצר מספיק מזון לכל תושביהן ואפילו להאכיל את שאר העולם

בכנס חירום ברומא שנושאו משבר הרעב במזרח אפריקה, אמר בכיר באו"ם כי בניהול נכון לאפריקה יש פוטנציאל לא רק להאכיל את כל תושביה אלא גם את שאר העולם. קאניו נוונזה, נשיא הקרן הבינלאומית לפיתוח חקלאות (Ifad), שמוצאו מניגריה, סיפר על ביקור שערך בשבוע שעבר בסין. לדבריו, הוא נדהם מההתקדמות האדירה של חקלאים המקומיים, שאף הם מתמודדים עם תנאי אקלים קשים ומחסור חמור במים. נוונזה השווה בין מחוז גנזו (Gansu) בצפון-מערב סין למדינות אפריקה הסובלות מרעב, והוסיף כי בדומה למזרח אפריקה, גם המחוז הסיני סובל מבצורת, מחסור במים וסחף קרקעות. ההבדל בין סין לאפריקה נעוץ לדבריו בדגש שהממשלה הסינית שמה על פיתוח החקלאות והעזרה הניתנת לחקלאים המקומיים. מעבר להקצאת משאבים, הממשלה הסינית מפתחת  תוכניות שונות לשיפור החקלאות, בהן ניצול מרבי של מי הגשמים הזורמים במדרונות ההרים, גידול של תבואות ובעלי חיים המתאימים לתנאים הסביבתיים ועוד. הוא ציין כי פגש בסין איכרים שהכנסתם היומית בשנת 2006 היתה שני דולרים, וכעת היא מגיעה ל-35 דולר. אם באפריקה יושקעו מאמצים רבים יותר בפיתוח החקלאות, הוסיף, אין כל סיבה שאנשים ימשיכו למות ברעב. לא רק שהם יוכלו לספק את כל צרכיהם, אלא אף לייצא את העודפים לשאר העולם.

כינוס החירום ברומא בא בעקבות המשבר החריף במזרח אפריקה, שם על פי האו"ם, 11.6 מיליון בני אדם זקוקים לעזרה הומניטארית דחופה. הכנס פתח את  מבצע הסיוע הנרחב של האו"ם בסומליה, שהחל למרות איומים מצד זרמים איסלמים קיצוניים במדינה. גם באתיופיה, ג'יבוטי וקניה השכנות יש אזורים שנפגעו מהבצורת ותושביהם סובלים מרעב.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.