תפריט עמוד

נפתח טורניר השחמט הגבוה ביותר באירופה

תחרויות שחמט נערכות לרוב בחדרים סגורים, מוארים באור מלאכותי, והמשתתפים מקדישים את רוב מעייניהם ללוח ולכלים שעליו. אבל בטורניר השחמט הבינלאומי "ליוויניו אופן", שנפתח בימים אלו, דווקא הנוף שמחוץ לאולמות התחרות הופך לשחקן מרכזי. הטורניר מתקיים בעיירה ליוויניו (Livigno) שבאלפים האיטלקיים, בגובה 1,816 מ' מעל פני הים, והוא הוכתר על ידי מארגניו כ"טורניר השחמט הגבוה באירופה". זוהי הפעם הראשונה לקיומו של הטורניר, שאמור להפוך לאירוע שנתי, וכיאה למיקומו בעיירת סקי נוצצת, המנצח יזכה בפרס כספי בסך 9,000 אירו ושלל מתנות יקרות ערך שנתרמו על ידי חנויות ויצרנים מקומיים.

מארגני טורניר השחמט מסבירים כי המשתתפים, בדרכם מן המלון אל אולמות התחרות, ייהנו מהליכה מרעננת לאורך נחל יפה ומנופים עוצרי נשימה, ובשעות שאינם מתחרים הם יכולים לצאת למסעות קניות, שכן לוויניו היא אזור סחר חופשי, ויש בה שפע חנויות פטורות ממכס.

ליוויניו, שעד לפני כמה עשורים היתה כפר חקלאי, היא עיירה תוססת בת 6,000 תושבים, שעיקר כלכלתה מבוססת על תיירות. מיקומה מאפשר גישה קלה מאיטליה ומשוויץ, ובשל גובהה הרב וכמויות השלג הגדולות הנערמות בה היא זכתה לכינוי "טיבט הקטנה". תיירות החורף כוללת סקי וסנובורד ופעילויות שלג נוספות כמו רכיבה על אופנועי שלג, טיפוס על קרח, טיולים בכרכרות רתומות לסוסים וגלישה במזחלות במדרונות המושלגים. בקיץ האזור הירוק והיפה מציע מסלולי הליכה, רכיבה על סוסים ורכיבה על אופני הרים.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.