תפריט עמוד

נסיעות הרכבל היפות בעולם

להיות תלויים בין שמיים וארץ, כשמכל עבר נשקפים נופים מפעימים - נסיעה ברכבל היא הרבה יותר מאמצעי תחבורה להגיע ממקום למקום. לאוהבי הנופים והריגושים, הנה עשר נסיעות רכבל יפות במיוחד ברחבי העולם, וגם כמה בישראל

הנסיעה ברכבל היא אחת החוויות המענגות ביותר. העלייה לגובה מספקת ריגוש מיוחד, הנופים שנשקפים לאורך הדרך מפעימים, ולאלה נוספות התצפיות והאטרקציות המחכות בתחנה העליונה של הרכבל. בחרנו עשר נסיעות רכבל ברחבי העולם, חלקן משמשות כאמצעי תחבורה לכל דבר, אחרות נועדו לספק הנאה לתיירים, וכולן מציעות נופים נהדרים ושפע של ריגושים לאורך הדרך.

1. טיטליס רוטאייר, שווייץ
שווייץ היא מעצמת רכבלים, אשר משמשים בה כאמצעי תחבורה בולט באזורים ההרריים. הרכבלים של שווייץ הם מהנופיים ומהחדשניים בעולם. אחד מהם הוא Titlis Rotair, הרכבל המסתובב הראשון בעולם. הרכבל מטפס מתחנת Stand שבעיירה אנגלברג לראש הר טיטליס, בגובה 3,020 מטר, נסיעה של חמש דקות שבמהלכה הוא מסתובב על צירו 360 מעלות ומציע תצפית פנורמית נפלאה על הקרחון, על סדקים עמוקים ועל פסגות מושלגות.


טיטליס רוטאייר, הרכבל המסתובב הראשון בעולם

מה עושים למעלה? התחנה העליונה מציעה מגוון מסחרר של אטרקציות בשלג – גשר תלוי באורך מאה מטר, מערת קרח ופארק הקרחון, שבו אפשר לגלוש במזחלות ובאבובי שלג, לעשות סקי ולחוות ריגושים קפואים נוספים. מידע נוסף תמצאו באתר האינטרנט

2. גונדולת הר הסוכר, ריו דה ז'ניירו, ברזיל
ריו דה ז'ניירו היא אחת מהערים היפות בעולם, עם תפאורה של הרים, יערות טרופיים וים. אחת הדרכים המהנות ליהנות מכל היופי הזה היא בנסיעה בגונדולת הר הסוכר (Pão de Açúcar), רכבל בעל חלונות זכוכית שקופים שיוצא מרובע אורקה ונוסע 1,400 מטר עד שהוא מגיע לפסגת הר הסוכר בגובה 396 מטר. ההר החרוטי קרוי כך משום שהוא מזכיר בצורתו חרוט סוכר מזוקק. בדרך תראו את החופים המפורסמים של העיר, ובהם חוף קופקבנה, חוף לבלון וחוף איפנמה; מפרץ גואנברה, הדאון טאון של ריו, הר קורקבדו ופסל ישו הקדוש ועוד. הרכבל, אגב, כיכב בסרטים ובסדרות טלוויזיה, ובהן מונרייקר מסדרת ג'יימס בונד והסימפסונס.


רכבל הר הסוכר בריו. תצפית לעיר, להרים ולים

מה עושים למעלה? אחרי שנהנים מהנוף ממרפסת התצפית שבמקום, אפשר לאכול באחת מהמסעדות שבפסגה או לצאת לסיור הליכה על ההר, במיוחד בזמן השקיעה.


3. פיק טו פיק, וויסלר, קנדה
ייחודה של גונדולת Peak2Peak שבאתר הסקי וויסלר (Whistler) שבבריטיש קולומביה במערב קנדה, בכך שהיא היחידה בעולם שמקשרת בין שתי פסגות של הרים – פסגת וויסלר ופסגת בלקקומב (Blackcomb). הרכבל מחזיק בכמה שיאים עולמיים – כמו הרכבל שנמצא בנקודה הגבוהה ביותר מעל הקרקע (436 מטר). המרחק בין שתי התחנות הוא 4.4 ק"מ, ובמהלך הנסיעה, שנמשכת עשר דקות, תראו פסגות מושלגות ויערות עבותים.


יערות מכוסים בשלג באתר הסקי וויסלר

מה עושים למעלה? מגוון גדול של מסלולי הליכה וסקי, וגם מסעדות הרים למי שהגובה והנופים פתחו לו את התיאבון.

4. סקייליין קווינסטאון, ניו זילנד
הרכבל התלול ביותר בחצי הכדור הדרומי, Skyline Queenstown, מטפס מקווינסטאון (Queenstown), בירת הספורט האתגרי של ניו זילנד, לפסגת בוב (Bob's Peak), בגובה 450 מטר מעל פני הים. הנוף שתראו מהדרך ומהפסגה כולל את העיר, אגם וואקטיפו, הר קורונט, הר וולטר ופסגות נוספות.


הרכבל של קווינסטאון, עם נוף לעיר, לאגם וואקטיפו ולהרים שמסביב

מה עושים למעלה? מגוון האטרקציות שלמעלה יכול לספק תעסוקה ליום שלם, ואפילו לשעות הערב והלילה: פארק אופניים עם 27 מסלולים ברמות קושי שונות, מסלולי הליכה בטבע, סיורי צפייה בכוכבים, מופעים של תרבות מאורית ומסעדה ובית קפה שמציעים אוכל משובח ונופים עוצרי נשימה. וכשתרצו לרדת, תוכלו לבחור אם לעשות זאת ברכבל, באופניים, ברגל, על גבי מזחלות הרים או אפילו במצנח רחיפה.

5. רכבל הר השולחן, דרום אפריקה
הר השולחן, שפסגתו השטוחה מתנשאת לגובה 1,086 מטר, הוא אחד מהסמלים של קייפטאון ואחד מהאתרים המתויירים ביותר בדרום אפריקה. מיליוני התיירים שפוקדים את ההר עושים זאת באמצעות הרכבל של הר השולחן, שפועל מאז 1929. ב-1997 הקרונות עברו שיפוץ וכעת יש להם רצפה מסתובבת, שמאפשרת תצפית של 360 מעלות כל הדרך למעלה על קייפטאון, על מפרץ השולחן ועל האוקיינוס האטלנטי.


רכבל הר השולחן, אחד מהסמלים של קייפטאון

מה עושים למעלה? בפסגה מחכים לכם מגוון מסלולי טיול רגליים במגוון דרגות קושי, ויש גם מסעדה שמשקיפה על הנוף.

6. סטנסרהורן קבריו, שווייץ
עוד רכבל שהשוויצרים יכולים להתגאות בו הוא Stanserhorn Cabrio שמטפס מהכפר סטנס שבקרבת לוצרן לפסגת הר סטנסרהורן, בגובה 2,320 מטר. הרכבל, שנחנך ב-2012 ואף הונצח בבול של שירות הדואר השוויצרי, הוא רכבל הקומותיים הראשון בעולם. אם לא די בכך, הקומה העליונה שלו נטולת גג, מה שמבטיח ריגוש גדול במיוחד למי שלא חושש מגבהים או מרוחות חזקות. מלמעלה תראו את אגם לוצרן, כרי מרעה ירוקים ואת הרי האזור.


 סטנסרהורן קבריו. נוף ללוצרן ולהרי האזור מרכבל הקומותיים הראשון בעולם

מה עושים למעלה? אחרי שתסיימו להתמוגג מהנוף, תוכלו ליהנות ממגוון מסלולי הליכה בטבע השוויצרי ומארוחה במסעדה מסתובבת עטורת שבחים.

7. גנטינג סקייויי, מלזיה

הרכבל המהיר בעולם הוא Genting Skyway שבמלזיה. הרכבל, שאורכו 3,380 מטר, מקשר בין Gohtong Jaya שמצפון-מזרח לקואלה למפור ובין מתחם הנופש Resorts World Genting שבגובה 2,027 מטר, ומגיע למהירות של 21.6 ק"מ בשעה. במהלך 11 הדקות של הנסיעה חולפים מעל צמרות העצים ביער טרופי יפהפה.


גנטינג סקייוויי. במהלך הנסיעה חולפים מעל יער טרופי יפהפה

מה עושים למעלה? בניגוד מוחלט לטבע שמסביב, בתחנה העליונה של הרכבל תמצאו בילויים שהייתם מצפים למצוא בלאס וגאס ולא ביער גשם טרופי. יש שם כמה מלונות יוקרה, קזינו, מופעי בידור נוצצים, פארק שעשועים מקורה עם מתקני ששועים לכל המשפחה ופארק שלג.

8. אגווי דו מידי, שאמוני, צרפת
הרי האלפים בגבול של צרפת, איטליה ושווייץ מספקים כמה מנקודות התצפית היפות ביותר בעולם, עם פסגות מושלגות, ובהן ארבע הפסגות הגבוהות באירופה, שמתנשאות לגובה של למעלה מ-4,000 מטר. אחת מהתצפיות הטובות ביותר על כל היופי הזה נמצאת באגווי דו מידי (Aiguille du Midi) בגובה 3,777 מטר. כדי להגיע לשם, יש לעלות על רכבל שיוצא מהעיירה שאמוני (Chamonix) ומגיע לפסגה כעבור עשרים דקות. 



אגווי דו מידי. נוף לפסגות המושלגות של האלפים

מה עושים למעלה? אם אתם לא בעניין של סקי, תוכלו ליהנות פה בעיקר מהנוף היפה שבהחלט מצדיק את ההגעה. ממרפסת התצפית המעוצבת כקוביית זכוכית ונראית כתלויה באוויר, נשקף נוף עוצר נשימה של האלפים הצרפתים, האיטלקיים והשוויצרים, כולל המון בלאן – ההר הגבוה באירופה. המסעדה שבמקום, שבמקום, שקרויה 3,482 (אתם יכולים לנחש למה), מציעה אוכל נהדר ותצפית על הנוף. מי שרוצה להמשיך את החוויה יכול לעלות על הרכבל שממשיך מכאן לפונטה הלברונר (Pointe Helbronner) שבאיטליה השכנה.

9. נגונג פינג 360, הונג קונג
הרכבל (Ngong Ping Cable Car), ששוכן באי לנטאו שבהונג קונג, מקשר בין אזור טונג צ'אנג שבחוף הצפוני של לנטאו לבין רמת נגונג פינג. אורכו של הרכבל 5.7 קילומטר, והנסיעה בו נמשכת 25 דקות. מרצפת הזכוכית של הרכבל נשקפים הנופים המיוערים של שמורת הטבע שבאי, מפרץ טונג צ'אנג ושדה התעופה הבינלאומי של הונג קונג.


נופים מיוערים ופסל הבודהה שנשקפים מרכבל נגונג פינג 360

מה עושים למעלה? רמת נגונג פינג מציעה הרבה מאוד מוקדי עניין. אחד החשובים שבהם הוא מנזר פו לין הבודהיסטי, שבסמוך לו נמצא פסל בודהה טיאן טאן, פסל בודהה עשוי ברונזה שהוא אחד מהגדולים בעולם. אטרקציה נוספת בסמוך היא כפר השעשועים נגונג פינג המוקדש לחייו של בודהה. עוד ברמה – שבילי הליכה בטבע ובהם שביל לנטאו.

10. הרכבל של דוברובניק, קרואטיה
הרכבל של דוברובניק אמנם לא מחזיק בשיאים מספריים מיוחדים – מדובר בנסיעה שנמשכת שלוש דקות בלבד ומובילה להר סרג', בגובה של 405 מטר – אבל את הנוף שתראו מפה לא ניתן לכמת במספרים. מחלונות הרכבל נשקף נוף נפלא של הגגות האדומים של העיר העתיקה של דוברובניק ושל הים האדריאטי שמלמעלה הצבע שלו יפה במיוחד.


הרכבל של דוברובניק. נוף לגגות העיר ולים האדריאטי

מה עושים למעלה? אחרי שתסיימו לצלם עוד ועוד תמונות, תוכלו לבקר במבצר המלכותי שבראש ההר, ובו מוזיאון שמוקדש למלחמת העצמאות של קרואטיה. בנוסף, יש למעלה מסעדה, בית קפה וחנות מזכרות.

ומה בארץ? רכבלים בישראל
גם למדינה הקטנה שלנו אין מה להתבייש בכל הנוגע לרכבלים. בקצה הצפוני של המדינה, בראש הנקרה, נמצא הרכבל התלול והקצר בעולם. נכון שהנסיעה בו נמשכת רק שתי דקות, אבל הירידה מגובה של 70 מטר בזווית של 60 מעלות מציעה נופים נפלאים של הנקרות ושל הים.


הרכבל בראש הנקרה. התלול והקצר בעולם

הרכבל של מצדה מחזיק בשיא מסוג אחר – זהו הרכבל הנמוך בעולם, התחנה התחתונה שלו שוכנת בגובה 257 מטרים מתחת לגובה פני הים ואילו התחנה העליונה שלו שוכנת בגובה 33 מטרים מעל פני הים. הרכבל מחבר בין בקעת ים המלח לבין מבצר הורדוס שבראש ההר ומשקיף לנופים מדבריים. נופים מסוג שונה לגמרי מחכים למי שייסע ברכבל של צוק מנרה, שאמנם לא מחזיק בשיא עולמי, אבל עם אורך של 1,940 מטר, גם לרכבל הארוך במדינה אין במה להתבייש. הנופים פה נהדרים וכוללים את השדות ובריכות הדגים של עמק החולה ואת הרי הגולן.

צילומים: שאטרסטוק

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.