תפריט עמוד

נמל תעופה חדש בברלין יחליף את טגל ושנפלד

נמל התעופה הבינלאומי ברלין ברנדנבורג, שאמור להיפתח בתחילת יוני 2012, יחליף את שלושת נמלי התעופה הנוכחיים של העיר, שלא עומדים בגידול האדיר בתיירות לברלין

אפשר להתחיל לשנן את השם כבר עכשיו – ברלין ברנדנבורג. זהו שמו של נמל התעופה הבינלאומי החדיש והמודרני של ברלין, שייפתח בחודש יוני 2012 ויחליף את שלושת נמלי התעופה הוותיקים: שנפלד, טגל וטמפלהוף. בשנים האחרונות חל גידול אדיר בתיירות לברלין ושדות התעופה המיושנים שמשרתים את העיר הפכו לבלתי מספקים. כמות הנוסעים בנמל התעופה טגל, למשל, כמעט הכפילה את עצמה בין השנים 1991 ל-2005 – מ-6.7 מיליון נוסעים ל-11.5 מיליון – וגידול דומה נרשם גם בנמלי התעופה האחרים, שנבנו בשנות ה-20 וה-30 של המאה הקודמת. בימים אלו פרסמה רשות התעופה הגרמנית את מספרי הטיסות האחרונות שינחתו בתחילת חודש יוני בנמלי התעופה הקיימים, וכן את הטיסות הראשונות שינחתו בנמל החדש, שייפתח ב-3 ביוני.

שדה התעופה הבינלאומי החדש נבנה על שטחו של שנפלד, באזור כפרי מדרום לעיר. הדבר איפשר ניצול של חלק מהמתקנים הקיימים, בהם מסלולי טיסה. ההחלטה לבנות את ברלין ברנדנבורג בשטחו של הנמל הוותיק התקבלה כבר ב-1996, אולם התהליך התעכב במשך יותר מעשור בשל התנגדויות רבות שהגישו תושבי האזור. בשנים האחרונות פונו תושבים של כמה כפרים הנמצאים בתחום נמל התעופה החדש או נושקים לו, והעבודות עצמן החלו לפני כארבע שנים. כאמור, הטיסות הראשונות ינחתו בו כבר בתחילת חודש יוני. עכשיו נותר רק לראות כמה חנויות דיוטי פרי ייפתחו בשדה החדש….

מבקרים בברלין? הנה כמה מקומות שלא תרצו להחמיץ:

ברלין - אתרי חובה
ברלין – אתרי חובה
שער ברדנבורג, בניין הרייכסטאג, מוזיאון פרגמון ועוד שבעה אתרים שאסור להחמיץ כשמבקרים בברלין


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.