תפריט עמוד

קווי חשמל במכתש רמון הוטמנו באדמה רק בחלקם

עדכון: בינואר 2021 הועמדו 15 עמודי חשמל לאורך 3000 מ' בתוך המכתש. חברת החשמל טוענת שמדובר על סיכום של פשרה עם רשות הטבע והגנים ועם גורמים מקומיים.
בהמשך החודש הובטח על ידי מנכ"ל הרשות כי ע"פ סיכום חדש הקו יוטמן כולו.

הסיכום שהיה בעבר: שר התשתיות הודיע כי החליט להורות לחברת החשמל להטמין בקרקע קווי החשמל העוברים בשמורת טבע מכתש רמון. מנכ"ל רשות הטבע והגנים, בירך על ההחלטה ואמר כי מכתש רמון נמצא בשנים האחרונות במרכזו של תהליך שיקום הטבע הגדול בהיסטוריה של ישראל, בשיתוף הקרן לשיקום מחצבות. "החלטת השר מקרבת את הרגע בו הנוף במכתש ישוב להיות בראשיתי, כשם שהיה בטרם החלו פעולות החציבה באזור".

קווי מתח עיליים במכתש רמון. מפגע סביבתי בנוף ייחודי | צילום: בן דרורי

ההחלטה נוגעת לקו מתח עליון שמתוכנן לעבור בשטחי מכתש רמון. עוד בטרם החלטת השר, חברת החשמל הסכימה להעתיק קו מתח נוסף אל מחוץ לשטח המכתש, ולאחד שני קווים – האחד קיים והשני מתוכנן – בתוואי עילי אחד. רשות הטבע והגנים דרשה להטמין את הקו הזה, פעולה שעלותה גבוהה מהקמת קו עילי. בסופם של דיונים ארוכים הכריע שר התשתיות לטובת ההצעה להטמין את הקו העילי.

"זהו יום חג למכתש רמון, שהוא תופעת טבע ייחודית לישראל ולעולם, ואתר אליו מגיעים מדי שנה מאות אלפי מטיילים ומבקרים, מהארץ ומהעולם כולו", אמר גלעד גבאי, סגן מנהל מחוז דרום ברשות הטבע והגנים. הוא הוסיף כי משמעותה של ההחלטה היא הכרה בחשיבות השטחים בפתוחים בישראל.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.