תפריט עמוד

ניו יורק לעולם תיחשב (ובצדק) לגן עדן לרווקים או לזוגות צעירים שאינם צריכים לסמן מנטלית כל שירותים ציבוריים למקרה שהילד יצטרך לעשות פיפי באמצע טיול סתווי בסנטרל פארק. מצד שני, יש בקונספציה האמורה משהו מיושן. ניו יורק, וכשאנו אומרים "ניו יורק" אנו מתכוונים למעשה למנהטן, הפכה כבר לפני עשור ויותר למקום נקי, סטרילי, עשיר, ועל כן מסביר פנים להורים. ואותם ההורים, ואנו מתכוונים כרגע לדיירי העיר, ממשיכים להחשיב עצמם ל"ניו יורקרים" גם אחרי הולדת הילד או הילדה (או, חלילה, הילדים). התוצאה: ניו יורק כבר אינה רק מגרש משחקים אורבני למבוגרים, אלא גם העיר הכיפית ביותר בעולם לילדים. באחריות.

מדריך מסע אחר לניו יורק – כאן

לגופו של עניין, כל ביקור עם ילדים במנהטן צריך להתחיל כמו שאצלנו התחיל כל ויקנד בשנים שגרנו בעיר – בגלישה לאתר האינטרנט www.gocitykids.com. האתר מפרט את כל מה שיש לעשות בכל ערי ארצות הברית, ובעיקר בניו יורק, בחודש הקרוב. מדובר בעשרות או אף מאות פעילויות, בצירוף הערות מצוינות של הורים שהיו ונהנו, או היו וסבלו, או לעתים של הורים שהיו וכעת הם נחושים להשמיד כלכלית את האטרקציה המזיקה.

קומיקס לילדים, גרניטה להורים
בתוך הרשימה המקוונת שבאתר נסו להתמקד בפעילויות המתרחשות בפארקים וגם בהצגות ילדים שאינן הצגות ברודוויי אלא אוף-ברודוויי, ובעיקר פאפט-שואו'ס, כלומר הופעות של תיאטרון בובות. הילד, בייחוד אם הוא מתחת לגיל שש, יוקסם וירותק. אם מדובר בילד גדול שיש לו סבלנות, קחו אותו למשחק בייסבול של ה-Mets באצטדיון שיי (Shea). זה זול, זה כיף, וזו ניו יורק האמיתית.

דגם של לוויתן כחול במוזיאון הטבע | צילום: :Breakyunit, GFDL

חנויות ספרים הן אתר בילוי מומלץ, ובעיקר חנות בארנס אנד נובל (Barnes & Noble) ברחוב 59, ליד שדרות קולומבוס. הילדים יכולים לשקוע במאות חוברות קומיקס בזמן שההורים שותים בנחת גרניטה בטעם קפה.

אחד המוזיאונים המומלצים הוא מוזיאון הטבע (American Museum of Natural History) שברחוב 79 וסנטרל פארק וסט. תמיד יש מה לעשות בו, ובשבילנו הוא היה אתר בילוי כמעט חד-שבועי. שימו לב: אין צורך לשלם את "מחיר הכניסה המומלץ", כמו שכתוב בקופות. התשלום הוא חובה רק לתערוכות מיוחדות. ילדים גדולים ייהנו גם ממוזיאון החלל (The Rose Center for Earth and Space) הצמוד למוזיאון הטבע, ובייחוד מצמד סרטי "הנסיעה לחלל" המוקרנים שם מדי כמה שעות. במוזיאון הילדים (Children Museum of Manhattan) שברחוב 83 יש תערוכות אינטראקטיביות, גם לקטנטנים. זה מקום די נפלא לילדים, אבל הוא מציע מעט אטרקציות למלווים.

הפארק המומלץ מכולם הוא סנטרל פארק, עם גן החיות (Central Park Zoo) המקסים הנעוץ בלבו, ברחוב 64 והשדרה החמישית. על גבעה בתוך סנטרל פארק נמצא מתחם Great Hill שברחוב 103. ביולי-אוגוסט מתקיימים שם מדי יום סדנאות חינם לתיאטרון, ספורט, ועוד. המגוון אינסופי. עוד אזורי פעילויות בסנטרל פארק ובסביבתו אפשר לראות בסרטון הבא:

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מניו יורק

ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן
ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן

מנהטן הוא אחד הרבעים המסעירים בעולם, אבל בשנים האחרונות גם הרבעים ברוקלין, קווינס וברונקס נמצאים בפריחה ומציעים מוזיאונים משובחים, גלריות לאמנות, אמנות רחוב, פארקים ירוקים, חנויות תקליטים ווינטג', בתי קפה והמון מסעדות מצוינות, והכל באווירה מקומית ובמחירים הרבה ...

בתי הקפה הכי שווים בניו יורק
בתי הקפה הכי שווים בניו יורק

תשכחו מהדימוי המוכר של קפה אמריקאי דלוח, תתעלמו ממאות סניפי סטארבקס הפזורים ברחבי ניו יורק. במקום זה, קבלו המלצות לבתי קפה ניו יורקים נהדרים, שבכל אחד מהם תיהנו מחוויית קפה איכותית במיוחד

המסעדות הכי משתלמות בניו יורק
המסעדות הכי משתלמות בניו יורק

ניו יורק מציעה מבחר כמעט אינסופי של מסעדות, ממסעדות אתניות מכל סוגי המטבחים ועד מסעדות ביסטרו טרנדיות. חלקן זולות ולא בהכרח איכותיות, באחרות תשלמו הון עתק. כדי שלא תיפלו בסעיף האיכות או המחיר, קבלו המלצות למסעדות ניו יורקיות ...