תפריט עמוד

ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן

מנהטן הוא אחד הרבעים המסעירים בעולם, אבל בשנים האחרונות גם הרבעים ברוקלין, קווינס וברונקס נמצאים בפריחה ומציעים מוזיאונים משובחים, גלריות לאמנות, אמנות רחוב, פארקים ירוקים, חנויות תקליטים ווינטג', בתי קפה והמון מסעדות מצוינות, והכל באווירה מקומית ובמחירים הרבה יותר מזולים מאלו של מנהטן. הצצה לכמה מהשכונות הכי שוות בניו יורק מחוץ למנהטן

פעם מנהטן היתה שם נרדף לניו יורק, והחופשה בניו יורק לא היתה שלמה בלי ביקור בטיימס סקוור. אבל בשנים האחרונות התיירים מגלים שניו יורק היא הרבה יותר ממנהטן (שכבודה במקומה מונח). ברוקלין הפכה לאבן שואבת להיפסטרים, וגם בשכונות בברונקס ובקווינס יש המון מה לראות, לעשות, לאכול ולקנות. הבונוס: המחירים לעתים קרובות זולים ממנהטן, שנמצאת במרחק נסיעה קצרה, והאווירה הרבה יותר מקומית. הנה כמה שכונות שלא תרצו להחמיץ בביקור הבא בניו יורק:

לקריאה נוספת:

וויליאמסבורג

וויליאמסבורג שבברוקלין היא אחת השכונות המדוברות ביותר בניו יורק בשנים האחרונות. השכונה,  vמשובצת בגורדי שחקים לצד בתי לבנים חומות-אדמדמות, החלה את דרכה ככפר שלו שהיה מאוכלס בעיקר על ידי מתיישבים מגרמניה. בהמשך משכה העיר מהגרים רבים ואף הפכה למעוז של חסידות סאטמר בניו יורק, וגם היום מתגוררים בשכונה למעלה מ-70 אלף חסידים.  בשנים האחרונות וויליאמסבורג היא מעוז ההיפסטרים וככזו, תמצאו בה אינספור ברים אופנתיים, בתי קפה, גלריות לאמנות, חנויות וינטג' וחנויות תקליטים, שווקי פשפשים ומסעדות מצוינות לכל תקציב. בשכונה יש גם כמה פארקים מקסימים כמו McCarren Park – מקום נהדר להחליק בו על רולר בליידס, לעשות ספורט, לצפות בעוברים ושבים או לעשות קניות בשוק  האיכרים או ביריד עבודות היד שמתקיימים בפארק בשבתות. פארק נוסף הוא Domino Park, עם מסלולי הליכה, מתקני משחקים לילדים, מזרקה, כדורעף חופים ותצפית יפה על קו הרקיע של מנהטן ועל האיסט ריבר. וויליאמסבורג היא גם אחד המקומות הטובים בניו יורק (ויש שיאמרו גם בעולם) ליהנות בהם מאמנות רחוב. את הקירות של וויליאמסבורג, ובעיקר של שדרת Bedford, מעטרות יצירות של כמה מאמני הרחוב הטובים בעולם, לצד אמני רחוב מקומיים ופחות מוכרים.

וויליאמסבורג היא האחד המקומות הטובים בניו יורק לצפייה באמנות רחוב | צילום: Victoria Lipov, שאטרסטוק

וויליאמסבורג היא האחד המקומות הטובים בניו יורק לצפייה באמנות רחוב | צילום: Victoria Lipov, שאטרסטוק

איפה מבלים? בוויליאמסבורג יש סצנה מוזיקלית תוססת. Music Hall of Williamsburg הוא אחד מאתרי ההופעות הטובים בעיר ומארח הופעות של מוזיקת אינדי. National Sawdust הוא חלל אינטימי להופעות,  ואילו ב- Williamsburg Music Center תיהנו מהופעות ג'אז.   אם אתם רוצים לשלב הופעה טובה עם משחק באולינג, Brooklyn Bowl הוא המקום בשבילכם. אם אתם בעניין של קולנוע, אל תוותרו על Nitehawk Cinema קולנוע שמקדם יוצרים מקומיים ומשלב בר ומסעדה.

איפה אוכלים ושותים? לאוכל טייואני-אמריקאי, שמלווה בבירות טייואניות וקוקטיילים, נסו את Win Son. לאוכל איטלקי לכו ל- Bamonte's,  מסעדה איטלקית-אמריקאית קלאסית עם אוכל מנחם ומנות נדיבות.  ב-Peter Luger Steak House מגישים את הסטייקים הטובים בעיר (ויש שיאמרו גם בעולם). אוהבים מתוק? נסו את הקינוחים ב-Milk Bar או את הגלידה האיטלקית של Gelateria Gentile. בית הקפה Devoción מציע לא רק קפה משובח אלא גם חלל מהיפים בעיר, Black Brick Coffee הוא בית קפה מלא אווירה ואילו ב-Fiction/BK Speed תיהנו מהופעות חיות לצד הקפה.  Brooklyn Brewery  היא מבשלת בירה פופולרית שמציעה בירות משובחות ואווירה נעימה, ואילו Radegast Hall & Biergarten הוא בר וגן בירה בסגנון בווארי. ב-Sunday in Brooklyn מגישים את הבראנץ' הטוב בשכונה, שבעה ימים בשבוע. לקוקטיילים מתוחכמים ונוף בלתי נשכח על העיר לכו ל-Westlight בקומה ה-22 של מלון William Vale.

איפה קונים? ספרים ב-Spoonbill & Sugartown Books, חנות ספרים מקסימה הגדושה באוצרות ישנים וחדשים,  תקליטים וספרי מוזיקה בחנות הנהדרת Rough Trade שלעתים מארחת הופעות, פיצ'פקעס, ביגוד וינטג' ופריטים לבית ב-Brooklyn Flea שפועל בשבתות בין אפריל לאוקטובר. אם תרצו עוד בגדים יד שנייה תמצאו בברוקלין המון חנויות שישמחו למכור לכם אותם, כמו Domsey Express, Awoke Vintage ו-Malin Landaeus.

בשנים האחרונות וויליאמסבורג הפכה למעוז ההיפסטרים | צילום: -Philippe Menard, שאטרסטוק

בשנים האחרונות וויליאמסבורג הפכה למעוז ההיפסטרים | צילום: -Philippe Menard, שאטרסטוק

רד הוק

רד הוק (Red Hook) הפוטוגנית, אשר שוכנת על גדות נהר האיסט ריבר בצפון-מערב ברוקלין, מתאפיינת באווירה של שכונה על הים. זוהי אחת השכונות המיושבות הוותיקות בברוקלין – ראשוני המתיישבים הגיעו לכאן במאה ה-17 מהולנד. בתחילה היתה השכונה מרכז ספנות משגשג, מה שבא לידי ביטוי עד היום במתחמי הספנות, במחסנים הרבים  ובבתי השורות בהם התגוררו עובדי המספנה. בהמשך השכונה זכתה לתדמית מפוקפקת הודות לפעילות של גנגסטרים (אפילו אל קפונה פעל בשכונה לפני שכבר לשיקגו). היום אוכלוסיית השכונה מורכבת בעיקר ממשפחות צעירות ואמנים. השכונה אינה מקושרת היטב בתחבורה הציבורית למנהטן, ולכן נותרה במובן מסוים מחוץ למסלול, בעיקר עבור התייירים שנוהרים לשכונות אחרות בברוקלין, כמו וויליאמסבורג. בכך הם מפספסים את השכונה שבה סצנת אוכל, אמנות ותרבות משובחת, לצד נוף נפלא לנהר ולפסל החירות.

ברד הוק יש אווירה של כפר קטן ליד הים | צילום: Pri Ma, שאטרסטוק

ברד הוק יש אווירה של כפר קטן ליד הים | צילום: Pri Ma, שאטרסטוק

השכונה גדושה במוזיאונים וגלריות, בחלקן האווירה מחתרתית משהו. אל תפספסו את Pioneer Works, מרחב אמנותי שיתופי ששוכן בבניין היסטורי ששימש בעבר כמפעל לייצור מוצרי ברזל. במתחם מוצגות תערוכות מתחלפות שהכניסה אליהן חופשית ומתקיימות סדנאות אמנות. כדי ללמוד על ההיסטוריה של האזור, בקרו ב- Waterfront Barge Museum, המוקדש לשימור המורשת ההיסטורית של נמל ניו יורק והחוף. במוזיאון החינמי יש תצוגות רבות, ובהן אפשר לראות בין היתר סירות היסטוריות. אחת הגלריות הייחודיות ביותר בשכונה היא "הכנסייה הרובוטית" (The Robotic Church). בתוך כנסייה לשעבר ששימשה יורדי ים מנורווגיה מוצגות עבודותיו של האמן צ'יקו מקמורטרי, ובהם למעלה מחמישים  פסלי רובוטים מסוגים שונים ובגדלים שונים, חלקם מתוכנתים להשמיע קולות ולבצע משימות פשוטות.

רד הוק משובצת גם בפארקים רבים אשר חלקם שוכנים ממש על קו המים, כמו LOUIS VALENTINO JR. PARK & PIER. זהו אחד המקומות הטובים בעיר לצפות בשקיעה, בקו הרקיע של מנהטן ואפילו בפסל החירות.

פארק LOUIS VALENTINO JR. PARK & PIER הוא אחד המקומות הטובים בעיר לצפות בהם בשקיעה

פארק LOUIS VALENTINO JR. PARK & PIER הוא אחד המקומות הטובים בעיר לצפות בהם בשקיעה

איפה לקנות? הרחוב הראשי של השכונה הוא ואן בראנט (Van Brunt) והוא משובץ במסעדות קטנות, ברים, גלריות אמנות, חנויות בוטיק ומזקקות קטנות. יש פה הרבה חנויות מדליקות כמו חנות התקליטים בעלת השם הלא מפתיע Record Shop (במס' 360), חנות התכשיטים Erie Basin Antiques (במס' 388) שמתמחה בתכשיטי וינטג', חנות עיצוב הבית Open Invite (במס' 317) והחנות Apotheke (במס' 459) שמתמחה בבישום ובמוצרי טיפוח ויש בה נרות ריחניים, סבונים ועוד.

איפה לאכול? מרבית המסעדות ובתי הקפה מרוכזים גם הם ברחוב ואן בראנט. כאן תמצאו את בית הקפה המקסים The Black Flamingo (במס' 281) שלו חצר חמודה, טאקוס מצוינים ומרגריטות ב- San Pedro (מס' 320), המבורגרים משובחים ואווירה של דיינר אמריקאי ב- Red Hook Tavern(במס' 329),  פירות ים ב-  Red Hook Lobster Pound(במס' 329) ומאפים משובחים שחביבים על סלבס כמו מרתה סטיוארט ואופרה וינפרי ב-Baked (מס' 359).

 

אסטוריה

השכונה התוססת שבצפון-מערב רובע קווינס, על הנהר, מציעה, מלבד תצפית יפה על קו הרקיע של מנהטן, ממסעדות אתניות מצוינות (הודות למהגרים רבים מיוון ומהמזרח התיכון), ברים טרנדיים, הרבה אטרקציות ולא פחות חשוב – גישה נוחה למידטאון מנהטן. השכונה גדושה בהרבה אטרקציות ומוקדי עניין  – למשל, גן הפסלים סוקרטס. זהו פארק עירוני גדול שבקו הרקיע שלו ניתן להבחין בגורדי השחקים של מנהטן. מלבד פסלים צבעוניים ותערוכות מתחלפות, בקיץ מתקיימים בפארק המון אירועים ובהם מופעי מוזיקה ומחול, שוק איכרים, הקרנות סרטים ושיעורי יוגה. פארק מקסים נוסף הוא Astoria Park, עם מדשאות, סקייטפארק, מתקני משחקים לילדים ותצפית יפה על השקיעה ועל קו הרקיע של העיר. אם אתם אוהבים אמנות רחוב, אל תוותרו על Welling Court Mural, שמארח ציורים של אמני הרחוב הטובים בעולם. בשכונה יש גם כמה מוזיאונים משובחים, כמו מוזיאון התמונה הנעה (Museum of the Moving Image) מוזיאון מצוין עם תצוגות אינטראקטיביות שמוקדשות לקולנוע ומוזיאון נוגוצ'י (Noguchi) של הפסל היפני-אמריקאי איסמו נוגוצ'י, ובו גן פסלים מקסים.

בפארק אסטוריה אפשר לצםפות בעוברים ושבים ובאיסט ריבר

בפארק אסטוריה אפשר לצפות בעוברים ושבים ובאיסט ריבר

איפה אוכלים? אוכל ברזילאי, ארוחות בוקר המוגשות כל היום ומיצים ב- Pão de Queijo, קרפים מתוקים ומלוחים ואווירה צרפתית ב- Café Triskell, אוכל מזרח תיכוני ב- Duzan ואוכל יווני מסורתי ב- Stamatis.

איפה קונים? Rudy’s Hobby + Art היא גן עדן לאוהבי יצירה, מלאכת יד והרכבת מודלים (כתובת: 3516 30th Avenue, Astoria). HiFi Records היא חנות תקליטים מלאת אווירה עם בית קפה קטן והופעות חיות שמתקיימות מפעם לפעם (כתובת: 2319 Steinway St), Astoria Bookshop היא חנות ספרים קטנה ומזמינה, חנות הספרים העצמאית היחידה בקווינס.

שכונת אסטוריה היא אחת מהתוססות בניו יורק | צילום: James Andrews1, שאטרסטוק

שכונת אסטוריה היא אחת מהתוססות בניו יורק | צילום: James Andrews1, שאטרסטוק

ג'קסון הייטס

השכונה הזו ברובע קווינס אמנם נולדה בראשית המאה הקודמת במטרה להפוך לאבן שואבת לבני מעמד הביניים הלבנים ששואפים לחיים פרבריים נוחים במרחק נסיעה קצרה מממנהטן, אבל כמאה שנה מאוחר יותר היא אחת השכונות הכי קוסמופוליטיות בעיר. כ-60 אחוזים מתושבי השכונה נולדו מחוץ לגבולות ארצות הברית, וברחובות השכונה תוכלו לשמוע לא פחות מ-167 שפות. תושבי השכונה הגיעו ברובם ממקסיקו, קולומביה, בוליביה ופרו, אבל יש בה גם מהגרים רבים ממדינות אסיה, ובעיקר מנפאל, טיבט, הודו, פקיסטן ובנגלדש. כל המגוון הזה מתבטא בסצנה הקולינרית של השכונה, עם היצע מסחרר של מסעדות אתניות טובות וזולות.
ג'קסון הייטס היא שכונה מועדפת גם על קהילת הלהט"ב ומדי יוני מתקיים בה מצעד הגאווה של קווינס. מלבד הסצנה הקולינרית ג'קסון הייטס אמנם לא מציעה אטרקציות מיוחדות, אבל נעים להסתובב בשכונה ההיסטורית, אשר רבים מבתיה נבנו בסגנון הרנאנס הצרפתי, הרומנסקי והטיודורי.

ג'קסון הייטס היא אחת השכונות המגוונות ביותר מבחינה אתנית בניו יורק | צילום: agsaz, שאטרסטוק

ג'קסון הייטס היא אחת השכונות המגוונות ביותר מבחינה אתנית בניו יורק | צילום: agsaz, שאטרסטוק

איפה אוכלים? מומו ושאר מעדנים נפאליים ב-Mustang Thakali Kitchen, אוכל טבעוני מדרום הודו ב- Samudra, מזנון הודי בסגנון אכול כפי יכולתך ב-Indian Taj, ארפה (מאפה קולומביאני מבצק תירס הממולא במגוון מילויים) ב-Arepa Lady, אוכל טיבטי בבית הקפה Phayul, אוכל לבנוני ב- El Toum, טאקוס וקסדיות מקסיקניות ב- Taqueria Coatzingo.

איפה קונים? מתגעגעים להודו? ב- Butala Emporium תמצאו כל מה שיזכיר לכם את תת היבשת, מקטורת, שמנים ריחניים ופריטי עיצוב לבית, דרך ספרים רוחניים ודיסקים ועד לכלי נגינה. רוצים גם לבוש הודי, כולל בגדי מעצבים? ב-Karishma תמצאו את מבוקשכם. רוצים עתיקות ופריטי וינטג' לבית? לכו ל-New Electro Antiques.

מקדש בודהיסטי בג'קסון הייטס

מקדש בודהיסטי בג'קסון הייטס

בלמונט

שכונת בלמונט (Belmont) נחשבת לאיטליה הקטנה של רובע ברונקס. זוהי שכונה תוססת הגדושה בפיצריות, טרטוריות, בתי קפה ומאפיות מסורתיות, שהביקור בה מהווה חגיגה קולינרית. בבלמונט אמנם אין המון אטרקציות, אבל לא תרצו להחמיץ את האטרקציה המרכזית שנמצאת בכניסה לשכונה  – זהו גן החיות של ברונקס, אחד מגני החיות הטובים בעולם. גם הגנים הבוטניים הנהדרים של ברונקס נמצאים בסמוך.

גן החיות של הברונקס הוא האטרקציה המפורסמת ביותר בבלמונט

גן החיות של הברונקס הוא האטרקציה המפורסמת ביותר בבלמונט

איפה אוכלים? לטרטוריה נהדרת עם מחירים זולים – Trattoria Tra Di Noi,  לארוחת ערב במסעדה איטלקית חמימה – Enzo's of Arthur Avenue, קנולי, ביסקוטי ושאר מתוקים איטלקיים ב- DeLillo Cafe & Pastry Shop.

תור בכניסה למעדניית הגבינות Casa Della Mozarella בבלמונט | צילום: littlenySTOCK, שאטרסטוק

תור בכניסה למעדניית הגבינות Casa Della Mozarella בבלמונט | צילום: littlenySTOCK, שאטרסטוק

איפה קונים? בבלמונט גם הקניות סובבות סביב אוכל. Arthur Avenue Retail Market הוא שוק מלא אווירה בו תוכלו להצטייד בפסטות, גבינות ונקניקים וגם בעבודות יד כמו יצירות קרמיקה.Casa Della Mozzarella החיה מעדנייה שמתמחה במגוון מוצרי מזון מאיטליה, בעיקר גבינות, כולל גבינת מוצרלה אותה מייצרים במקום.

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מניו יורק

בתי הקפה הכי שווים בניו יורק
בתי הקפה הכי שווים בניו יורק

תשכחו מהדימוי המוכר של קפה אמריקאי דלוח, תתעלמו ממאות סניפי סטארבקס הפזורים ברחבי ניו יורק. במקום זה, קבלו המלצות לבתי קפה ניו יורקים נהדרים, שבכל אחד מהם תיהנו מחוויית קפה איכותית במיוחד

המסעדות הכי משתלמות בניו יורק
המסעדות הכי משתלמות בניו יורק

ניו יורק מציעה מבחר כמעט אינסופי של מסעדות, ממסעדות אתניות מכל סוגי המטבחים ועד מסעדות ביסטרו טרנדיות. חלקן זולות ולא בהכרח איכותיות, באחרות תשלמו הון עתק. כדי שלא תיפלו בסעיף האיכות או המחיר, קבלו המלצות למסעדות ניו יורקיות ...

ניו יורק: טיול במנהטן בעקבות תולדות העיר
ניו יורק: טיול במנהטן בעקבות תולדות העיר

טיול רגלי לאורכה של מנהטן, מבאטרי פארק ועד הארלם, חושף כמה מהסיפורים ההיסטוריים המרתקים בתולדות ניו יורק. טל רשף מציע מסלול טיול שמחזיר לימים בהם היתה חומה אמיתית בוול סטריט, תעלת מים זרמה בקנאל סטריט וגריניץ' וילג' היה ...