תפריט עמוד

ניו יורק בזול

הצעות מיוחדות
City Pass – כרטיס המעניק הנחות משמעותיות בכניסה לאתרים מרכזיים בניו יורק: בניין האמפייר סטייט, מוזיאון המטרופוליטן, המוזיאון לאמנות מודרנית, מוזיאון גוגנהיים, המוזיאון האמריקאי לטבע, שיט סביב העיר וכן הנחות לבלומינגדייל ולמבחר מסעדות בעיר. את הכרטיס ניתן לרכוש בכל אחד מהאתרים האלה או באתר האינטרנט

לינה

בניו יורק נמצאים כמה מהמלונות המפוארים, האופנתיים והיקרים ביותר בעולם. אבל למרות שזה לא פשוט, ניתן גם למצוא בה מקומות לינה נחמדים ונעימים במחירים שווים לכל נפש. ניו יורק היא אתר תיירותי פופולרי במשך כל השנה ולכן כדאי להזמין מקומות לינה מראש. לפני שמזמינים חדר במלון מסוים, כדאי לבדוק לגבי מחירים מוזלים ושאר מבצעים שיכולים לעזור לשפר את תנאי הלינה. שימו לב שמחירי הלינה הנתונים לא כוללים מיסים.
אכסניות

האכסניות הן כפי הנראה אפשרות הלינה הזולה ביותר. אבל צריך לקחת בחשבון שברוב המקרים תישנו בחדרים משותפים, אם כי יש אכסניות בהן ניתן למצוא חדרים ליחיד או לזוג, ושהמקלחות והשירותים יהיו משותפים.

L Hostels זוהי אכסניה חדשה, נעימה ונקייה. האכסניה אמנם מרוחקת מעט ממרכז העיר, אבל במרחק הגעה נוח לכל קווי הרכבת התחתית המרכזיים. באכסניה יש חדרים משותפים או חדרים לזוג, עם שירותים ומקלחת משותפים או פרטיים.

כתובת: 1961 7th Avenue
Times Square Dream Hostel אכסניה זו ממוקמת במרחק בלוק אחד מטיימס סקוור (Times Squer) ובמרחק הליכה קצר מתחנת הרכבת התחתית. מלבד המיקום המצוין, מציעים כאן חיבור חינם לרשת האלחוטית (לבעלי המחשבים הניידים), חדר מנוחה משותף, חדר טלוויזיה ו-DVD ולוקרים לשימוש האורחים.
כתובת: First Floor , 572 9th Avenue , New York, NY 10036, (between 41st street and 42nd street)
בד אנד ברקפסט B&B

דרך טובה לחסוך כסף על לינה, מבלי לוותר על הנוחות של חדר פרטי וליהנות מאווירה ביתית היא לישון באחד מחדרי ה-B&B בעיר. יש היצע רב של חדרים ואפילו דירות של ממש, רובם ממוקמים במנהטן ובברוקלין. את הזמנת החדר אפשר לבצע באמצעות אחת מרשתות ה-B&B הפעילות בניו יורק, או ישירות מול ה-B&B שבחרתם.

Bed and Breakfast Network New York פועלים בעיר מאז שנת 1986 ומציעים מגוון של חדרים ודירות לשהות קצרה או לשהות ארוכה של שבועות ואפילו חודשים. חלק מה-B&B כוללים אירוח וארוחת בוקר וחלקם הם דירות ללא אירוח ולרוב גם ללא ארוחת בוקר.
למידע נוסף והזמנת B&B

The Sofia Inn– נמצא באזור נעים בברוקלין. במרחק נסיעה של 15 דקות ברכבת התחתית ממרכז העיר, ובמרחק הליכה מפארק פרוספקט (Prospect Park). יש קפה חופשי בכל אחד מהחדרים.

למידע נוסף והזמנות

מלונות

מי שמוכן להשקיע קצת יותר כסף תמורת איכות לינה של מלון יכול לישון באחד מהמלונות מדרגת המחירים הנמוכה של העיר.
The Madison Hotel ממוקם בפינת שדרות מדיסון ו-רח' 27. זהו מלון משפחתי ונחמד שהמחירים בו אטרקטיביים. כתובת: 62 Madison Avenue
Hotel 17 המלון ממוקם במרכז העיר ליד האיסט ווילאג', גיניץ' ווילאג' ופארק וושינגטון סקוור. כאן צילם וודי אלן את סרטו "תעלומת רצח במנהטן" בשנת 1993.
כתובת: 225 E. 17th Street
The Hotel Carter המלון נמצא במיקום הכי מרכזי בעיר: Times Square. במלון יש 700 חדרים ששופצו לאחרונה, ובכולם יש מקלחת ושירותים.
כתובת: 250 West 43rd Street

אוכל

ניו יורק היא עיר נהדרת בכל מה שקשור לאוכל. בשל אופייה של ניו יורק כעיר מהגרים, אפשר למצוא בה מגוון אדיר של מאכלים מכמעט כל מטבח אתני שאפשר לחשוב עליו. ואת כל האוכל הזה אפשר לאכול בזול. את האוכל הזול אפשר למצוא בדוכנים של מוכרי הנקניקיות, אצל מוכרי הבייגל (שמגיע בשלל טעמים ועם שלל תוספות), בחנויות הדֵלי בהן אפשר לקנות סנדביצ'ים וקנישים, בדיינרים, בפיצריות ועוד ככל העולה על הדעת.
אם רוצים להתנסות בתפריטים של המסעדות היקרות יותר בעיר כדאי לתכנן את הנסיעה לניו יורק כך שתחפוף לשבוע המסעדות המתרחש בניו יורק פעמיים בשנה: בינואר ובסוף יוני. כדי לזכות בשולחן במסעדה במהלך השבוע הזה צריך להזמין מקום זמן רב מראש.

תחבורה

הדרך המהירה והזולה ביותר להסתובב בעיר היא ברכבת התחתית (הסבווי, Subway). כרטיס מטרוקארד (MetroCard) הוא אמצעי התשלום הפשוט והטוב ביותר בתחבורה הציבורית. כרטיסים רגילים עולים 3 דולר ומעלה (בהתאם ליעד הנסיעה). אפשר גם לרכוש חופשי יומי או חופשי שבועי. כרטיס מטרוקארד מאפשר נסיעה חופשית בקווי הסבווי ובאוטובוס. בקופות הכרטיסים בתחנות הסבווי אפשר גם לקבל בחינם את מפת התחבורה של העיר.

למידע נוסף על התחבורה בעיר כולל רכבות, אוטובוסים ומעבורות

 

מסלולי הליכה

הליכה היא דרך מצוינת לראות ולחוות את העיר. ניו יורק היא עיר גדולה ולכן כדאי לבחור כל פעם אזור אחד ולהקדיש לו כמה שעות של הליכה. כך אפשר לראות את גריניץ' וילג', צ'יינה טאון, סוהו ואזורים רבים נוספים. רוב ספרי ההדרכה של העיר מציעים רעיונות למסלולי הליכה ולרוב בצרוף מפות המפרטות את המסלול. בנוסף, ישנן מספר חברות המציעות סיורים מודרכים בעיר בחינם או בעלות מינימלית. למידע על סיורים: אתר 1, אתר 2

אתרים

יש הרבה מה לעשות ולראות בניו יורק בחינם. הנה כמה הצעות:
מוזיאונים וגלריות לאמנות – ניו יורק היא גן עדן לאוהבי האמנות. הביקור במוזיאונים הגדולים יכול להסתכם בהוצאה משמעותית, אבל כמעט כל מוזיאון מאפשר כניסה בחינם בימים ובשעות מסוימים. ככה אפשר לבקר בחינם במוזיאון היהודי בימי שבת בין 11:00 ל-17:45, במומה, המוזיאון לאמנות מודרנית, בימי שישי בין 16:00-20:00, ובגוגנהיים, בימי שבת בין השעות 17:15-19:45, מופעלת מדיניות שלם כמה שתרצה. הכרטיסים אמנם לא בחינם אבל יעלו פחות ממחיר כניסה רגילה.
למוזיאונים נוספים בהם אפשר לבקר בחינם לחצו כאן
דרך נוספת ליהנות מהמגוון האמנותי של ניו יורק היא דרך הביקור בגלריות הקטנות והמעניינות, שרובן מקובצות בסוהו, בצ'לסי ולאורך רחוב 57. הכניסה לרבות מהגלריות היא ללא תשלום.
Dietch Project זוהי גלריה המעניקה חסות לאמנות חדשנית.
כתובת: 76 Grand St.
פתוח: ג'-א' 12:00-18:00. כניסה חופשית.
Gagosian Gallery גלריה מפורסמת המציגה אמנים ידועים כמו אנסלם קיפר, פיליפ טאפה ועוד. לגלריה שני סניפים. בסניף בדאונטאון מתקיימות התערוכות הראוותניות והסניף באפטאון שמרני יותר.
כתובת: דאונטאון – 555 west 24 st. ; אפטאון – 980 Madison Avenue
פתוח: ג'-שבת 10:00-18:00. הכניסה חופשית
פארקים – כדי לברוח מהרעש ומההמון וכדי לתפוס קצת שקט ושלווה ופיסה של טבע בג'ונגל הבטון כדאי להגיע לאחד מהפארקים שבעיר.
סנטרל פארק (Central Park) – זוהי הבחירה המובנת מאליה ביותר. הפארק נמצא ממש בלב מנהטן והוא קיים כבר מאז שנת 1856, אז רכבו כאן עשירי העיר על סוסי פוני ובכרכרות. היום מגיעים לכאן הניו יורקרים כדי לעסוק בספורט כמו ריצה או החלקה על רולר בליידס ורכיבה על אופניים ולפעמים הפארק ממש הומה אדם. אבל באזור שמצפון לרח' 72 מתדלדלת כמות האנשים וניתן ליהנות מהשטח הפתוח. בפארק מתקיימים בקיץ מופעי חינם כגון שייקספיר בפארק, מופעים של אופרת המטרופוליטן וקונצרטים ובחורף אפשר להחליק על הקרח.
למידע נוסף על הפארק ועל מגוון הפעילויות שבו.
באטרי פארק (Battery Park) – קרוי על שם סוללת התותחים שהגנה בעבר על הנמל. באטרי פארק מציע נופים יפים של קו המים, ולעתים קרובות מתקיימים בו מופעי מוסיקה.

כתובת: Brodway near Battery Pl

בריינט פארק (Park Bryant) פארק שלו שנמצא במידטאון. הכי כיף לתפוס כאן ספסל ולקרוא ספר או פשוט להסתכל על העוברים ושבים. בלילות הקיץ מתקיימות כאן הקרנות סרטים בחינם.

כתובת: 42nd St.
מבנים מעניינים –
הספרייה הציבורית (New York public Library) – זהו אחד המבנים המרשימים בניו יורק. בניית הבניין הושלמה בשנת 1911 והוא בנוי שיש בסגנון בוזאר. אוסף הספרייה המונה כ-15 מיליון פריטים וכולל מגוון רחב, החל מכתבי יד מימי הביניים ועד חוברות קומיקס. בלב הבניין נמצא אולם הקריאה שתקרתו מעוטרת בציורי עננים ועל שולחנות הקריאה מוצבות מנורות טיפאני מקוריות. על מדרגות הכניסה לבניין הספרייה שומרים שני אריות שיש העונים לשמות סבלנות (Patience; הדרומי) וגבורה (Fortitude; הצפוני).
כתובת: Fifth Avenue and 42nd Street
פתוח: ב', ה'-שבת 11:00-18:00, ג'-ד' 11:00-19:30. הכניסה ללא תשלום.
בית המכס (Customs House) – אחד הבניינים המפוארים ביותר בסגנון בוזאר. חלל הפנים מעוטר בציורי קיר עם מוטיבים ימיים. בתוך בית המכס נמצא המוזיאון לתולדות האינדיאנים באמריקה השייך למכון סמית'סוניון.
כתובת: 1 Bowling Green
פתוח: 10:00-17:00. הכניסה ללא תשלום.
גשר ברוקלין (Brooklyn Bridge) – נחשב לאחד הגשרים היפים בעולם, וממנו נשקף נוף נהדר של העיר. את ההליכה על גשר ברוקלין אפשר להתחיל מהצד של מנהטן במעבר להולכי רגל שנמצא מיד ממזרח לבית העירייה (מ- Park Row), אך כדאי יותר להגיע בתחבורה הציבורית אל הצד של ברוקלין ומשם לחזור על גבי הגשר לכיוון מנהטן. להגברת האפקט הדרמטי-רומנטי, כדאי לעשות את זה בשקיעה. ההליכה על הגשר אורכת 20-30 דקות.
שיט במעבורת לסטייטן איילנד (Staten Island Ferry) – זוהי אפשרות נהדרת ליהנות משיט בנמל ניו יורק ללא תשלום. המעבורות הכתומות, Staten Island Ferry, יוצאות אחת לחצי שעה מטרמינל Whitehall שבמנהטן.השיט עצמו נמשך כחצי שעה ובמהלכו אפשר לראות את קו הרקיע של מנהטן, את פסל החירות ואת חופי ניו ג'רזי. בסוף ההפלגה אפשר לרדת מהמעבורת ולטייל בסטייטן איילנד או פשוט להישאר לשבת במעבורת ולחזור איתה מיד בחזרה למנהטן.
המעבורת פועלת 24 שעות ביממה. בשעות השיא יוצאת הפלגה פעם ב-15 דקות, ובלילה ההפלגות יוצאות אחת לשעה.
כתובת טרמינל מנהטן: & South St. 1 Whitehall St. (ליד בטרי פארק)
כתובת טרמינל סטייטן איילנד: 1 Bay St., Richmond Terrace
למידע נוסף

www.nyctourist.com

ניו יורק – העמוד הראשי

Free sim – כרטיסי סים חסכוניים ליוצאים לחו"ל

לקריאה נוספת:

ניו יורק: לבלות בחינם בתפוח הגדול
ניו יורק היא עיר בהחלט לא זולה בכל מה שקשור ללינה ולאוכל. אולי בשביל לפצות על כך יש בעיר המדהימה הזו שפע של אפשרויות לבילויים חינמיים

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מניו יורק

ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן
ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן

מנהטן הוא אחד הרבעים המסעירים בעולם, אבל בשנים האחרונות גם הרבעים ברוקלין, קווינס וברונקס נמצאים בפריחה ומציעים מוזיאונים משובחים, גלריות לאמנות, אמנות רחוב, פארקים ירוקים, חנויות תקליטים ווינטג', בתי קפה והמון מסעדות מצוינות, והכל באווירה מקומית ובמחירים הרבה ...

בתי הקפה הכי שווים בניו יורק
בתי הקפה הכי שווים בניו יורק

תשכחו מהדימוי המוכר של קפה אמריקאי דלוח, תתעלמו ממאות סניפי סטארבקס הפזורים ברחבי ניו יורק. במקום זה, קבלו המלצות לבתי קפה ניו יורקים נהדרים, שבכל אחד מהם תיהנו מחוויית קפה איכותית במיוחד

המסעדות הכי משתלמות בניו יורק
המסעדות הכי משתלמות בניו יורק

ניו יורק מציעה מבחר כמעט אינסופי של מסעדות, ממסעדות אתניות מכל סוגי המטבחים ועד מסעדות ביסטרו טרנדיות. חלקן זולות ולא בהכרח איכותיות, באחרות תשלמו הון עתק. כדי שלא תיפלו בסעיף האיכות או המחיר, קבלו המלצות למסעדות ניו יורקיות ...