תפריט עמוד

נוסעים לטייל עם המשפחה

כדי להבטיח שהטיול המשפחתי יהיה מוצלח, מומלץ בחום להיערך ולתכנן מראש כמה דברים חשובים. אז לפני שאתם נכנסים לרכב, יש לנו חמש המלצות בשבילכם

תמיד מרגש וכיף לצאת לטייל עם המשפחה בשבת, ועם זאת חשוב לתכנן מראש כמה דברים כדי שהטיול יהיה מוצלח כמצופה. זכרו כי חלק משמעותי מהטיול הוא הנסיעה, ולא תמיד זו משימה קלה כשמדובר בכמה ילדים שנמצאים ברכב. אם תיצרו חוויית נסיעה נעימה – כבר הבטחתם לעצמכם 50% הצלחה של הטיול, אם לא יותר. חשבנו בשבילכם על חמישה דברים שכדאי לתכנן מראש לפני שמתניעים את הרכב – הרי הם לפניכם.

התאימו את היעד ומרחק הנסיעה לגיל הילדים ולסבלנותם

אם יש לכם ילדים קטנים ברכב, מומלץ להתכוונן ליעד לא רחוק מדי, שלא יעלה על שעתיים רצופות של נסיעה. יש הרבה מאוד יעדים שיכולים להציע לכם אותו מענה שמספק יעד רחוק יותר. הטבע נמצא בכל מקום, ולמרבה המזל גם אטרקציות משפחתיות פזורות כיום תחת כל עץ רענן. אם אתם בכל זאת סגורים על נסיעה ארוכה יותר, תכננו לפחות נקודת עצירה אחת להתרעננות, ארוחת בוקר, החלפת חיתול, חילוץ איברים ושחרור אנרגיות. כמובן שאם מדובר בילדים גדולים יחסית, ניתן לנסוע זמן רב יותר ברצף, אבל היי, אל תשכחו, זו בסך הכול שבת, יום אחד, אז גם אם יש לכם רכב קרוסאובר כיפי, עדיין כדאי להשאיר יותר זמן ליעד הטיול עצמו.

אל תסחבו עגלה ברכב אם אתם יוצאים למסלול מיטיבי לכת

אם יש לכם תינוק או פעוט ואתם מתכננים לעשות מסלול מיטיבי לכת, אין טעם לסחוב אתכם את העגלה שלו, קלה ככל שתהיה. היא תהיה חסרת תועלת במסלול כזה וסתם תתפוס עוד מקום ברכב. תוכלו בהחלט לעשות מסלול כזה עם הקטנצ'יק או הפצפונת אם תצטיידו במנשא מתאים, ותשתפו עוד בני משפחה בוגרים בתורנות ה"סבלות". אם אתם יוצאים עם ילדים קטנים, דאגו מראש לבחור מסלול הליכה שניתן לעצור בו מדי פעם, אחרת תמצאו את עצמכם מרימים על הידיים גם את בני ה-4 שבחבורה, וזה כבר ממש לא נוח.

הצטיידו באוכל, שתייה ומשחקים

מניסיון – חמש דקות אחרי שאתם מתניעים את הרכב (ולפעמים גם פחות מזה) נשמע בחלל האוויר המשפט: אני רעב/ה. ולא, זה לא יעזור אם נתתם לילדים קורנפלקס לפני שיצאתם לדרך. לפיכך, כדאי מאוד להצטייד במזון מתאים לנסיעה: סנדוויץ', חטיף, פרי וכיו"ב. כמו כן, דאגו לשתייה, רצוי מים, אך כדאי שתהיו בקונטרול על צריכת הנוזלים, אחרת תידרשו ל"עצירות פיפי" על כל צעד ושעל.

מניסיון נוסף – אחרי עשר דקות נסיעה (במקרה הטוב) נשמע בחלל האוויר גם המשפט: משעמם לי. לפיכך, כדאי מאוד להצטייד בצעצועים ומשחקים שיעסיקו את החבר'ה, וכך הם לא יעסיקו אתכם ולא יפרו את שלוות הנהיגה. כשמדובר בילדים בוגרים, אפשר לתכנן מראש משחקי חשיבה למיניהם שכל המשפחה משתתפת בהם, וכך גם תרוויחו גיבוש משפחתי על הדרך.

דאגו לנוחות הנסיעה

נוחות הנסיעה של הנהג כמו גם של הנוסעים הצעירים במושב האחורי היא פרמטר חשוב מאוד בהצלחתו של כל טיול. כשהישיבה אינה נוחה  – התלונות מקדימות להגיע והנסיעה הופכת לתענוג מפוקפק ביותר. לכן, ראשית, אם יש לכם בבית שני רכבים, בחרו תמיד לנסוע ברכב המרווח והנוח יותר, ואם יש לכם קרוסאובר – מה טוב. כך תוכלו להבטיח נוחות נסיעה גבוהה גם בכבישים בינעירוניים וגם בדרכי עפר. כמו כן, ברכב גדול תוכלו להעמיס את הציוד הנלווה בתא המטען וכך להשאיר לילדים מושב אחורי מרווח.

ומעל הכל – הצטיידו באנרגיות טובות וקלילות

השבת היא יום נפלא לאיחוד משפחתי ולזמן איכות שבני המשפחה מקדישים האחד לשני. לפיכך, כשאתם יוצאים לדרך, קחו הכול באיזי. השאירו מאחוריכם את המצוקות והמתחים, וכוונו את הווייז הפנימי שלכם ליעד של הכלה ושלווה. גם אם הילדים קצת מפריעים או מתכתשים ביניהם, שמרו על קור רוח ומצאו פתרונות יצירתיים כדי להרגיע אותם. אפשר לדוגמה, לתגמל אותם במטבע על כל קטע דרך שבו הם מתנהגים יפה, או לחילופין, לתת להם בנק מטבעות, כאשר בכל קטטה יילקחו מהם כמה מטבעות – זה עובד נהדר. תמיד השתמשו בהומור כדי לפתור משברוני נסיעה קטנים, וקחו נשימה…  מה לא עושים בשביל טיול שבת מושלם.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.