תפריט עמוד

נוסעים לטייל עם הילדים – ונהנים

טיול עם ילדים יכול בקלות להפוך למשימה מאתגרת ומורטת עצבים, במיוחד אם כרוכה בו נסיעה ארוכה. אז מה עושים כדי להפוך את הטיול המשפחתי לחוויה נעימה ומשמחת לכל המשתתפים? יש לנו כמה טיפים מנצחים

טיול עם כל המשפחה יכול להיות חוויה כיפית במיוחד, אבל הנסיעה הארוכה ברכב עם הילדים היא לא תמיד פשוטה. בין הוויכוחים במושב האחורי לשאלות "מתי מגיעים", הורים רבים מתקשים לשמור על שלווה. אז אם אתם מתכננים טיול או נופש עם הילדים וחוששים מהנסיעה, הכנו במיוחד עבורכם כמה טיפים מנצחים, שמשלבים בין הפעלות כיפיות לשוחד הכרחי (מי אמר גלידה ולא קיבל?):

נשנושים לנסיעה

אחת הבעיות שעולות בנסיעה היא השעמום, שיכול להצית הצקות, ויכוחים או ריבים בין הילדים. השעמום הרבה פעמים מביא איתו גם רעב, שאינו רעב אמיתי אלא סתם חשק להתעסק במשהו. לכן, כדאי להצטייד מראש בנשנושים בריאים וטעימים לנסיעה, כמו פירות וירקות חתוכים, קרקרים ואגוזים. מדובר במאכלים עם ערך תזונתי גבוה, שיכולים לספק תעסוקה לא מזיקה גם לילדים וגם להורים, ובכלל – ילדים שעסוקים בלעיסה יהיו כנראה פחות עסוקים בהצקות או ריבים.

תנו לילדים אחריות

דרך נוספת להעביר את הנסיעה בכיף היא לשחק ביחד משחקי דרך, שמבוססים על ניחוש מילים או על צפייה בנוף. לא תמיד הילדים שמחים לשתף פעולה עם משחקים כאלה, במיוחד אם מדובר בילדים גדולים יותר אבל זה בהחלט עובד ברוב המקרים. כדי ליצור אווירה כיפית, אפשר לבקש מראש מהילדים שיכינו משחק שאפשר לשחק ביחד, שיר שהם רוצים להשמיע לכולם או סיפור שהם ירצו לספר בזמן הנסיעה.

הפסקות מובנות

תכננו מראש את המסלול כך שיכלול עצירות מדי פעם. גם 20 דקות של ישיבה ללא תנועה יכולות להיות קשות, ואחרי שעה זה כבר נעשה מתיש. לכן, לטובת העצבים של כולם, כדאי לשלב בנסיעה של שלוש שעות לפחות שתי הפסקות. את ההפסקות אפשר להעביר בתחנת דלק או במרכז קניות על הדרך, איפה שיש מקום ללכת לשירותים, להתרענן ואולי גם לאכול גלידה ביחד.

תנו לילדים משהו לצפות לו

בהמשך לטיפ על ההפסקות – תעדכנו את הילדים במהלך הנסיעה הצפוי, ומתי הם יכולים לצפות להפסקה. זה קל יותר עם ילדים גדולים, שכבר יכולים להבין את המשמעות של "בעוד חצי שעה". למשל, ספרו להם מראש שהנסיעה תיקח שלוש שעות, ושבדרך תעשו שתי הפסקות – אחת באתר פיקניק שבו תאכלו ארוחת צהריים, ועוד אחת בתחנת דלק, שם כולם יקבלו גלידה או ארטיקים. זה נותן לילדים משהו לצפות לו, ומקל עליהם את הנסיעה.

מתכננים מסלול מעניין

לפעמים דווקא הדרך הארוכה יותר היא הדרך היפה יותר. כדי להפוך את הנסיעה לחוויה בפני עצמה, נסו לתכנן מראש מסלול שיעבור באזורים יפים או מעניינים. אם יש לכם רכב שטח, אפשר גם לשלב נסיעה בשבילי עפר ולמקסם את תחושת ההרפתקה.

לסיכום, נסיעה ארוכה עם הילדים היא לא תמיד קלה, אבל אם נערכים אליה כמו שצריך וזוכרים לקחת הפסקות בזמן, היא יכולה להפוך לחוויה בפני עצמה.

תמונה פותחת: שאטרסטוק
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.