תפריט עמוד

משרד התחבורה האמריקאי: חברות התעופה חייבות להשתפר

תקנות חדשות, שייכנסו לתוקף באוגוסט, יחייבו את חברות התעופה לפצות נוסעים על מכירת יתר של מקומות בטיסה, לפרסם באופן ברור את התשלומים המיוחדים ולדאוג לנוסעים במקרה של איחורים

משרד התחבורה האמריקאי הודיע על חקיקה חדשה שנועדה להרחיב את ההגנה על צרכנים בענף התעופה. התקנות החדשות, שייכנסו לתוקף בחודש אוגוסט, עוסקות בין השאר בהחזרים כספיים על תיקים שלא הגיעו ליעדם, הגדלת הפיצוי הכספי במקרה של מכירת יתר (אוברבוקינג), דרישה לפרסם באופן בולט וברור את כל העמלות, המיסים והתשלומים המיוחדים הנדרשים מהנוסע, כגון תשלום על מזוודה נוספת, תוספת לשדרוג הכרטיס וכדומה. אחד הנושאים המעניינים שבהם עוסקת החקיקה החדשה נוגע לאיחורים כרוניים ביציאת טיסות. לאור תלונות רבות מצד נוסעים, כולל דיווחים על נוסעים שנתקעו בשדה תעופה למעלה מתשע שעות, התקנות החדשות אוסרות על חברות התעופה להוציא טיסה בינלאומית באיחור של יותר מארבע שעות, והן מפרטות באופן חד משמעי את ההתחייבות של חברת התעופה כלפי הנוסעים בכל הנוגע לאספקת מזון, מים, גישה נוחה לשירותים ועזרה רפואית בעת ההמתנה לטיסה שמתעכבת.

מטרת החקיקה החדשה להקל על הנוסעים ולהפחית את אי הנוחות הנגרמת להם בדרך לחופשה או לפגישת העסקים. אולם לא כולם מסכימים כי זאת אכן תהיה התוצאה. מהאיגוד הבינלאומי לתחבורה אווירית נמסר כי הם חוששים שהתקנות החדשות דווקא יגדילו את חוסר הנוחות של הנוסעים, שכן הן יביאו לביטולי טיסות במקרים שבהם החברה לא תוכל לעמוד בלוח הזמנים המקורי ועלולים לגרום לעליית מחירים של כרטיסי טיסה, כדרך להתגבר על  העלויות הנוספות.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.