תפריט עמוד

הכי מרענן: משקאות קיציים ומרעננים

כשהטמפרטורות עולות מעלה-מעלה, אין כמו משקה מרענן להרוות את הצמא, לצנן את הגוף ולשפר את מצב הרוח. קבלו ארבעה משקאות קיציים ומרעננים שאפשר להכין בבית

הטמפרטורות הגבוהות בחוץ גורמות לנו לרצות לחוש בטעמים נפלאים וקרירים בחודשי הקיץ. אנו חיים מקרטיב לקרטיב, מצננים את הפנים עם מים קרירים וקופצים מדי פעם לבריכה או לים. בימים שבהם אתם נשארים בבית, מארחים חברים ובני משפחה אתם יכולים לפנק את כולם במשקה מושקע המוגש: בכוס ארוכה, מספר קוביות קרח, מטרייה קטנה וקשית. אספנו עבורכם ארבעה משקאות קיציים ומרעננים כאלה שאפשר להכין ממש בקלות בבית. לכל משקה הוספנו כמה וריאציות שונות כדי שתוכלו להפתיע את האורחים בכל פעם שהם מגיעים במשקה עם טוויסט חדש.

קוקטייל פירות עם יין לבן או אדום

יין ופירות משתלבים מצוין ביחד. תוכלו להכין מגוון עצום של גרסאות שונות של קוקטיילים כאלה. החל מסנגריה המשלבת יין אדום המבושל באיטיות אשר יוגש בדר"כ עם פירות הדר (תפוזים או לימונים עם קליפתם) אך לעיתים משלבים בו פלחי תפוחים או אגסים. את הסנגריה יש להכניס למקרר על מנת שתצטנן ואז ניתן להגיש לכולם את המשקה המפנק.

גם היין הלבן מככב בקוקטייל פירות עדין. תוכלו לבחור יין לבן איכותי מיקב מוכר ובמקום להסתפק רק בכוס היין קרירה בלבד, להוסיף לו – ג'ינג'ר, אניס, לימון, מעט סוכר, קיווי ותותים וליצור קוקטייל משובח. יש כאלה שרוצים להוסיף מעט מתיקות ותחכום למשקה ומשלבים את היין הלבן והפירות עם מעט ג'ינג'ר אייל לחיזוק הטעם.

אייס קפה מפנק

התעוררתם? אם עדיין לא פקחתם את העיניים לגמרי או שאתם באמצע יום ארוך ומתיש במיוחד – הקפיצו את כולם עם אייס קפה מפנק. איייס קפה אפשר לקנות בצורה של אבקה הנמסה בקלות במים או חלב. למי שרוצה את הגרסה הבריאותית והטבעונית יותר, נסו לשלב את הקפה עם: חלב עשוי מאגוזי קשיו (הוסיפו מעט סילאן), חלב סויה או חלב שקדים.

אפשר להכין אייס קפה גם בגרסה חזקה יותר – הכינו 2 כוסות אספרסו, הוסיפו להן קרח גרוס וכוס חלב. הקציפו מעט והגישו עם קצפת מתוקה ודובדבן. אם תרצו להוסיף לחגיגה הזו גם ליקר קפה או אייריש קרים תצרו את המשקה המושלם למסיבת צהריים קלילה.

משקה לימונענע

את המשקה הבא פגשתם בוודאי באחת המסעדות או בבית הקפה השכונתי שלכם. הגרסה המיוחדת והיוקרתית יותר שמוסיפה רעננות נוספת ללימון באמצעות נענע טחונה היטב. איך מכינים לימונענע? בקלילות רבה. יש גרסה חמימה שלוקחת מעט יותר זמן ובה אתם מבשלים מספר לימונים ללא קליפה יחד עם נענע ונותנים לטעמים להשתלב זה בזה ולאחר מכן מכינים קנקן ומקררים במקרר.

הגרסה השנייה תדרוש מכם בדיוק חמש דקות עבודה. אתם שוטפים עלי נענע ומכניסים אותם לבלנדר עם מספר לימונים חתוכים ללא קליפה וקוביות קרח. להוספת מתיקות, כדאי לערבב מעט מים חמים עם סוכר וליצור "מי סוכר", אותם יש להוסיף בהדרגה לפי המתיקות הרצויה.

גם ללימונענע אפשר להכין גרסה אלכוהולית מעט חזקה יותר, אם אתם מוסיפים למשקה מעט עראק או וודקה (בהתאם להעדפות האורחים שלכם).

מיץ גזר מרענן – בתוספת פירות שונים

נסכם במשקה בריא ומקרר בימים החמים של הקיץ, משקה שאפשר לראות בדוכנים השונים בתל אביב נמזג לכוסות ארוכות שקופות. אנו מדברים על מיץ גזר סחוט בו מספר קוביות קרח צפות. תוכלו להשתמש בסוחט מיוחד על מנת להפוך את הגזרים למיץ המושלם.

אם אתם רוצים להוסיף למיץ הגזר עוד פירות, יש לכם מבחר עצום שמשתלב מצוין עם טעם הגזר. הראשון הוא – פירות הדר כמו תפוזים וקלמנטינות. היות ולא ניתן לסחוט את כל מנת הבריאות הזו יחדיו תצטרכו להתכונן מראש עם סוחט מיצים משני הסוגים ובסוף לערבב אותם.

גרסה נוספת של המשקה הבריא הזה, משלבת בתוכה מיץ תפוחים שמחמיא בטעמו היטב לטעם המתקתק של הגזר. למרבה המזל את מיץ התפוחים הדליל אתם יכולים גם לשלוף במהירות מפחית סיידר (לא מוגזת) – להוסיף כמובן שפע קוביות קרח, להגיש עם קשית ארוכה וליהנות משפע של ויטמינים ומשקה קריר ומפנק.

מרגישים את הטעמים הללו בפה רק מקריאת המתכונים השונים? עכשיו אתם מוכנים לגמרי לקיץ. נסו בכל יום משקה אחר ובערבים הנעימים כשאתם מתחילים שיחה ערה על המרפסת אל תהססו להוסיף גם יין לבן – הידוע כמשמח לבב אנוש… נכון?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.