תפריט עמוד

משלחת מטנזניה מגיעה לישראל

משלחת רמת דרג מטנזניה, בראשות מנכ"ל משרד התיירות של טנזניה, ד"ר אלוייס נזוקי, תגיע בתחילת השבוע הקרוב לישראל במטרה להגביר את שיתוף הפעולה עם ענף התיירות בישראל ולעודד את תנועת התיירות לטנזניה

משלחת רמת דרג מטנזניה, בראשות מנכ"ל משרד התיירות של טנזניה, ד"ר אלוייס נזוקי, תגיע לישראל במטרה להגביר את שיתוף הפעולה עם ענף התיירות בישראל ולעודד את תנועת התיירות לטנזניה. מאחורי הגעת המשלחת מטנזניה עומד קונסול הכבוד של טנזניה בישראל, קסביאן נוריאל צ'יריצ', שיזם את הגעת המשלחת במטרה להגביר את התיירות מישראל לטנזניה ואת התיירות מטנזניה לישראל שהולכת וגוברת, ומורכבת ברובה מצליינים.

טנזניה, השוכנת במזרח אפריקה, היא גן עדן לאוהבי טבע, עם 12 פארקים לאומיים, 13 שמורות טבע, ו-38 אזורים מוגנים. יש בה מגוון נופי עצום, הכולל הרי געש ופסגות מושלגות, נופי סוואנה, אגמים, ביצות, יערות גשם ועוד. בשטחה של טנזניה נמצאים כמה מהאגמים הגדולים בעולם, בהם אגם ויקטוריה, אגם טנגניקה ואגם ניאסה. יש בה תרבות מיוחדת, אוצרות טבע עשירים, שמורות טבע יפות ומרתקות ואת האי זנזיבר.


זנזיבר, המכונה "אי התבלינים" | הצילומים באדיבות לשכת התיירות של טנזניה

יותר מ-4 מיליון חיות בר מ-430 מינים שונים נמצאים בטנזניה, הריכוז הגבוה ביותר בעולם של בעלי חיים לקילומטר רבוע. טנזניה היא המדינה היחידה בעולם שרבע משטחה הוגדר כשמורת טבע. שמורת הטבע הגדולה ביותר באפריקה נמצאת בטנזניה – זוהי שמורת סאלו המשתרעת על שטח של 55,000 קמ"ר – פי שניים ממדינת ישראל. 10 אחוז מאוכלוסיית האריות בעולם נמצאת בטנזניה וזהו הריכוז הגדול ביותר של אריות בעולם. השמורה המפורסמת ביותר במדינה, שמורת סרנגטי, נמצאת בצפון טנזניה והיא חלק מסוואנה אפריקאית עצומת ממדים – פירוש השם סרנגטי הוא "המישורים האינסופיים". בשמורה ניתן לצפות במגוון אדיר של בעלי חיים: אריות, נמרים, פילים, קרנפים, זברות, ג'ירפות, קופים ועוד ועוד.


שמורת הסרנגטי בצפון טנזניה

בטנזניה חיים 162 שבטים שלכל אחד מהם תרבות ייחודית. שתי השפות הרשמיות הן סוואהלית ואנגלית, עם זאת, בטנזניה מדברים לא פחות מ-120 שפות. המסאים, החיים בעיקר בצפון טנזניה ובקניה, הם אחד השבטים הקדומים במזרח אפריקה. למרות השינויים שעברו על אפריקה, המסאים הצליחו לשמור במידה רבה על אורח חייהם המסורתי, בין השאר הודות להיתר שקיבלו ממשלת טנזניה לחיות בשמורת סרנגטי. המסאים בולטים בשטח הודות ללבושם המיוחד, סוג של שמלה בצבע אדום. נשות השבט עונדות מחרוזות חרוזים צבעוניות.


בני שבט המסאי שקיבלו היתר לחיות בשטח שמורת הסרנגטי

בצפונה של טנזניה נמצא הקילימנג'רו, ההר הגבוה ביותר ביבשת אפריקה שמתנשא לגובה של 5,895 מטר. מיקומו, בסמוך לקו המשווה, אחראי למגוון הנופי הגדול, כשבמורדותיו יער גשם טרופי ובפסגתו קרחוני עד.

האי הקסום זנזיבר, vמכונה "אי התבלינים", שייך לטנזניה. יש בו חופים לבנים ומי טורקיז צלולים, עיר בירה שהרובע העתיק שלה, סטון סיטי, הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, חוות תבלינים ועוד.

ישראלים המבקשים לבקר בטנזניה נדרשים להצטייד בוויזה. יש טיסות ישירות מישראל לטנזניה וזנזיבר (בעיקר בחגים), וזאת במרחק של פחות מ-6 שעות טיסה. ניתן גם להגיע בכל עת בטיסות של חברת התעופה אתיופיאן איירליינס,עם חניית ביניים באדיס אבבה.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.