תפריט עמוד

משבר הדלק המזוהם: היה או לא היה?

על אף שעשרות טיסות התבטלו בעקבות זיהום שהתגלה בדלק המטוסים, מנכ"ל רשות התעופה אמר בדיון בכנסת כי לאורך כל המשבר נתב"ג המשיך לפעול כרגיל

הטיסה שלכם התבטלה בגלל זיהום בדלק המטוסים לפני כשבועיים? נתקעתם בשדה התעופה המשותק בלי דרך להגיע ליעדכם בחו"ל? מנכ"ל רשות התעופה, יעקב מור, רואה את הדברים אחרת. בדיון שנערך ביום רביעי בוועדת הכלכלה של הכנסת אמר מור כי נתב"ג לא הושבת בעקבות זיהום הדלק וכי כל הטיסות המשיכו לפעול. נציגים של חברות התעופה הישראליות – אל על, ארקיע וישראייר – שהופיעו בפני ועדת הכלכלה אמרו כי משבר הדלק הביא לביטולן של עשרות טיסות וכי נגרמו להן נזקים כבדים, גם  בשל הצורך למצוא סידורים חלופיים לנוסעים שנתקעו וגם בעקבות תדלוק המטוסים בשדות תעופה זרים.

על פי דן הראל, מנכ"ל משרד התחבורה, הבדיקות למהות הזיהום טרם הסתיימו אולם ככל הנראה מדובר בחומר חיצוני שחדר לצנרת בנתב"ג, ולא זיהום אורגני שצמח בצנרת או במכלי הדלק.

המשבר פרץ לאחר שהתגלה כי בדלק המוזרם למטוסים בנתב"ג ישנו חומר זר.  מנהל נתב"ג הורה להפסיק מיד את תדלוק המטוסים – דבר שהביא לביטולן של טיסות רבות. יומיים לאחר מכן עלה חשד שמיכל דלק שלא נוקה היטב עלול לגרום לזיהום, דבר שגרר ביטול של טיסות בין השדה בצפון תל אביב לאילת. כיום כל שדות התעופה בארץ פועלים כרגיל, וגורמים רשמיים מוסרים שהדלק המוזרם למטוסים נקי ובטוח.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.