תפריט עמוד

מצאו את המטמון: אוצר עתיק התגלה ליד קרית גת

מטמון בן אלפיים שנה, שהתגלה בחפירות ארכיאולוגיות באזור קרית גת, כולל תכשיטי זהב, מקלות איפור ומטבעות עם דיוקנות של קיסרים רומיים

מטמון עשיר ומרשים, ובו תכשיטים ומטבעות זהב וכסף מהתקופה הרומית, נחשף בחפירת הצלה שערכה רשות העתיקות באזור קריית גת. בחפירה נחשפו שרידים של מבנה מהתקופה הרומית והביזנטית, שחצרו נראו סימנים לבור, שנחפר באדמה ומולא מחדש. חשיפת הבור גילתה מטמון מרהיב, שהיה עטוף באריג בד – על הממצאים נותרו פיסות אחדות של עטיפת הבד. על פי הסברה, המטמון היה שייך לאישה אמידה, שהחביאה אותו בתקופת מרד בר כוכבא.


עגיל זהב, חלק מהמטמון שנמצא
צילום: קלרה עמית, באדיבות רשות העתיקות

המטמון כולל תכשיטים מזהב, בהם עגיל בצורת פרח וטבעת עם אבן יקרה, שני מקלות מכסף שיתכן כי שימשו לאיפור, וכ-140 מטבעות מזהב וכסף. לדברי הארכיאולוג אמיל אלג'ם, מנהל החפירה מטעם רשות העתיקות, המטבעות שנמצאו הן מימי הקיסרים הרומיים נירון, נרווה וטריאנוס, ששלטו באימפריה הרומית בשנים 117-54 לספירה. על המטבעות מתנוססים דיוקנאות של הקיסרים, ובצידם האחר מופיעים תיאורי פולחן הקיסר, סמלי אחוות הלוחמים ודמויות של אלים מהמיתולוגיה הרומית. הממצאים הועברו לבדיקה וטיפול במעבדות של רשות העתיקות בירושלים.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.