תפריט עמוד

מפת הדרכים של שווייץ – אפשר גם אחרת

בנוסף לנופים קסומים, שוקולד נהדר ודייקנות מופלגת, שווייץ מצטיינת גם בתחבורה ציבורית יוצאת מן הכלל: רכבות עם חלונות פנורמיים, אוטובוסים שנוסעים בנופים עוצרי נשימה, ספינות שחוצות אגמים צלולים כבדולח. כך גם אתם תוכלו ליהנות מכל אלה

כשאנחנו אומרים "זה כמו בשווייץ" הכוונה למשהו מושלם, מדהים, מרהיב ביותר. לפעמים זה נוף, לעיתים זה שוקולד, ובעיקר זה הדיוק, "כמו שעון שווייצרי". לחבר תחבורה ציבורית עם סופרלטיבים כאלה קשה לנו, למודי התלאות של רכבת ישראל וכל השאר. אבל, מסתבר שאפשר גם אחרת.

רכבת שוויצרית, לא מה שהכרתם

השילוב המנצח של רכבות נוחות, חלקן עם חלונות זכוכית עד השמים; אוטובוסים נקיים ומרווחים המעפילים לפסגות בכבישים מפותלים עם תצפיות נוף, שכל מי שנוהג בעצמו לא יזכה לחוות; ספינות הנהר המאפשרות לנוף לחלוף ולהשתנות מעיירה לעיירה, וספינות אגמים, השטות באגמים הגדולים והקטנים, שנותנות למטייל את אותה אתנחתא של צילום, שתייה, אוכל וסתם בהייה בנוף – ברווחה ובנחת.

לכל דרך יש התחלה וגם סוף, ושם ממתין כלי התחבורה הבא. רכבת הרים או רכבל המוביל לקרחון עד, מפלי מים אדירים ואגמי פסגות. אפשר להגיע. אפשר לגעת. ללכת. לגלוש. לחוות.

לקבלת חומר בעברית ומפת הדרכים החדשה של שירות התחבורה השווייצרית לחצו כאן והירשמו (השירות ניתן בחינם)

אוטובוס חדיש ונוח מטפס לפסגת הר

ארץ קטנה היא שווייץ, אבל גדולה במגוון נופיה. פיצולה ל-26 קנטונים ולארבעה אזורי שפות מאפשר מעבר טבעי מתרבות אחת לאחרת, מפגיש עם עושר גסטרונומי מגוון ועם אושר תרבותי לא צפוי.


שווייץ ברכבות, אוטובוסים וספינות. חוויה עוצרת נשימה

המטייל הישראלי, זה שמבקש לחוות חופשה בטבע, בעיר, בין אנשים ובלעדיהם, יכול מעכשיו לתכנן את חופשתו בשווייץ מבלי לשבור תוכנית חיסכון בבנק. חומר מפורט בעברית עומד לרשות כל דיכפין, חינם אין כסף, וכולל בין היתר מידע רב על האופציות השונות של טיול בשווייץ. לשומרים על תקציב, מומלץ לרכוש את אחד מכרטיסי Swiss Travel System, שהנפוץ ביותר בהם נקרא סוויס פאס (swisspass). רוב סוגי הכרטיסים מקנים זכויות נרחבות לרוכשים, כולל כניסה חינם ל-450 מוזיאונים בשווייץ, הנחה של עד 50% על הרכבלים, וכמובן – שימוש בלתי מוגבל בכל אמצעי התחבורה הציבורית. גולת הכותרת למשפחות: ילדים עד גיל 16, המטיילים בחברת הורה אחד לפחות, מקבלים הכל בחינם.

המטיילים לשווייץ בחודשים אפריל-מאי או בספטמבר-נובמבר 2012 יכולים ליהנות ממבצע מיוחד: כל הרוכש סוויס פאס לארבעה ימים מקבל סויס פאס נוסף חינם למשתתף שני – כלומר 2 במחיר 1. גם במסגרת מבצע זה הילדים נוסעים חינם (עם הורה אחד משלם).

טיפ: לנוסעים לשמונה ימים בתקופת המבצע כדאי לקנות פעמיים כרטיס של ארבעה ימים וכך לזכות בכל פעם בכרטיס חינם.

לקבלת חומר כתוב בעברית ומפת הדרכים החדשה של שירות התחבורה השווייצרית לחצו כאן והירשמו (השירות ניתן בחינם).


שוויץ שלא הכרתם - מרחצאות וספא

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות משווייץ

ממתק שוויצרי: לוצרן
ממתק שוויצרי: לוצרן

עידית אלנתן ביקרה בלוצרן וגילתה שגם בעיר הזאת, בירתו של קנטון לוצרן השוכנת במרכז שווייץ, הכול מתוזמר בצורה מושלמת – נופים גלוייתיים של אגם תכלת והרים אלפיניים, אדריכלות עתיקה המשומרת להפליא, תחבורה ציבורית שאפשר לחלום עליה ומוזיאונים ופסטיבלים ...

קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה
קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה

"שלושת הימים הטובים ביותר של השנה" כך מכנים תושבי באזל את ימי הקרנבל השנתי הנחגג בסוף פברואר במהלכו  העיר הידועה ברוחה התרבותית זונחת לשלושה ימים את השגרה האלגנטית והמאופקת ומגלה פן שונה  של הומור משוחרר ושמחה מתפרצת באמצעות, ...

שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית
שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית

אפשר לסמוך על השוויצרים שלא רק יספקו למטיילים נופים יפים להפליא, אלא גם ידעו לשלב בתוכם רכבת שיכולה לעבור באופן חלק ומהיר בין מסילה צרה למסילה ברוחב סטנדרטי, בלי שהנוסעים ירגישו בכך. שליחת מסע אחר אונליין הצטרפה לנסיעת ...