תפריט עמוד

מפומפיי למנהטן: גופות וחפצים יום-יומיים בתצוגה

תערוכה חדשה בטיימס סקוור, בלב מנהטן, מציגה מאות חפצים יום-יומיים, דגמי גופות, ציורים ופנסים ארוטיים שהתגלו בפומפיי

בשנת 79 לספירה, בעקבות התפרצות של הר הגעש וזוב, בדרום איטליה, נקברו הערים פומפיי והרקולניום תחת מטרים רבים של אפר וולקני. פומפיי התגלתה במקרה על ידי איכר שחרש בשדה, וכמעט 2,000 שנה אחרי שנעלמו מעל פני האדמה, נחשפו שתי הערים העתיקות וישובים נוספים בסביבתן, נחפרו ונחקרו ונפתחו למבקרים. ביקור בפומפיי, כ-25 ק"מ מדרום לנאפולי, מציע מראות מרגשים ומטלטלים של חיים שלמים שקפאו ברגע: אנשים, חיות בית, בתים, כיכרות, חצרות, רחובות, מבני ציבור. בנוסף לאזורים הפתוחים לציבור, נותרו אלפי חפצים במחסנים סגורים. עכשיו חלק מהממצאים הללו מגיע למקום הכי רחוק ולא צפוי: טיימס סקוור בלב מנהטן.

תערוכה חדשה שנפתחה בימים אלו בכיכר הנו יורקית התוססת מציגה יותר מ-250 פריטים שנאספו בפומפיי, בהם חפצים יום-יומיים, כלי בית, רהיטים, תכשיטים, מטבעות זהב ועוד ועוד. אחד המוצגים המסקרנים ביותר הוא כיכר לחם שלמה, שהשתמרה להפליא. אבל את מירב תשומת הלב יגנבו מן הסתם שרידי השלדים והגופות. למעשה, אלו לא הגופות הממשיות, כי אם תבניות שנוצקו מהשקעים שהותירו אחריהן גופות ההרוגים.

"התערוכה הזאת מדהימה כיוון שהיא מראה לנו כמה מעט השתנו החיים ב-2,000 השנים האחרונות. כל הבעיות וכל החלומות של חיי היום-יום משתקפים בממצאים – מציורים יקרי ערך שנועדו להרשים את השכנים ועד כלי מטבח פשוטים, ואפילו כתובות גרפיטי", אומרת קריסטין רומי, ארכיאולוגית שיעצה למארגני התערוכה. "הדברים היום-יומיים הללו מביאים את העבר בצורה הרבה יותר נוגעת ללב ומרגשת מכל אותם פסלי אבן של בעלי שררה או אלים שמוצגים באופן מסורתי במוזיאונים". כיאה למיקומה בטיימס סקוור, התערוכה גם כוללת סרט המדגים כיצד התפרץ הר הגעש וזוב וכן מה שמוגדר כ"חוויית בית בושת" – חדר ובו ציורי קיר ארוטיים ופנסי טרה קוטה עם תבליטים בעלי אופי מיני, הכל אותנטי ומקורי, היישר מפומפיי.

התערוכה תוצג בטיימס סקוור עד 5 בספטמבר 2011
כתובת: 226 West 44th St, פרטים נוספים באתר האינטרנט


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.