תפריט עמוד
יעל עם קרניים גדולות ניצב על גדת המכתש ומסתכל סביבו במבט שנראה מלא תימהון.

במעט מקומות אפשר לראות בעלי חיים שמשוטטים חופשיים ובקרבה גדולה כל כך לבני האדם. מרכז המבקרים של מצפה רמון, על שפת המכתש, הוא מקום מצוין להתחיל ולחפש בו את בעלי החיים המקומיים.

באתר רשות הטבע והגנים כתוב כך: "מגוון בתי הגידול בפארק הרמון מעניק אפשרויות קיום לעולם עשיר של בעלי-חיים. בזכות גודלו של מכתש רמון, בידודו ושמירת הטבע הקפדנית המתנהלת בו, בחרה הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים להשיב אל נופיו בעלי חיים שנכחדו מנופי הנגב בעבר. אחד מהם הוא הפרא, חמור בר שאיננו ניתן לביות. בעל חיים אחר, שמתקיים במצוקי מכתש רמון הוא היעל הנובי שעמד על סף הכחדה בישראל.

בעלי חיים גדולים אחרים שנמצאים בהר הנגב: נמר, צבוע, צבי מדבר, זאב, שועל מצוי, שועל צוקים, קרקל, שועל חולות ושפן הסלעים. את המכרסמים הקטנים – פסמון, נמנמן הסלעים וקוצן זהוב – קשה יותר לראות בטבע, כמו גם את הזוחלים הרבים המתקיימים במכתש. חיות אילו נוכל לפגוש בחי – רמון."

בחי רמון יש שני מרכיבים בולטים: בגן המקומי מוצגים שישה בתי גידול של הר הנגב ומתש רמון. בפינות המחיה יש 60 מיני בעלי חיים קטנים מן האזור. הייחוד הגדול של המקום טמון בכך שבדרך כלל יש למבקרים קושי גדול לפגוש בבעלי חיים קטנים אלה. הם מסתתים, יוצים בשעות שבהן המבקרים ישנים ומתחפרים במחילות עמוקות. בי רמון מוצב מכשור שמאפשר למבקרים לעקוב אחר בעלי החיים במחילות שלהם. במקום פועלת גם ספרייה מדעית מצוינת שמשמשת את החוקרים.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.