תפריט עמוד

מערה סינית נידחת נרשמה בבורסה האמריקאית

מערת נטיפים בצפון-מזרח סין נרשמה למסחר בוול סטריט בעסקה פתלתלה לא פחות מהדרכים התת קרקעיות שבתוכה. בינתיים עוד אי אפשר לקנות מניה של נטיף סיני

רוצים להיות הבעלים של נטיף או שניים במערה סינית נידחת? בעליה של מערת הנטיפים יושואי (Yishui) בצפון-מזרח סין מקווים שבקרוב הדבר יהיה אפשרי. המערה, שנמצאת במחוז שנדונג, מכונה "הקניון הגדול הסיני" והיא מושכת בכל שנה קצת יותר מ-600 אלף מבקרים, רובם ככולם סינים – מספר נמוך מאוד במושגים מקומיים. המערה מתפתלת לאורך שלושה קילומטרים מתחת לאדמה, וכמקובל בסין גם בה הותקנה תאורה צבעונית המאירה את הנטיפים והזקיפים בשלל גוונים (ראו בתמונה למעלה). ספק אם מי מהמטיילים שמגיע לכאן יודע כי לאחרונה המערה הצנועה נרשמה למסחר בוול סטריט.

הניסיון לעקוב אחרי ההתנהלות הכלכלית של בעלי המקום מפותל לא פחות מהשבילים התת קרקעיים: לונגקונג, החברה המחזיקה בבעלות על המערה, מנוהלת על ידי חברת קש הרשומה בהונג קונג, וזו מוחזקת על ידי חברה מאיי הבתולה, אשר נמצאת בבעלות של חברת תיירות סינית הרשומה בבורסה האמריקאית. כך נרשמה מערת הנטיפים הנידחת למסחר בוול סטריט, אם כי ינתיים היא רק רשומה ואינה מונפקת. הנתיב הפתלתל הזה מעיד מצד אחד על העניין הרב שחברות סיניות מעוררות בקרב משקיעים זרים, ומצד שני על רצון האדיר של הסינים להתפתח לכיוונים חדשים, שיכולים להביא מימון נוסף ופרסום בינלאומי.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.