תפריט עמוד

מעבר לקשת בענן – טיול מסוג אחר לנשים

טיול הוא לא רק נופים חדשים ותרבויות זרות, טיול יכול להיות גם מסע פנימה ותהליך של התפתחות פנימית. כזה הוא טיול הנשים לאוזבקיסטן

"אולי בסופו של דבר זו דורותי מקנזס שכבר הבינה הכל לפנינו, אחרי מסע פלאי ומיוחד – אל הקוסם מארץ עוץ. היא הבינה שהתקווה להגיע 'מעבר לקשת בענן' לא בהכרח תביא את החופש או את החיים המבוקשים. לפעמים איפה שבאמת ניתן למצוא זאת, הוא קרוב מאד… בתוך עצמנו…". אפוק טיימס

טיול הוא לא רק נופים חדשים ותרבויות זרות, הוא יכול להיות מסע פנימה ותהליך של התפתחות אישית. הטיול "אל עצמך" נולד פתאום באמצע החיים במפגש של שלוש נשים – דקלה מור, אריאלה מלצר ואילה מיטב, שחיפשו אחר טיולים שיתנו משהו נוסף. השלוש מאמינות שבתוך קבוצת נשים נוצרת אנרגיה ואחווה מיוחדת הגורמת לפתיחות ושחרור, מוכנות לקבל דברים ולשנות, ובעיקר מרשה להגשים חלומות.

לרובנו זוהי לא הנסיעה הראשונה לחו"ל, כולנו כבר טיילנו כאן וביקרנו שם, אז מה שונה הפעם? מהו הטיול אל עצמך?

מדרסה בסמרקנד | צילום: גיל אל-עמי

הפעם זוהי קבוצה מאורגנת של נשים בלבד, בכל בגילים. ההיכרות בין הנשים נעשית רק כמה ימים לפני היציאה, כך שאין קבוצות ואין קליקות. בשונה מקבוצה המורכבת מזוגות, שבה כל אחד מעדיף בסופו של היום את חברתו של בן הזוג המוכר, כאן צריך להכיר, ליצור קשרים ולהיפתח. חברויות שכאלה מתחזקות ומחזיקות גם אחרי תום המסע.

העיקר בטיול שכזה הוא לא היעד והנופים המדהימים, למרות שהם מהווים רקע ותפאורה הולמים להתרחשות. המשתתפות בדיוק כמונו מחפשות מסע מסוג אחר, שונה לגמרי מהטיול המסורתי. יחד עם היופי של המקום נחוש גם את האיזון והפתיחות כלפי הסובב אותנו, וכלפי עצמנו. העובדה שאת לא צריכה להיות יפה, רזה או צעירה כדי לזכות בכרטיס כניסה חברתי מעצימה את ממד החוויה.

המוטיבציה לצאת לטיול שכזה הוא הצורך להתנתק ולקחת פסק זמן מאורח חיים לחוץ, משפחה ועבודה תובענית. אנחנו מפיקות ממסע כזה התנסות וחוויה שאנו נושאות איתנו הלאה. הטיול הוא חלום שהתגשם או אפילו פריצת דרך ושינוי.

הכנת צבעים לצביעת שטיחים במפעל שטיחים בוכרי | צילום: גיל אל-עמי

הטיול הינו טיול אתני-גיאוגרפי המותאם בדגש מיוחד על מפגשים עם האוכלוסייה והתרבות המקומית, בעיקר עם נשים ממעמדות שונים ומוצא אתני שונה, כדי להעצים את החוויה האישית. במהלך כל ימי הטיול מתקיימת סדנא מונחית על ידי אריאלה מלצר, פסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית ומשפחתית ומנחה קבוצות להעצמה אישית, שתאפשר לנו לחוש את הפתיחות, האחווה הנשית, האיזון, שחרור והאהבה שבתוכנו.

בואי הצטרפי למסע מסוג אחר – להזדמנות יציאה מן המציאות היום יומית המוכרת, לפסק זמן בעולם אחר, בואי לחוות שחרור והרפיה , התבוננות פנימית והגשמת חלומות כמוסים, מאווים וערכי חיים.

לפרטים והרשמה:
אילה מיטב  08-9261195  ,  052-2738138 metava@bezeqint.net
דקלה מור    077-5592484 , 057-7556199
dikla@masotenu.co.il

למידע נוסף לחצי כאן

אילה מיטב – מורת דרך בארץ ובחו"ל, מארגנת, מדריכה ובעלת חברת הטיולים "דרך משי" המתמחה בנתיבי סחר המשי במרכז אסיה הקווקז ורוסיה. ממשיכה לטייל, להרצות, ללמוד ולגלות מקומות חדשים


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.