תפריט עמוד

מסע קולנועי

נתחיל עם החדש שבעשירייה:

פנטזיה אורבנית בשחור לבן, המצולמת כולה בפריז, מבית היוצר של הבמאי לוק בסון.
שעה וחצי של חסד קולנועי מהפנט שלא כדאי לפספס אודות אנג'ל – A, אישה מסתורית אשר נכנסת לחייו של אנדרה. אנדרה הוא מהגר אלג'ירי, תפרן ונמוך קומה, שחייב עשרות אלפי דולרים להמון אנשים מפוקפקים, שרוצים את הכסף שלהם בחזרה, ועכשיו. אלא שלאנדרה אין גרוש על הנשמה, ונמאס לו שמאיימים עליו במוות כל הזמן. הוא מחליט להתאבד בקפיצה מגשר אל נהר הסיין. רגע לפני הקפיצה הוא מבחין שיש לו שכנה מתאבדת על הגשר – זוהי אנג'לA-. היות ובבסיסו הוא בן אדם מקסים, אנדרה מנסה לשכנע את היפהפייה הבלונדינית גבוהת הקומה לשנות את דעתה, וכשהיא לא משתכנעת וקופצת, הוא מזנק אחריה להציל אותה. כששניהם יוצאים רטובים, הוא מציע לה לעשות משהו עם החיים שלה, אולי להתנדב ולעזור לאנשים מסכנים, והיא בעזרת היגיון משונה במיוחד, מסכימה, ואומרת שהיות והוא איש מסכן, היא תקדיש את חייה למענו.
[banner]
מרגע זה ואילך משתנים חייו של אנדרה. לאנג'ל-A, שמעשנת סיגריות כמו קטר יש כושר בלתי רגיל להשיג כסף, ותוך כמה שעות היא סוגרת לאנדרה את כל החובות. אבל… המשימה שלה היא לא לעשות לו את החיים קלים אלא להעביר אותו שיעור חשוב.
מעבר לחזות המדהימה, הסרט לוקח את הצופה למסע אישי ומאפשר לו לפגוש פנים אל פנים את החלומות הכמוסים ביותר שלו.

סרט שהוא בגדר נוק אאוט רגשי עם הרבה חומר למחשבה וקצת מזון לנפש.

צרפת / 2005 / 88 דקות

תסריט ובימוי: לוק בסון
קאסט: ג'אמל דבוזייה, רי רסמוסן, גילברט מלקי, סרג' ריאבוקין
ואם בשחור לבן עסקינן, נעבור לשתי קלאסיקות נפלאות אשר תחממנה את הלבבות כהלכה :
סרט הקולנוע שהפך ליצירת מופת, זוכה שלושה פרסי אוסקר ואחד מסיפורי האהבה היפים והמרגשים שצולמו בהוליווד של שנות ה – 40.

העלילה מתרחשת בזמן מלחמת העולם השנייה, על רקע קזבלנקה תחת משטר וישי. קזבלנקה היא מרכז של פליטים העושים דרכם לליסבון שבפורטוגל. כולם מגיעים בסופו של דבר לבית קפה המנוהל על ידי ציניקן אמריקאי. מתחת למעטה החיצוני של בעל הקפה, מסתתר רומנטיקן ללא תקנה – תכונה המתחזקת כאשר לתמונה נכנסת אהובתו לשעבר שבינתיים נישאה למנהיג המחתרת.
יש לציין כי "קזבלנקה", שנכתב על ידי יוליוס ופיליפ אפשטיין, נבחר לתסריט הטוב ביותר בכל הזמנים על ידי גילדת הכותבים האמריקאית.
ארה"ב / 1942 / 100 דקות
בימוי: מייקל קורטיז
קאסט: האמפרי בוגרט, אינגריד ברגמן, קלוד ריינס

הקלאסיקה השנייה היא יותר משעשעת מאשר רומנטית:

הסרט ה"טעים" והידוע שחימם לבבות במשך עשורים רבים יוכל לעשות זאת גם לכם, בשנת 2006.
המקום הוא שיקאגו, השנה היא 1929 והימים הם ימי היובש, בהם נאסר על ייצור משקאות חריפים והמסחר בהם ברחבי ארצות הברית.
אנשי כנופיית קולומבו קוצרים את אנשי הכנופיה המתחרה בהם במגרש חניה נידח, או שלפחות כך היה נדמה להם… שני נגנים מחוסרי עבודה היו עדים למחזה וקולמבו יוצא להשיגם ולדאוג שייעלמו אחת ולתמיד. השניים מצליחים לחמוק בתחפושת של נשים ומצטרפים לתזמורת נשים יפות הנמצאות בדרכן להופעה בפלורידה. במהלך המסע הם פוגשים ב"שוגר", נגנית היוקלילי המתוקה, ומכאן שרשרת של סיטואציות קומיות מקשטת את המסך לכדי הנאה בידורית נפלאה. הסרט זכה באוסקר על עיצוב התלבושות.

ארה"ב / 1959 / 118 דקות
בימוי: בילי ווילדר
קאסט: מרלין מונרו, טוני קרטיס, ג'ק למון
ומארה"ב נעבור ליבשת השחורה, אפריקה, שם מתרחש סיפור רומנטי מיוחד במינו בין שני שחקנים גדולים בדורם : מריל סטריפ ורוברט רדפורד.

עוד סרט עטור אוסקרים – 6 במספר – הוא סרטו של סידני פולק המבוסס על זיכרונותיה של קארן בליקסן. בליקסן (בגילומה של מריל סטריפ) נישאה לדוכס ברור בליקסן כדי לקבל את תוארו ויוצאת איתו לאפריקה להקים מטע קפה. מלכתחילה הבעל יוצא למסעות ציד ובוגד בה ללא הרף. הברונית הבודדה נקשרת בהדרגה לאחד מציידי הפילים המקומיים, דניס פינץ'-האטון (רוברט רדפורד), המתקשה להיפרד מעצמאותו. בין הנופים המרשימים של אפריקה והמלחמה באיתני הטבע, לומדת קארן להעריך את היבשת השחורה.

ארה"ב / 1985 / 161 דקות
בימוי: סידני פולאק
קאסט: מריל סטריפ, רוברו רדפורד
ומיבשת אחת לאחרת, והפעם … אוסטרליה

סרט הקאלט של סטיבן אליוט מייצג את אחת מנקודות הפריצה של תרבות הגייז בשנות ה- 90, כאשר במרכזו מסע של שני גברים וטרנסקסואלית החוצים את מדבריות אוסטרליה באוטובוס צבעוני בשם פרסיליה, חמושים בשלל שמלות אקסטרווגנטיות בדרכם להופעה בעיר אליס ספרינגס. הקומדיה המרגשת עם הפסקול שהפך ללהיט זכתה באוסקר עבור עיצוב התלבושות הססגוני.

אוסטרליה / 1994 / 102 דקות
בימוי: אליוט סטפן
קאסט: גאי פירס, הוגו וויבינג, טרנס סטאמפ
ומהמדבר האוסטרלי נעבור לטיבט הרחוקה, שם הגיע בראד פיט בגרסת הבלונד הקצר לביקור רוחני

הבמאי, ז'אן ז'אק אנו, הידוע בפרויקטים השאפתניים שהוא מביא למסך, מגיש סרט מוקפד ומדויק מבחינה היסטורית. העלילה מבוססת על סיפור חייו של היינריך הראר, מטפס הרים אוסטרי (וחבר במפלגה הנאצית) שיצא ב-1939 כדי לכבוש את אחת הפסגות היותר קטלניות בטיבט. התכנון המקורי היה לצאת לתקופה של ארבעה חודשים והראר משאיר את אשתו ההרה מאחוריו. אלא שהמשימה נכשלת. ראש המשלחת כמעט ומוצא את מותו ומלחמת העולם השנייה שפורצת בדיוק באותם ימים הופכת את כל האוסטרים לשבויי מלחמה של הבריטים. הראר מצליח לברוח ממחנה השבויים ולהגיע יחד עם חברו למשלחת אל עיר הבירה של טיבט, להאסה, שם הוא מתיידד עם הדלאי לאמה הצעיר ומפתח עימו קשר של אב ובן. אותו אוסטרי שהיה יהיר ועצבני בתחילת הסרט, מגלה את ערכיו הנעלים של המנהיג הרוחני המתבגר.

ארה"ב / 1997 / 136 דקות
בימוי: ז'אן ז'אק אנו
קאסט: בראד פיט, דיויד ת'יליוס, ויקטור וונג, מאקו
ומטיבט חזרה לארה"ב והפעם, לסיפור אהבה המתרחש על רקע קריאות האינדיאנים

רומן הרפתקאות מרתק המתרחש במאה ה – 18, על רקע הקרבות בין אנגליה וצרפת על השליטה בצפון אמריקה ועל תמיכת האינדיאנים. דניאל דיי לואיס הוא 'הוקאיי עין הנץ', בנו הלבן המאומץ של ראש שבט המוהיקנים – צ'ינגאצ'קוק, המאוהב בקורה מונרו, בתו היפה של קצין בריטי בכיר. אהבתם של השניים מתפתחת על רקע איום המלחמה ותאוות הנקם של ראש השבט היריב, והוקאיי שוחר השלום מציל לבסוף את אהובתו מידי האינדיאנים צמאי הדם.
צילום מרהיב ופסקול עוצמתי שלא יבייש עם הגברתו אף מערכת קולנוע ביתית.

ארה"ב / 1992 / 107 דקות
בימוי: מייקל מאן
קאסט: דניאל דיי לואיס, מדלן סטו, ראסל מינס, אריק שוויג, ג'ודי מאי
ועם במאה ה – 18 עסקינן, נעבור לאירופה לסיפורו המעניין ומלא ההדר של מוצרט

הלהיט הבימתי מאת פיטר שייפר, בגירסת ראווה קולנועית. סרטו עטור הפרסים (8 אוסקרים) של הבמאי המוערך מילוש פורמן, שאחראי על יצירות בלתי נשכחות נוספות כמו "קן הקוקיה".
העלילה מגוללת את סיפורו של מוצרט מנקודת מבטו אחוזת דיבוק הקנאה של אנטוניו סליירי, מלחין אופנתי בחצר הקיסר יוזף השני בוינה של המאה ה–18, נוכח התגלמות הניצוץ האלוהי אצל וולפגנג אמדאוס מוצרט.
שחזור יפהפה של עולם הבארוק ושפע של מוסיקה בסרט מרהיב שצולם בחוצות פראג וארמונותיה.

ארה"ב / 1984 / 153 דקות
בימוי: מילוש פורמן
קאסט: טום הולסה, מורי פ. אברהם, אליזבת' בריג', רוי דוטריצ'ה, סיימון קלוו
וחזרה לארה"ב עם סיפור רומנטי המפגיש בין הפבורן (הדודה) לזוג ההוליוודי המתוקשר בנינג את בייטי

שחקן פוטבול לשעבר, מייק גמבריל, פוגש את טרי מק'אי במהלך טיסה לסידני הנוחתת נחיתת חירום על אי קטן. השניים, המאורסים לבני זוג אחרים, מתאהבים ונסחפים להרפתקה רומנטית על סיפונה של אוניה, הלוקחת אותם לחוף מבטחים. עם סיום הפרשייה, הם קובעים להיפגש בניו יורק כעבור 3 חודשים ולבחון מחדש את משיכתם האחד לשנייה ואם יש סיכוי לאהבתם. האחד מופיע בעוד השנייה לא… אך נסיבות החיים, או אם תרצו, הגורל, מפגישות ביניהם בשלב מאוחר יותר.

ארה"ב / 1994 / 108 דקות
בימוי: גלן גורדון קארון
קאסט: אנט בנינג, וורן בייטי, קת'רין הפבורן, פירס ברוסנן, קייט קאפשואו, גארי שיינדלינג
ונסיים עם סרט תכלכל במשקל נוצה משנות ה – 80 ששיר הנושא שלו מככב בכל אוסף מהתקופה

גנב מקצועי נתקל ביומנה האישי של אישה וקורא על תשוקותיה הכמוסות ביותר. הוא מחליט להשתמש במידע זה על מנת לסחוף אותה לרומן סוער. האישה הנשואה והמשועממת נענית לאתגר ונכנסת למערבולת של תשוקה ויצריות.

ארה"ב / 1984 / 100 דקות
בימוי: דאגלס ד. סטיוארט
קאסט: סטיבן באואר, ברברה וויליאמס, דיוויד קרוזו, ג'ון גטץ.
צפייה נעימה וחמימה !
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.