תפריט עמוד

מסע ג'יפים בסרי לנקה הטרופית

סרי לנקה מספקת למטיילים בה שילוב מלהיב של נופים טרופים ירוקים, חופים זהובים ותרבות עתיקה ומרתקת. טיול ג'יפים בנהיגה עצמית לעומק סרי לנקה הטרופית חושף את הפנים המגוונים להפליא של האי היפהפה

מה יש בה בסרי לנקה שהופך את הטיול בה למיוחד כל כך? כמו רבים מהאיים באוקיינוס ההודי, גם סרי לנקה מתהדרת בחופים קסומים עם דקלי קוקוס תמירים ויערות גשם ירוקים ושופעי מים. אבל סרי לנקה היא הרבה יותר מזה: אל הגיוון הנופי הרב יש להוסיף את המקדשים ואתרי המורשת, שמורות הטבע ובעלי החיים, הפסיפס התרבותי המרתק והאוכל המצוין. זהו סוד קסמה של סרי לנקה וזה מה שהופך את הטיול בה לנפלא ומיוחד.

הדרך הטובה ביותר ליהנות מיופיה של סרי לנקה היא בטיול ג'יפים בנהיגה עצמית. הטיול של MEDRAFT עובר דרך אתרי החובה, בהם סיגרייה, פולנארואה, קנדי וגול, אבל רוב רובו מוקדש לשמורות הטבע הנהדרות והוא עובר בדרכי שטח צדדיות, שכמעט בלתי אפשרי להגיע אליהן באופן עצמאי. כשיורדים מדרכי המלך הראשיות מתגלה סרי לנקה האמיתית, זו שטרם נכבשה על ידי גדודי המטיילים. אפשר להיכנס לכפרים, לפגוש את התושבים ולהכיר את אורח חייהם. עוד על שיאי הטיול בסרי לנקה, ראו בתיבה משמאל.

טיול ג'יפים בנהיגה עצמית עובר בדרכי שטח צדדיות ומגיע לאזורים נטולי תיירים

מה צפוי לכם בטיול ג'יפים בנהיגה עצמית בסרי לנקה? עולם ומלואו.

פסיפס אנושי מרתק. בסרי לנקה יש שתי קבוצות אתניות עיקריות: הסינהלים, שהם צאצאים של מתיישבים שהגיעו לכאן מצפון הודו לפני אלפי שנים, והטמילים, שהובאו לאי מדרום הודו על ידי הבריטים כדי לעבוד במטעים. באשר לאמונה דתית – רוב תושבי סרי לנקה הם בודהיסטים, ולצדם חיים הינדואיסטים, מוסלמים ונוצרים. כל אחת מהקבוצות הללו הותירה חותם באי, וכך אפשר למצוא מצודות חצובות בסלע, מקדשי מערות, פסלי בודהא ענקיים ועוד.


דיג בשיטה המקומית המסורתית, מעל כלונסאות

מים מכל עבר. לבאים מארץ דלה במים כשלנו, המפגש עם שפע המים בסרי לנקה מהמם. שמורות הטבע הירוקות, מפלי המים השוצפים והאגמים המרהיבים, כל אלה נגלים למטייל. בסרי לנקה ידעו, כבר לפני אלפי שנים, לעשות שימוש מושכל במים, ובנו מערכות השקיה מתוחכמות, סכרים ותעלות מים, מהם אפשר להתרשם גם היום. מרשימים במיוחד הם האגמים המלאכותיים, שבנייתם החלה לפני אלפי שנים, והודות לשפע הצמחייה שמקיפה אותם הם נראים טבעיים לגמרי.


למגיע ממדינה יבשה כשלנו, כמות המים בסרי לנקה מהממת

שמורות טבע נהדרות. לפני אלפיים שנה הכריז מלך סרי לנקה על אזור בממלכתו כמוגן לחיות בר, ובכך הקים למעשה את שמורת הטבע הראשונה בעולם. גם בימינו שמירת הטבע זוכה לחשיבות רבה בסרי לנקה. הגדולה שבשמורות האי היא שמורת יאלה, הסמוכה לאוקיינוס ההודי, שבה אפשר לראות בעלי חיים רבים, בהם פילים, צבאים, קופים ונמרים. אחת השמורות המרתקות בסרי לנקה, ובאסיה כולה, היא שמורת היער סינהאראג'ה – ביער הבתולי אפשר להתרשם ממגוון רב של צמחים, ציפורים, זוחלים ועוד.


עדר פילים. מאז ומתמיד לשמירה על הטבע היה מקום חשוב בסרי לנקה

דרכים צדדיות. הטיול בג'יפים בנהיגה עצמית מאפשר לרדת מהכבישים הראשיים ולנסוע בדרכים צדדיות, בין מטעי תה ותבלינים, אל צוקים דרמטיים ומפלים מרשימים. הדרכים האלו מובילות לכפרים אותנטיים, שלא איבדו את צביונם הייחודי, בהם אפשר לפגוש את התושבים המקומיים מסבירי הפנים.

דוכן בשוק. הקרבה להודו ניכרת במטבח המקומי

מטבח משובח. הקרבה לתת היבשת ההודית ניכרת במטבח המקומי. בין השאר, מוגשים פה מאכלי קארי, תבשילי דגים ופירות ים ומטעמים נוספים. האורז מככב בתפריט המקומי ועוזר למתן את המנות החריפות. את הארוחה מסיימים בפירות הטרופיים הנפלאים שגדלים באי, וכמובן לא מוותרים על כוס תה, שכן סרי לנקה ידועה כייצרנית של תה משובח במיוחד
.

כתבה פרסומית

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.