תפריט עמוד

מסעדות באירופה עם נוף מדהים

נוף יפה ידוע כמרחיב לא רק את הלב, אלא גם את התיאבון. זו הסיבה לכך שמסעדות שממוקמות מול נוף מרהיב זוכות כמעט תמיד להצלחה, ולא משנה אם מדובר במלכודות תיירים עם אוכל מפוקפק. אבל זה לא חייב להיות כך – בחרנו עשר מסעדות ברחבי אירופה, שבהן הנוף המרהיב מהווה הקדמה לאוכל המשובח המוגש בהן. 

Piz Gloria, מורן, שווייץ
כדי להגיע למסעדת Piz Gloria תצטרכו להגיע לכפר מורן (Murren) שבאלפים הברניים ומשם לטפס ברכבל להר שילטהורן, שם, בגובה 2,970 מטר, נמצאת המסעדה. המסעדה מסתובבת באיטיות (משלימה סיבוב במשך שעה), כך שלא משנה היכן תשבו, מובטח לכם נוף מהפנט של האלפים השוויצריים, עם פסגות האיינגר, המונך והיונגפראו ועוד כ-200 פסגות נוספות המושלגות לאורך כל השנה. אם הנוף נראה לכם מוכר, הרי זה משום שהמסעדה והנוף שמסביב כיכבו בסרטו של ג'יימס בונד, בשרות הוד מלכותה. הלבן הלבן שמסביב משרה שלווה מבורכת וגם פותח את התיאבון. ומה בתפריט? מזנון סלטים ומרקים, כריכים, פסטות, שניצל עגל, נקניקיות ואפילו כמה מנות המטבח ההודי.
כתובת: Murren, אתר אינטרנט


מסעדת Piz Gloria. תצפית פנורמית על הפסגות המושלגות של האלפים| צילום: swiss-image.ch/Marcus Gyger

 
Aqua Shard, לונדון
מסעדה לא חייבת לעמוד בפסגת הר כדי להציע נוף עוצר נשימה, ונוף עירוני יכול להיות מרהיב לא פחות, במיוחד כשהוא מואר בתאורה לילית. אחת הדוגמאות הטובות לכך היא מסעדת Aqua Shard בלונדון, ששוכנת בקומה ה-31 של מגדל השארד, הגבוה ביותר בעיר. מכאן תוכלו לראות את לונדון פרושה לרגליכם דרך חלונות הענק. הכי שווה להגיע בערב, ליהנות מהנוף הלילי הנהדר ומהמטבח הבריטי העכשווי. אפשר להגיע גם לארוחת בוקר בסגנון אנגלי, בראנץ' או תה של השעה חמש עם כריכונים וסקונס.
כתובת: 31 St. Thomas Street, לונדון, אתר אינטרנט


מחלונות מסעדת Aqua Shard הלונדונית נשקף נוף אורבני שאין שני לו | הצילום באדיבות
Aqua Shard

Above & Beyond, סנטוריני
קשה לחשוב על תפאורה רומנטית יותר מזו הנשקפת מן הכפר אימברוביגלי שבאי סנטוריני, ששוכן על מצוק מעל הים האגאי. יש פה הרבה מסעדות רומנטיות שנשקף מהן נוף מרהיב, שאחת מהמוצלחות שבהן היא המסעדה של מלון הסוויטות Above & Beyond. המסעדה שוכנת על שפת המצוק ומשקיפה לעבר הים האגאי והלוע של הר הגעש הכבוי. כשמגיעים בשעת השקיעה, וזו של סנטוריני נחשבת לאחת מהיפות בעולם, המראה הוא לא פחות מעוצר נשימה. המסעדה הזעירה ששוכנת לשפת הבריכה מכילה רק שלוש שולחנות אז כדאי להזמין מקום מראש. המטבח במקום יווני, ומבוסס על רכיבים מקומיים, עונתיים וטריים. אחת ממנות הדגל של המקום היא כדורי עגבניות מטוגנים ברוטב יוגורט, ויש גם פסטות, פירות ים, סופלקי וסלטים – הכל פשוט וטעים.
כתובת: Imerovigli, אתר אינטרנט


נוף לקלדרה ולשקיעה ממסעדת Above & Beyond בסנטוריני | צילום: Christos Drazos

Jules verne, פריז
מסעדה נוספת שמשקיפה על נוף עירוני היא Jules Verne הפריזאית, שממוקמת בקומה השנייה של מגדל אייפל, בגובה 115 מטר, ומציעה תצפית נהדרת על העיר. במיקום כזה, גם מסעדה סתמית שמתומחרת באופן מופקע היתה זוכה להצלחה מסחררת, אבל כאן החליטו ללכת על יותר מזה. במקום פועלת מסעדתו של השף הנחשב אלן דיקאס, המעוטרת בכוכב מישלן. המטבח במסעדה צרפתי עכשווי, עם מנות כמו קונפי כבד אווז, דג טורבו מאודה עם קוויאר ולקינוח – עוגת מון בלאן עם קרם ערמונים. המחירים, שעשויים לטפס ל-400 אירו לסועד, הופכים את המסעדה לכזו שיש לשמור לאירועים מיוחדים.
כתובת: Avenue Gustave Eiffel, פריז, אתר אינטרנט


מסעדת Jules Verne. תצפית על כל פריז מהקומה השנייה של מגדל אייפל | צילום: 
emmrichard, פליקר

Ristorante La Sponda, פוזיטאנו, איטליה
במלון Le sirenuse שבעיירה הציורית פוזיטאנו בחוף אמלפי יש כמה מסעדות וברים שמהווים הוכחה מוחצת לכך שנוף עוצר נשימה שנשקף מן המסעדה לא חייב לבוא על חשבון איכותו של האוכל. הנוף של בתיה הצבעוניים של העיירה ששוכנים על צוק מעל לרצועת חוף יפהפייה נשקף ממרפסת המסעדה La Sponda ומבר האויסטרים שבמקום, Champagne Grill & Bar. המסעדה של השף מתאו טמפריני זכתה בכוכב מישלן ומציעה מטבח דרום-איטלקי עם הרבה דגים טריים, עגבניות וירקות מקומיים, עשבי תיבול ושמן זית. בבר הסמוך מגישים אויסטרים וקרפצ'יו דגים, פסטות, שמפניה וקוקטיילים, והכל עם תאורת נרות רומנטית מול נוף הים.
כתובת: Via S. Sebastiano, 2, פוזיטאנו, אתר אינטרנט


Ristorante La Sponda. משקיפה על בתי העיירה הצבעוניים שתלויים מעל הים | צילום: באדיבות מלון Sirenuse

Nautika, דוברובניק, קרואטיה
בכניסה המערבית לעיר העתיקה של דוברובניק, על קו המים, ניצבת מסעדת Nautika. מהמרפסת של המסעדה אפשר להשקיף על הים האדריאטי, ועל המבצרים המרשימים לובריג'נק ובוקאר שהשתמרו היטב. הנוף היפה הזה זיכה את המסעדה בשם עולמי, ואפילו האפיפיור יוחנן פאולוס השני בחר לאכול פה בביקורו בקרואטיה. התפאורה הזו מהווה רקע מושלם לארוחה רומנטית במיוחד, שמבוססת מדגים ופירות ים טריים שנשלו מן הים האדריאטי. 
כתובת: Brsalje 3,דוברובניק, אתר אינטרנט


מסעדת Nautika. נוף למבצר ולים האדריאטי


The Lake Room, קילארני, אירלנד
הפארק הלאומי קילארני, על שפע האגמים והיערות שבו, הוא אחת מפינות החמד היפות של אירלנד. אחד המקומות שמאפשרים להתענג על כל היופי הזה בלי להתאמץ הוא מסעדת The Lake Room שבמלון Aghadoe Heights. המסעדה עטורת השבחים מציעה תצפית נפלאה על האגמים המנוקדים באיים קטנים והנוף הנהדר פותח את התיאבון. יש פה תפריט רחב במיוחד של ארוחות בוקר (מפרנץ' טוסט ופנקייקס, דרך אומלטים בשלל צורות הכנה ועד לארוחת בוקר אירית מסורתית) שמהוות דרך מצוינת לפתוח את היום. בארוחת הערב יש דגש על רכיבים מקומיים ואורגניים בחלקם, עם מנות כמו קנלוני סרטנים, לובסטר כחול עם ניוקי ופטריות וחזה ברווז עם ריבת דובדבנים ובייבי תרד.
כתובת: Aghadoe Heights Hotel & Spa, קילארני, אתר אינטרנט



אגם קילארני כפי שהוא נשקף ממסעדת The Lake Room | הצילום באדיבות 2015 The Lake Hotel Killarney ©

La Pergola, רומא
מסעדת La Pergola, ששוכנת במלון Cavalieri, היא אחת מאותן מסעדות שהסעודה בהן היא תענוג גדול הודות לשילוב מנצח של אוכל משובח, עיצוב, נוף ואווירה. החלונות הפנורמיים והטרסה המוארת בנרות מציעים תצפית נטולת הפרעות על בזיליקת פטרוס הקדוש, אחד מסמלי העיר. בפנים יש יצירות אמנות, ריהוט עתיק, שטיחי קיר, כלי פורצלן ועבודות זכוכית מרהיבות בעבודת יד. במיקום הזה אפשר היה לצפות למלכודת תיירים עם אוכל בינוני, אבל המסעדה הזו מעוטרת בלא פחות משלושה כוכבי מישלן. השף, שהוא בכלל לא איטלקי כצפוי אלא דווקא גרמני בשם היינץ בק, אחראי למנות כמו מדליוני לובסטר במרינדת יוזו ולמון גראס על גוואקמולה ומקרון סויה, ספגטי עם דג חרב, זוקיני ופלפלים מתוקים ופילה עגל במרינדת פלפלים על פירה חצילים. כל אלה ממצבים את המסעדה כאחת מהטובות באיטליה.
כתובת: Via Alberto Cadlolo, 101, רומא, אתר אינטרנט
 
מסעדת La Pergola. שלושה כוכבי מישלן ונוף לבזיליקת פטרוס הקדוש | צילום: באדיבות Waldorf Astoria 

Ulriken 643, ברגן, נורווגיה 
הר אולריקן הוא הגבוה ביותר מבין שבעת ההרים שמקיפים את ברגן, בגובה 643 מטר. המסעדה שנמצאת בראשו, אליה אפשר לההעפיל ברכבל, מציעה תצפית נפלאה על העיר, על המפרץ והאיים שמנקדים אותו ועל הפיורדים הסמוכים. התפריט במסעדה הוא עונתי ומבוסס על רכיבים מקומיים מהמטבח של מערב נורווגיה, כמו דג טרוטה או כבש בפטריות.
כתובת: Haukelandsbakken 40, ברגן, אתר אינטרנט


Ulriken 643. מבט על ברגן, המפרץ והפיורדים | צילום:  CH Innovation Norway ©


 Chez Vrony, צרמט, שווייץ
פסגתו דמוית הפירמידה המושלגת תמיד של המטרהורן, זו שמוטבעת על שוקולד טובלרון, היא התפאורה של המסעדה המשפחתית הזו שפועלת בצרמט כבר למעלה ממאה שנה, וקשה לחשוב על נוף יפה יותר לסעוד מולו. המסעדה שוכנת בגובה 2,100 מטר, בליבו של אחו ירוק עם כבשים ופרות שמלחכות בו עשב ובתים קטנים שכאילו נלקחו מתוך גלוית נוף שוויצרית.


Chez Vrony. דק עם מיטות שיזוף מול המטרהורן | צילום: באדיבות Chez Vrony

העיצוב חמים ונעים, עם הרבה עץ, ובחוץ יש דק גדול עם שולחנות ומיטות שיזוף מול הנוף שאפשר להשתרע בהן אחרי הארוחה. אם מהנוף לא תדעו שובע, הארוחה בהחלט תעשה זאת, עם מנות מקומיות מנחמות כמו רושטי וראקלט. כל המנות עשויות מרכיבים מקומיים וטריים, והבשר מן העדרים שרועים במקום.
כתובת: Findeln, צרמט, אתר אינטרנט

בתמונה הפותחת: מסעדת Above & Beyond בסנטוריני

לקריאה נוספת: 

מסעדות עם נוף
רגע לפני שאתם שוקעים באוכל שבצלחת, הסתכלו על הנוף שנשקף מהחלונות. במסעדות הבאות תראו את הנופים הכי יפים בארץ

 

 

 

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.