תפריט עמוד

מסלולי טיול בצפון הארץ לאופנוען שמעז

אזור הצפון מציע מגוון רחב של מסלולים עבור בעלי אופנועי שטח. אפשר לבחור מסלול יחסית ארוך בעמק יזרעאל, להקדיש יום שלם למעיינות הבניאס או להישאר באזור הגליל העליון. הנה הפרטים המלאים

אופנוען אמיתי יודע שהוא חייב להגיע לפחות פעם בחודש לאזור הצפון כדי לנסות מסלולים חדשים. באזור הזה יש ככל הנראה את מגוון המסלולים הגדול ביותר עבור אופנועי שטח, אך החיסרון היחיד הוא שיש צורך ברמה מסוימת של מיומנות וניסיון. חשוב להציב את הבטיחות בראש סדר העדיפויות ולהגיע למסלולי טיול בצפון הארץ רק לאחר כמה עשרות שעות של נסיעה בתנאי שטח קשים.

אז על מה באמת מדובר? הנה כמה הצעות:

מסלול מקצה לקצה של עמק יזרעאל
כדאי להתחיל את ההיכרות עם אזור הצפון במסלול שמתחיל מצומת מגידו, דרך עמק יזרעאל ועד הגלבוע. אורך המסלול הוא 200-150 ק"מ ואתם צריכים לפחות 8-6 שעות כדי לעבור אותו. מומלץ להכניס למסלול גם עצירה מסודרת בתצפית מהר שאול ולראות משם את כל עמק בית שאן ועמק הירדן. בנוסף, המסלול כולל ירידה יחסית מאתגרת לנחל תבור, עלייה לרמת סירין ותצפית על הכנרת ובקעת יבניאל.

המסלול מקצה לקצה של עמק יזרעאל עובר דרך כפר כמא וממשיך ליער בית קשת. הוא נמשך לאורך הר דבורה, יורד לכיוון דוברת וחוצה את העמק רק כדי לחזור דרך אגם ברוך ומנחת מגידו. נקודת הסיום בצומת מגידו תאפשר לכם לצמצם את המסלול מבחינת מרחק וזמן, לפי העדפות אישיות.


הבניאס או בשמו העברי – נחל חרמון | צילומים: שאטרסטוק

טובלים במעיינות הבניאס
בדרגת קושי קלה עד בינונית ניתן להגיע למסלול שמתחיל בקלעת נמרוד וכולל טבילה במעיינות הבניאס. אפשר להקדיש יום שלם למסלול הזה או להגיע לכמה שעות בלבד. הוא מתאים לבעלי אופנוע חדש או ישן אבל מחייב נסיעה זהירה. ההגעה לנקודת ההתחלה היא מכביש מספר 90, בו פונים מזרחה בצומת המצודות עד למבצר נמרוד.

המסלול מקלעת נמרוד ועד למעיינות הבניאס נחשב קל בגלל תנאי השטח. עם זאת, הערך המוסף שלו נובע מהנוף המשתקף על עמק החולה, הגליל העליון והגולן. בימים בהירים במיוחד תוכלו לראות את החרמון ולהצטלם על רקע פריחה מרהיבה.


קלעת נמרוד. הנוף המרהיב הוא הערך המוסף במסלול שמתחיל כאן 

בין צמח למעלה גמלא
אי אפשר לדבר על מסלולי טיול לאופנועים באזור הצפון בלי להזכיר את צומת צמח. הצומת שמזוהה עם רמת הגולן מאפשרת לכם מסלול אטרקטיבי עד מעלה גמלא. מתחילים את המסלול בפניה מזרחה מצומת צמח לכיוון כביש 98 וממשיכים עד צומת חמת גדר. פונים שמאלה לעבר הגולן ועוצרים כדי לראות משמאל את נופי הכנרת ומימין את מפגש הגבולות בין ירדן וסוריה.

רוכבי אופנועים צריכים להיזהר בעיקר מהעליות קשות. כדאי להיצמד לימין הדרך כי לא רואים רכבים שמגיעים ממול וכמו כן ניתן לשלב קייאקים במורדות הירדן.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.