תפריט עמוד

מסכמים שנה: לאן טסנו ב-2018?

בדומה לשנה הקודמת, גם ב-2018 הישראלים העדיפו לטוס לפראג ולנפוש באיי יוון, אבל יש גם הפתעות, כמו בטומי על חוף הים השחור בגאורגיה שהפכה ליעד פופולרי במיוחד

מה היעד שכיכב בראש רשימת הערים המבוקשות בקרב התייר הישראלי?  איזו עיר נכנסה לראשונה לרשימת היעדים המבוקשים? איזה יעד  כבר לא כל כך פופולרי? מהו האזור בעולם אשר משך השנה את כמות התיירים הישראלים הרבה ביותר?  ומה היו המחירים לעומת השנה שעברה? קבלו את מצעד הטרנדים הישראלים בתחום התיירות לשנת -2018 כפי שהם משתקפים מנתוני חברת  טרווליסט, האתר להשוואת מחירים בתיירות.

לאן הישראלים הזמינו טיסות ב-2018?

העיר המבוקשת ביותר: פראג

בשנה החולפת פראג הייתה העיר המבוקשת ביותר בקרב הישראלים בהזמנת טיסות, עם 10% מסך כל ההזמנות. העיר שמציעה למבקרים בה תרבות ואמנות, אתרים היסטוריים, קניות, נופים ואוכל מצוין, והכל במחירים מזרח אירופאיים, שומרת על מקומה בצמרת כמו בשנת 2017

המתחזקת: קייב

במקום השני ממוקמת קייב, שמטפסת מהמקום הרביעי בשנת 2017. עיר הבירה של אוקראינה מציעה מחירים זולים, חיי לילה סוערים, מוזאונים ואוכל טעים.

המפתיעה: מוסקבה

מי שהפתיעה השנה בהזמנת טיסות בקרב ישראלים היא מוסקבה, שטיפסה מהמקום השמיני ב-2017  למקום השלישי ברשימת היעדים המבוקשים ביותר ל-2018, עם 9% מכלל הזמנות הישראלים. הסיבה העיקרית היא משחקי המונדיאל שנערכו במוסקבה בחודשים יוני-יולי ומשכו על פי ההערכות כ-20,000 ישראלים שטסו לצפות במשחקים.

הצומחים והצונחים

היעד שהביקוש אליו צמח הכי הרבה בשנה החולפת היא קייב, עם עלייה של 29% בהזמנת טיסות בקרב ישראלים בשנת 2018 לעומת השנה הקודמת. אחריה ממוקמת מוסקבה, עם עלייה של 23%, אתונה עלתה ב-19% לעומת 2017. לעומתן, ברצלונה חוותה ירידה של 10% בהזמנת טיסות של ישראלים, רומא ירדה ב-13%, מה שגרם לה להידרדר מהמקום החמישי למקום התשיעי.

ואיפה נפשנו ב-2018?

בראש הרשימה: איי יוון
ברשימת היעדים המבוקשים ביותר בקרב ישראלים בקטגוריית חבילות נופש מככבים גם השנה שני איים יווניים: רודוס במקום הראשון עם 14% מסך ההזמנות, וכרתים במקום השני עם 11% מסך ההזמנות. שני האיים הללו שמרו על מקומם בהשוואה לשנת 2017.

הפתעת השנה: באטומי

הפתעת השנה בקטגוריית הנופשונים היא ללא ספק בטומי, עיירת הנופש הגאורגית לחופו של הים השחור. בטומי, שהגיעה למקום התשיעי בשנה שעברה זינקה למקום השלישי, בין השאר בזכות המחירים הזולים, הטיסה הקצרה ושפע של אטרקציות בעיר ובסביבתה.

המתחזקים

האי היווני קוס, שסבל בשנה שעברה מרעידת אדמה בשיא עונת הקיץ, הגיע למקום השמיני, וזאת אחרי שב-2017 היה ממוקם במקום ה-14. עוד יעד שהתחזק השנה הוא בודפשט, בירת הונגריה, שטיפסה למקום החמישי ב-2018, עם גידול של לא פחות מ-36% בהזמנות. אנטליה, אחד מיעדי הנופש הפופולריים ביותר בעבר, נותרה אמנם רחוק מאוד מראש הרשימה, אולם היא הראתה סימני התאוששות ב-2018, כשעלתה מהמקום ה-11 למקום התשיעי, עם 6% מכלל הזמנות חבילות הנופש, בעיקר בקרב המגזר הערבי-ישראלי.

חלף עם הרוח

אחד היעדים שנעלם כמעט כליל ממפת התיירות של הישראלים, לאחר שכיכב ב-2017 ברשימת עשרת היעדים המבוקשים, הוא קפריסין הצפונית. החמרה בתקנות ההגירה מצד ממשלת קפריסין וחידוש אזהרת המסע מטעם משרד החוץ הישראלי אחראים לירידה דרמטית של יותר מ-25% בנסיעות של ישראלים לצפון קפריסין, שבשנת 2018 אינה נכללת ברשימת עשרת היעדים המבוקשים.

כמה זה עולה לי?

המחיר הממוצע עבור טיסות בשנת 2018  עמד על 436 דולר לאדם וההוצאה הממוצעת עבור חבילת נופש בחו"ל עמדה על 634 דולר לאדם, ללא שינוי דרמטי לעומת השנה שעברה.

חבילות נופש לבודפשט ירדו ב-2018 ב-6% – ממחיר של 594 דולר בממוצע לאדם ל- 559 דולר לאדם. גם חבילות  הנופש לבוקרשט ירדו ב-3% לעומת השנה הקודמת. מחיר חבילות נופש ליעדי הנופש המסורתיים באגן הים התיכון, כמו רודוס וכרתים בממוצע ב-5% מ-622 דולר ל-650 דולר לאדם; המחיר לחבילת נופש בקוס היה הגבוה יותר ועמד על 694 דולר בממוצע לאדם.

המחיר הממוצע לטיסה ליעדים במזרח אירופה, כמו קייב, בוקרשט ומוסקבה, ירד ב-2% ל-315 דולר, בעוד שהמחיר הממוצע ליעדים המסורתיים, כמו לונדון, אמסטרדם וניו יורק עלה ב-7%.

בתמונה הפותחת: גשר קרל בשקיעה. פראג מובילה את רשימת יעדי הטיסות של הישראלים בשנת 2018 | צילום: שאטרסטוק

_____

הנתונים בכתבה באדיבות טרווליסט, אתר להשוואת מחירים בתיירות

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.