תפריט עמוד

מניפת הצבעים של תאילנד

מי שביקר בתאילנד וודאי זוכר את האיים הקסומים, שמבטיחים חופשה מושלמת עם מי טורקיז, צמחיה ירוקה ומיני פירות אקזוטיים שרק מחכים שנקטוף אותם מהעץ. אבל מעבר לחופים הקסומים אוצרת תאילנד שפע בלתי נתפס של צבעים, אטרקציות ועולמות מגוונים, שרק מחכים להתגלות – ברגע שאנחנו יורדים ממפת תיירות ההמונים. את הצבעים שלפניכם אספתי במסגרת טיול משפחות עם חברת הבוטיק Otherways, המתמחה בטיולי משפחות לתאילנד ומציגה מסלול לא שגרתי שעובר בשמורות הטבע, אטרקציות אקסטרים, שווקים ססגוניים, חופים אקזוטיים ופנינות חן פחות מוכרות של הממלכה הקסומה.

ירוק: חבל איסאן

רק בשנים האחרונות הפך חבל איסאן בצפון-מזרח תאילנד לאזור תיירות אטרקטיבי למערב. החבל האדיר, שמשתרע על שטח של 160,000 קמ"ר ומאכלס 40 אחוזים מהאוכלוסייה של תאילנד (מרביתם חקלאים), שוטף את העניינים עם הרבה ירוק ויערות עד, ומציע למטיילים הישראלים ליהנות משמורות טבע, מרחבים פתוחים ומפגש אישי עם בעלי חיים בטבע, דבר שמוסיף הרבה צבע לטיול. עד היום המטיילים נמנעו להיכנס לחבל ארץ שכוח זה, אבל כאשר אונסק"ו הכריזה על הפארק הלאומי קאו יאי (Khao Yai) כעל אתר מורשת עולמית המגמה השתנתה. כיום מוזרמים לאזור סכומי כסף אדירים, המנותבים לטובת סלילת שבילי סיור, ריזורטים אקולוגיים וטיפוח קהילת חיות הבר שמסתובבת באזור.

כבר בכניסה לפארק תוכלו להתרשם מיערות הגשם העצומים, המשמשים משכן לבעלי חיים רבים, בהם משפחות קופים אמיצות, שכבר מזמן הבינו שבני אדם אינם איום הישרדותי, אלא מקור נאמן להשגת בננות ומצלמות דיגיטליות (המלצה אישית: אל תאכילו את הקופים באותה יד שמחזיקה את המצלמה). לא במקרה הוכרז המקום כשמורת טבע לאומית: אם תרצו, תוכלו לטייל בשבילי הפארק במשך חודש ימים מבלי לחזור על עקבותיכם, ואפילו לצאת לספארי לילה – שבהתאם למזל יכול להפגישכם עם משפחות של צבאים, קופים ופילים שלא הצליחו להירדם.

אפור: ריזורט אווטאן
את שמה של הפנינה האקולוגית הבאה מומלץ לרשום על פתק, ולא לגלות לאף אחד… מי שחשף בפנינו את הריזורט המדהים הזה הוא ניר הרפז מחברת Otherways, שחי בתאילנד במשך חמש שנים ומכיר את השבילים הנסתרים. החברה שלו מציעה באופן בלעדי לקהל הישראלי את השהות בריזורט הקסום.
אי-שם בתוך הג'ונגלים הטבעיים של המחוז הצפוני אותאי טאני (החלק הדרומי של צפון תאילנד) תמצאו את אחד הריזורטים המדהימים והמפנקים ביותר בממלכה, משקיף לנוף ירוק קסום שמתובל במים זורמים, עם בנייה אותנטית מוקפדת, ברכות טורקיז, ספא מפואר, אמנות בעץ ושפע של סחלבים, דגים וצמחי בר. בחדרי האירוח (המפוזרים בשני מפלסים בלבד) מחכים לכם חללים עצומים, עם חדרי רחצה ענקיים, שבתוכם מפל פרטי המעצב את המקלחת הרחבה. בחדרי המשפחה הוסיפו גם סלונים ובריכות צמודות, והכל עטוף בעיצוב בלתי מתפשר, תאורה עמומה וריח משכר של עלי ביי טיי המשמשים לבישול. גולת הכותרת של המקום מתגלה בבריכה החיצונית, שצופה לנוף ההרים הקסום ומחולקת לבריכת שחיה ובריכת ג'קוזי ענקית. גם פה בולטים הקווים הנקיים והצורות הגאומטריות, שהופכים את השהיה בריזורט לחוויה הקרובה ביותר לגן עדן. אגב, גם ספר האורחים של המקום מנוהל בצורה אקולוגית ביותר, ומאפשר למבקרים לחתום על קירות הלובי.

טורקיז: האי קו קוד
"האי של פיטר פן", או בשמו הרשמי Koh Kood, הוא האי הרביעי בגודלו בתאילנד, אך עם זאת גרים בו פחות מאלפיים תושבים. למרות זאת, מזלו של האי שפר עליו, ובניגוד לאיים המתוירים של תאילנד התמקמה כאן קבוצת משקיעים אקולוגית, שהחליטה לשמור על הצביון האותנטי ועל סביבתו הטבעית. בהתאם לפנטזיית המייסדים, במקום פועלים רק כמה ריזורטים אקולוגיים, הקרויים על שם גיבורי פיטר פן (פיטר פן, קפטן הוק וטינקרבל) ומופעלים על ידי משפחות מקומיות. למי שמרגיש כי החמיץ את קמבודיה, האי המזרחי הזה מאוכלס ברובו על ידי קמבודים ובשאריתו על ידי תאילנדים מקומיים, ועד היום נחשב לאזור מריבה בין שתי המדינות. למרות זאת, השקט והפסטורליות של האי הופכים את קו קוד למקום אידיאלי לתפוס קצת צבע והרבה רוגע. על החוף פזורים ספסלים מגולפים בעץ, חבלי טרזן גבוהים, ספסלי שיזוף וערסלים מכל המינים. זה המקום לבהות במשך שעות במי הטורקיז היפהפיים ובצמחיה הירוקה ולגלות את שפעתו של הטבע.

ססגוני: שוק אמפווה
למי שרוצה לטעום מהחוויה האותנטית והעשירה ביותר של שווקי תאילנד, מומלץ לסור לשוק אמפווה המסורתי, המתקיים במחוז סמוט סונקראן בכל סוף שבוע. בכניסה לשוק תבחינו בשדרה המרכזית עמוסה בכל סוגי המזונות: תוכלו למצוא שם את כל הדגים מהאזור, ממתקים צבועים בצבעי מאכל זוהרים החביבים על התאים, ערמות של צדפות קוקי סן ז'אק (hoy shell) בפרוטות, וגם נחשים, לטאות, חרגולים, ומיני מקקים. עוד תמצאו בשוק מבחר של בגדי מעצבים, אמנות בעץ ושלל מתנות מקוריות, כמו קופסאות גפרורים מעוצבות, מוביילים מעץ בעבודת יד ואקססוריז. לאחר ששבעתם מהעושר הססגוני, תוכלו להתרווח באחד מבתי קפה שבשוק או לצאת לשייט אקזוטי בנחל הסמוך – שמציע גם טיפולי מסאז' מקצועיים על סירות הדייגים.

בתמונה הפותחת: צבעי שקיעה בפארק הלאומי קאו יאי

———–

הכתבת היתה אורחת של לשכת התיירות התאילנדית TAT וחברת Otherways – טיולי משפחות בדרך אחרת

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.