תפריט עמוד

ממשלת סרביה מוכרת את חברת התעופה הלאומית

אם תמיד חלמתם להיות בעלים של חברת תעופה מבוססת, הנה ההזדמנות שלכם: סרביה מעמידה למכירה את החברה הלאומית JAT. חובות החברה, בסך מאות מיליוני דולרים, יימחקו

אם יש לכם כסף מיותר ואתם מחפשים אפיק השקעה (שלא ברור עד כמה הוא מוצלח), לממשלת סרביה יש הצעה בשבילכם: עד סוף חודש אוקטובר אפשר להגיש הצעות לרכישת חברת התעופה הלאומית JAT. החברה, גלגול של חברת התעופה הלאומית של יוגוסלביה, צברה במהלך השנים חובות בסך 433 מיליון דולר, מתוכם 22 מיליון דולר רק בשנת 2009. בין השאר, החברה חייבת לממשלה קרוב ל-60 מיליון דולר שאותם לוותה על מנת לחדש את צי המטוסים המזדקן שלה לקראת איחוד מתוכנן עם חברת טורקיש איירליינס – איחוד שבסופו של דבר לא יצא אל הפועל. אבל אין צורך לדאוג בקשר לגובה החוב: בניסיון נואש למכור את החברה, או לכל הפחות למצוא משקיע שיסכים להזרים לה כספים, ממשלת סרביה הודיעה כי הקונה יקבל לידיו חברה חדשה, נקייה מחובות.

אז מה בדיוק יקבל מציע ההצעה הגבוהה ביותר? 14 מטוסי בואינג (מיושנים, יש להודות) ואת הכבוד לשאת בתואר "אחת מחברות התעופה הבטוחות בעולם", שאותו קיבלה JAT בגלגולה הקודם מארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א. שתי התאונות הקטלניות היחידות התרחשו הרבה לפני שיוגוסלביה התפרקה למדינות עצמאיות: ב-1972 התרסק מטוס של החברה לאחר שפצצה שהטמינו בדלנים קרואטיים התפוצצה במהלך הטיסה (הניצולה היחידה, דיילת, נכנסה לספר השיאים של גינס לאחר ששרדה נפילה מגובה של 10 ק"מ!). שנה לאחר מכן התרסק אחד ממטוסי החברה על צלע הר סמוך לפודגוריצה, בירת מונטנגרו.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.