תפריט עמוד

מלונות מעוצבים: לישון בתוך ציור

מעצבים בעלי שם עולמי, אמירה ייחודית והשקעה כספית לא מבוטלת חוברים יחדיו כדי ליצור את הלהיט החם בתחום התיירות - מלונות מעוצבים להפליא, שכל חדר בהם נראה כיצירת אמנות

המיטה עגולה ומכוסה בבד דמוי עור זברה עם פסים אפורים בהירים. על הכוננית ניצב פסל סיני עתיק בן יותר מאלפיים שנים. האמבטיה שקופה. מסך פלסמה ענק תלוי על הקיר והשטיח נארג ביד בחוף השנהב. בכל החדר אין קיר אחד ישר. הקירות מעוגלים ויוצרים תחושה של קונכייה. חדר 306 במלון "אורבן" במדריד מייצג זרם חדש של מלונות עירוניים, שהעיצוב הוא המרכיב המרכזי בהם.
בכולם נעשה מאמץ גדול ליצור מלון שונה מן הסטנדרט המקובל של נוחות בסיסית או תחושה ביתית.
ההשקעה ברבים מן המקומות האלה עצומה ואלה בשום אופן לא המקומות הזולים ביותר ללון בהם, אבל בכולם יש אמירה שעיצוב איכותי ומעניין מוסיף ערך לביקור בעיר ולינה במלון מעוצב, בייחוד אם מלווים אותו שמות מפורסמים כפיליפ סטארק, נורמן פוסטר או רון ארד, שווה את המחיר הגבוה יחסית. ברבים מהם כדאי לבקר גם אם לא מתכוונים ללון. ברובם ניצבות יצירות אמנות מעניינות בלובי, בר חדשני מאפשר לשתות ולהתרשם ושטחים ציבוריים לא שגרתיים, עם שטיחים, ריהוט וכלים נאים תורמים לחוויה.
פפה גרסיה ממלון "אורבן" בחר להגדיר זאת כך: "איפה תבחר להתגורר סופר-מודל או כוכבת קולנוע שמגיעה לעיר? ברור שאין לה עניין ללון במלון מיושן וחסר אופי, שחדריו נראים כמשרדים. בזכות העיצוב הן

בוחרות לגור אצלנו. וכל האחרים (כלומר אנחנו) פשוט רוצים לגור בדיוק באותו מלון בו מתגוררות הדוגמניות".

לונדון: Hempel
ה"המפל" הוא מלון קטן, איכותי ומרשים מאוד, שהקימה המעצבת הבריטית אנושקה המפל. הוא שוכן מצפון להייד פארק ויש בו 35 חדרים ו-12 סוויטות. כל אחד מהם עוצב בנפרד; כלומר אף שהסגנון אחיד החדרים שונים האחד מן השני. העיצוב כולו מושפע ממסורות עתיקות של מזרח אסיה, אבל אלה שולבו בתוך מלון מודרני, שהטכנולוגיה העדכנית ביותר פועלת בו בכל חדר (טלוויזיות עם מסכים שטוחים, חיבור מהיר לאינטרנט וכדומה). כל הצבעים בהירים בגווני דבש, בז' ואפור. חדרי האמבטיה, גם הם מעוצבים באופן שונה, מציעים מגוון של סגנונות – מאמבטיית אבן יפנית עתיקה ועד מקלחת מודרנית ומינימליסטית. הלובי רחב ומואר. נרות וקטורת דולקים בו בכל שעות היום ומוזיקת עולם מתנגנת ברקע. כל אלה משתלבים היטב עם גן הזן הגדול, בו יש שלוש בריכות קטנות, שעליו עיקר גאוות הבעלים.
מחיר: מ-165 שטרלינג ללילה.
כתובת:31 Craven Hill Gardens
טלפון: 44-20-72989000
אתר אינטרנט

פריז: Pergolese

מלון ארבעה כוכבים עם ארבעים חדרים שעיצבה רנה דומה, האדריכלית והמעצבת של חנויות "הרמס" ברחבי העולם ורעייתו של ז'אן לואי דומה, הבעלים של חברת הרמס. המלון, קרוב מאוד לשאנז אליזה, מכיל ריהוט שעיצב פיליפ סטארק ויצירות אמנות של הילטון מקוניקו.
הצבעים ששולטים בו הם כתום, אדום וצהוב. האווירה שנוצרת חמה ואינטימית ואף שמדובר במבנה קטן ולא יומרני במיוחד מצליח העיצוב הייחודי של דומה לטעת באורחים את ההרגשה שהגיעו למלון יוצא דופן.
מחיר: מ-250 יורו לזוג .
כתובת: Rue Pergolese 3
טלפון: 33-1-53640404
אתר אינטרנט

ברלין 1: Art’otel
"ארט'וטל" נפתח ב-1990 בחלק המערבי של העיר, ליד גן החיות. זוג המעצבים, יוהאנה וגרנוט נאלבאך, תיכננו את 133 החדרים של המלון לפי

קבוצות צבעים ולפי מוטיבים גבריים ונשיים. בחדר 518 למשל, השטיח מחוץ לחדר כחול, החדר אדום, האמבטיה כחולה והכיסאות ירוקים. יצירות האמנות השונות מבדילות בין החדרים. רוב היצירות במלון הוזמנו אצל האמן הגרמני וולף ווסטל. גם המסדרונות עמוסים ביצירות שלו, בעיקר מכשירים חשמליים, שממוסגרים ופועלים תחת זכוכית. המעצב פיליפ סטארק עיצב את הכיסאות, הידיות ופריטים נוספים.
לדברי אימקה זומר, מצוות השיווק של המלון, האורחים יודעים ששהייה ב"ארט'וטל" היא סוג של אמירה. "זו הצהרה של אינדיווידואליזם, מקוריות, חשיבה עצמאית. רבים מהם אומרים שזה מרענן לשהות במקום מיוחד" מסבירה זומר.
מחיר: נע בין 150 ל-200 יורו ללילה לחדר זוגי, כולל ארוחת בוקר.
כתובת: Artotel Berlin – Joachimstaler Strasse 29
טלפון: 49-30884470.
אתר אינטרנט

ברלין 2: Hotel Kunstlerheim Luisse
ה"קונסטלרהיים לואיסה" שוכן קרוב מאוד לשער ברנדנבורג. כמה מעצבים גרמנים העניקו לו מראה ייחודי ומעניין. בלובי מתנוסס ראש של דינוזאור. מעל ראשו של פקיד הקבלה תלוי ישבן ענק של ברווז, עם שתי רגליים ממתכת שחורה. כל אחד מחדרי המלון שונה מן האחרים בגודל, בצבעים ובעיצוב. בחדר 217 מתנוסס על קיר שלם ציור אדום עם דמויות ענק של נשים עירומות. בחדר 107 עומדת מיטה באורך שלושה מטר וברוחב שני מטר. בחדר 309 הכורסאות הן מושבי מטוס, המיטה קשורה בכבלי מתכת לתקרה וחלון ענק פונה אל גגות ברלין. בחדר אחר יש שתי טלוויזיות. אחת מהן מקרינה ללא הרף תמונה של אח מבוערת עם אש כתומה ומרצדת.
מחיר: נע בין 80 ל-130 יורו לזוג.
כתבות: רחוב Luisenstrasse 19
טלפון: 49-30284480
אתר אינטרנט

קיר ייחודי במלון קונסטלרהיים לואיסה בברלין

מדריד 1: Urban
מלון אורבן בלב מדריד, מול מרכז הקונגרסים וקרוב מאוד לפוארטה דל סול, מציע 96 חדרים בדרגת חמישה כוכבים. המלון נפתח לפני שנה וחצי ורכש מאז מוניטין רב בעיר בזכות בר הזכוכית השקוף שעיצב פיליפ סטארק הבלתי נלאה, בזכות מרפסת האירועים על גג המלון שבקיץ מתארחים בה המפורסמים של מדריד ובזכות העובדה שדייוויד וויקטוריה בקהאם נוהגים לקפוץ לכאן בשעות הלילה לשתות או לאכול משהו. בעליו של המלון, מיליונר ספרדי בשם ג'ורדי קלוס, הוא אספן אמנות עתיקה שמתמחה באמנות מצרית, באמנות מפפואה ניו גיני ובאמנות סינית. חפצי אמנות עתיקים ויקרים פזורים בשטחים הציבוריים ובכל חדרי המלון. בין המוצגים שניצבים במסגרות זכוכית בחדרים יש חפצי אמנות חמרית מקמבודיה ואמנות סינית מן המאה השלישית לפני הספירה. ברחבי המלון פזורים סמלים של רוחניות, ספירלות שמייצגות אינסוף ומספרים מיסטיים כשבע. השילוב המעניין ב"אורבן" טמון בעובדה שמוצגים עתיקים ואתניים הוצבו במבנה חדיש ומבהיק. כך אפשר למצוא מחצלת שהובאה ממאלי באפריקה, מוארת בתאורה זרחנית, שטיחים שנארגו במרכז אסיה לצד מסכי פלסמה ענקיים.
פפה גארסיה, מצוות השיווק של המלון, מסביר שהייחוד שבשילוב ישן עם חדש מושך לכאן קהל מיוחד שמחפש לינה במקום שונה. "הם לא באים לאורבן כדי למצוא מקום לינה, אלא כדי לחוות חוויה מיוחדת ומסעירה יותר". רוב הלקוחות הם לדבריו נציגים ועובדים של חברות גדולות, כלומר כאלה שלא משלמים מכיסם את חשבונות האירוח שלהם.

מחיר: מ-250 אירו ללילה.
כתובת: Carrera de San Jeronimo 34
טלפון: 34-91-7877770.
אתר אינטרנט

מדריד 2: Puerta America
מלון "פוארטה אמריקה" במדריד נחשב כיום לדוגמא הבולטת ביותר של מלונות מעצבים בעולם. 75 מיליון אירו הושקעו במשך שלוש שנים בבניית המלון.

הרעיון שבבסיסו יומרני מאוד: רשת מלונות "סילקן", בעלי המלון, פנו למעצבים ולאדריכלים הבולטים ביותר כיום בעולם והקצו לכל אחד מהם קומה במלון. ביקור במלון, שנפתח לפני כחצי שנה, הוא חוויה מעניינת, בעיקר כיוון שהחדרים שונים מאוד ונראים ברובם כפנטזיה של מעצבים ולא כמקום שהיינו רוצים לבלות בו לילה שקט בנסיעת עסקים.
בין המעצבים: האדריכל הצרפתי ז'אן נובל תיכנן את החזית החיצונית של המלון ואת הקומה ה-12. האדריכלית זהאה חדיד, זוכת פרס פריצקר שנחשב לפרס נובל בתחום האדריכלות, עיצבה את הקומה הראשונה והתוצאה מזכירה סרטי מדע בדיוני בהם גרים בבועות. האנגלי נורמן פוסטר עיצב את הקומה השנייה והשתמש בעיקר בעור. רון ארד עיצב את הקומה השביעית ויצר שימוש מרתק בטכנולוגיות חדשות.
במהלך סיור בין חדרי ה"פוארטה אמריקה" קשה להשתחרר מן ההרגשה שמדובר בהפגנות כוח ועוצמה של אדריכלים או בתחרות נמרצת בין מעצבים. קל למבקר לומר מה מוצא חן בעיניו, קשה הרבה יותר לומר באיזה מן החדרים היה רוצה לבלות לילה.
מחיר: מ-250 אירו.
כתובת: Avenida de America 41
טלפון: 34-917-445400
אתר אינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.