תפריט עמוד

מלונות מיוחדים בפורטוגל

לצד הנופים היפים, העיירות העתיקות, הערים הנהדרות והאוכל המשובח, פורטוגל מצטיינת גם במלונות מצוינים. הנה המלצות לכמה מלונות בפורטוגל, חלקם נמצאים במבנים היסטוריים משוחזרים, אחרים ממוקמים בלבם של אזורי טבע ירוקים והשהות בכל אחד מהם מומלצת בחום

פורטוגל הפכה ליעד פופולרי במיוחד בשנים האחרונות, הודות לשילוב של ערים היסטוריות, חופים יפים, טירות עתיקות ואתרים היסטוריים, אתרי טבע וגם אוכל ויין משובחים. גם הישראלים גילו את פורטוגל, כשלצד מטיילים רבים שבאים לטייל ולנפוש במדינה, רבים מבקרים בה במטרה להוציא דרכון פורטוגלי, ועל הדרך נהנים מכל מה שיש ליעד הנהדר הזה להציע.

לא משנה לאיזו קבוצה אתם משתייכים, אל תוותרו על לינה במלונות המיוחדים שפורטוגל מציעה. יש בהם פוסאדות – מלונות שנמצאים במבנים היסטוריים, כמו ארמונות, טירות, בתי אחוזה ומנזרים, ששופצו והוסבו למלונות ובתי הארחה מקסימים. לצד אלה יש מלונות חדשים, מעוצבים וטרנדיים. הנה הצצה לכמה מלונות מיוחדים בפורטוגל:

לקריאה נוספת:

Palacio Belmonte, ליסבון

ארמון אלגנטי מהמאה ה-15 שהוסב למלון פאר במיקום אידיאלי, למרגלות מבצר סאו ג'ורג' עם תצפית נהדרת על העיר. במלון הבוטיק יש עשר סוויטות בסך הכל, כולן קרויות על שם דמויות חשובות בהיסטוריה של פורטוגל. בסוויטות תקרות מקומרות, ריהוט עתיק, אמבטיות משיש וקירות המחופים באריחים מקוריים בכחול-לבן מהמאה ה-17. בנוסף יש כאן אולם נשפים מפואר, ספרייה עשירה, חדר מוזיקה יפהפה, מסעדת שף, בית קפה, פטיו שמארח אירועי תרבות וטרסה גדולה המשקיפה על נופי העיר. המלון מוקף בגנים יפים בסגנון ים תיכוני ובליבם בריכת שחייה יפהפייה שמשקיפה לנהר הטז'ו.

מבצר סאו ג'ורג' בליסבון. למרגלותיו נמצא המלון

מבצר סאו ג'ורג' בליסבון. למרגלותיו נמצא המלון | צילומים: שאטרסטוק

איפה? Pátio de Dom Fradique 14, ליסבון

Pousada do Castelo, אובידוש

העיירה הציורית הימי ביניימית והמבוצרת אובידוש (Óbidos) נחשבת לאחת העיירות היפות בפורטוגל, וניתן למצוא בה את אחד המלונות הכי מיוחדים במדינה – Pousada do Castelo. המלון האינטימי שוכן בתוך טירה מבוצרת מהמאה התשיעית, והגישה אליו היא דרך חצר פנימית יפה. במלון 17 חדרים, חלקם ממוקמים באגף החדש, אחרים ממוקמים באגף העתיק. החדרים מעוצבים בסגנון כפרי וכוללים מאפיינים ייחודיים, כמו קירות אבן עבים, כשלצד אלה יש בהם סממנים מודרניים כמו טלוויזיה ו-Wi-Fi. חדר האוכל הרומנטי מעוצב בסגנון ימי ביניימי, ומגיש ארוחות שכוללות מטעמים מקומיים. בקיץ אפשר לאכול בפטיו המקסים וליהנות מנופי האזור.

איפה? Paço Real, אובידוש

העיירה הימי ביניימית אובידוש, מהיפות בעיירות פורטוגל

העיירה הימי ביניימית אובידוש, מהיפות בעיירות פורטוגל

Bussaco Palace, יער בוסקו

יער בוסקו (Buçaco Forest) שבמרכז המדינה הוא אחת מפניני הטבע של פורטוגל. בליבו של היער נמצא מלון-ארמון מרהיב בשם Bussaco Palace, אשר נבנה ב-1888 על ידי קרלוש הראשון מלך פורטוגל. הארמון מרשים במיוחד על רקע היער שמסביב, אבל בתוכו הוא יפה לא פחות. בחדרים יש רצפות עץ, ריהוט עתיק, נברשות ויצירות אמנות. היער שמסביב מזמין לטיולים רגליים באחד מעשרות שבילי הליכה, והוא מנוקד במעיינות ובריכות.

איפה? Mata do Bussaco, 3050-261 Luso

Bussaco Palace, ארמון מהמאה ה-19 בלבו של יער

Bussaco Palace, ארמון מהמאה ה-19 בלבו של יער בוסקו | צילום: Oleg Znamenskiy / Shutterstock

Ecorkhotel, אבורה

טרנד המלונות האקולוגיים לא פסח גם על פורטוגל, ואחד המובילים בתחום הוא Ecorkhotel  הסמוך לעיר אבורה (Évora). המלון המודרני מורכב מ-56 סוויטות מרווחות, המעוצבות בעיצוב חדשני ומוקפות בעצי זיתים ושעם. השעם משמש גם כמרכיב המרכזי בבניין הראשי של המלון, חלק מתפיסה אקולוגית שכוללת בנייה מחומרים טבעיים ושימוש בפאנלים סולאריים לחימום. הסוויטות בהירות, מעוצבות בסגנון מינימליסטי ומאובזרות בקפידה. במסעדת המלון מגישים אוכל פורטוגלי וים תיכוני ממוצרים מקומיים ועונתיים. עוד במלון, ספא אינטימי, חמאם תורכי, סאונות, בריכת שחייה מקורה ובריכה חיצונית שמשקיפה אל הנופים הפסטורליים של האזור.

איפה? Quinta da Deserta e Malina, אבורה

The Yeatman Hotel, פורטו

מלון היין The Yeatman Hotel ממוקם בעיר השנייה בגודלה בפורטוגל, פורטו, ונופי העיר המבוצרת ונהר הדורו נשקפים ממרבית חדריו. זהו גן עדן לאוהבי יין, למרות שגם אם אינכם נמנים על אלה תיהנו מאוד מהשהות בו. מרתף היין של המלון הוא מהגדולים בעולם, וטעימות יין וסמינרים בנושא יין מתקיימים בו באופן קבוע. המיטות בחלק מהסוויטות בנויות בתוך חביות יין, ובספא המלון מוצעים טיפולי יין. וכל זה משתלב להפליא עם האזור של עמק הדורו, שבסמוך לו נמצאת פורטו – זהו אזור היין המוביל בפורטוגל, הידוע בכל העולם בזכות יינות הפורט המשובחים המיוצרים בו.

איפה? Rua do Choupelo, 4400-088 Vila Nova de Gaia

כרמים בעמק הדורו, אזור היין המוביל בפורטוגל הסמוך לפורטו | צילום: שאטרסטוק

כרמים בעמק הדורו, אזור היין המוביל בפורטוגל הסמוך לפורטו

Pedras Salgadas Spa & Nature Park, בורנס דה אגויאר

מלון אקולוגי נוסף הוא Pedras Salgadas Spa & Nature Park שממוקם בקרבה מקסימלית לטבע, בליבו של יער עבות בצפון פורטוגל, במרחק שעת נסיעה מפורטו. במלון יש בתי עץ אקולוגיים הפזורים בתוך היער, כולם מרווחים וכוללים שני חדרי שינה, סלון, מטבחון, חדר רחצה ודק שפונה לנוף. לחוויה מיוחדת, נסו את הבתים הבנויים גבוה על העצים. הקרבה לטבע לא מסתיימת פה. בשטח המלון יש שבילי הליכה ומסלולי אופניים, קירות טיפוס, חבלים ואומגות בין צמרות העצים, מתקני שעשועים לילדים ובריכת שחייה. בפארק נובעים חמישה מעיינות חמים, ובספא של המלון מוצעים מגוון טיפולים, בהם טיפולי מים.

איפה? Parque Pedras Salgadas, 5450-140 Bornes de Aguiar

Pousada Dom Afonso II, אלקסר דו סאל

מעל העיירה ההיסטורית אלקסר דו סאל (Alcácer do Sal), הנמצאת בשפך נהר הסדו מדרום לליסבון, ניצבת טירה מורית מרשימה אשר הוסבה למלון מפנק. המלון, המשלב היטב בין ישן לחדש, ממוקם במבנה עתיק, עטור צריחים ומגדלים ויש בו 35 חדרים מודרניים, שמהמרפסות שלהם נשקף נוף יפה של הנהר הסדו והשדות הירוקים מסביב. גם מבריכת המלון יש תצפית נהדרת על הנהר ועל הרובע העתיק של העיירה.

איפה?7580-197 Alcácer do Sal

Belmond Reid's Palace, פונשל, מדיירה

בפורטוגל יש הרבה מלונות יפים, אבל יש הסבורים שהיפה מכולם נמצא בלב האוקיינוס האטלנטי, על אי השייך לפורטוגל, במרחק של 1,000 ק"מ ממערב ליבשת. Belmond Reid's Palace ממוקם על ראש צוק המשקיף למפרץ פונשל באי מדיירה (Madeira). המלון, שנפתח ב-1891, מעוצב בסגנון הבל אפוק ("העידן היפה" בצרפתית, תקופה שנמשכה משנות ה-70 של המאה ה-19 ועד מלחמת העולם הראשונה), ובמהלך השנים הוא אירח ידוענים רבים.

מלון Belmond Reid's Palace במדיירה | הצילום באדיבות Belmond Hotels

מלון Belmond Reid's Palace במדיירה | הצילום באדיבות Belmond Hotels

המלון מוקף בגנים מטופחים,  החדרים מרוהטים בריהוט עתיק ומצוידים באמבטיות שיש ובמרפסות המשקיפות לגנים או לאוקיינוס. במלון יש מסעדה המעוטרת בכוכב מישלן, בר קוקטיילים וספא. בשעות הערב מתקיימות פעילויות כמו טעימות יין ושיעורי מחול. למרות התדמית הרומנטית, ילדים מתקבלים בברכה ויכולים ליהנות מבריכת ילדים וממגוון פעילויות.

איפה? Estrada Monumental 139, 9000-098 Funchal, מדיירה

בתמונה הפותחת:  Bussaco Palace בלבו של יער בוסקו

הרצאת וידאו: פורטוגל

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפורטוגל

בית מרפא לבובות, ליסבון: זכרונות של ילדות
בית מרפא לבובות, ליסבון: זכרונות של ילדות

עמי בן בסט ביקר בבית החולים לבובות בליסבון, פורטוגל, ושמע מהעובדות במקום כי הן מקבלות בובות מכל רחבי אירופה, ובעצם מכל העולם, ויש רשימת המתנה של כמה חודשים. מתברר כי המקום הזה איננו רק בית מרפא לבובות וצעצועים ...

פורטוגל מחוץ למסלול
פורטוגל מחוץ למסלול

אי יפהפה, טירה עתיקה, חוף בתולי, כפרים ציוריים, עתיקות רומיות: בין אם אתם חוזרים לפורטוגל ורוצים לגלות אתרים למתקדמים, ובין אם אתם רוצים לשלב פנינים פחות מוכרות בטיול הראשון בפורטוגל, אספנו בשבילכם כמה מקומות מומלצים לביקור, בהם לא ...

פורטוגל – לטייל בתוך תפריט יין מפואר
פורטוגל – לטייל בתוך תפריט יין מפואר

"כמו לשבת לקפה עם אמן שתמיד הערכת - המפגש האישי והפיזי עם פורטוגל גרם לי להבין טוב יותר את היינות אשר היא מייצרת. בסוף אותו הטיול היה ברור לי, שלא רק שאני והיא ניפגש שוב - למפגש הבא ...