תפריט עמוד

מלונות ים המלח יישארו במקומם

שר התיירות והשר להגנת הסביבה הודיעו כי בחרו בקציר מלח כפתרון לעצור את עליית מפלס המים והצפה של מלונות בים המלח. הבחירה התקבלה בשמחה על ידי ארגונים ירוקים והתאחדות המלונות. על פי השר להגנת הסביבה, את מחיר השיקום ייממנו מפעלי ים המלח

הודעתם של שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, והשר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, כי ימליצו לממשלה על קציר מלח כפתרון לבעיית ההצפה של מלונות ים המלח, התקבלה בשמחה גדולה על ידי הארגונים הירוקים והתאחדות המלונות בישראל. שר התיירות, שעל שולחנו הונחו החלופות השונות, התלבט במשך תקופה ארוכה בנוגע לדרך הפעולה הרצויה לפתרון הבעיה. סכנת ההצפה נוצרה בעקבות הוספה של מלחים על ידי מפעלי ים המלח לבריכה מס' 5, שלצדה בנויים רוב המלונות באזור. המלח הביא לעליית מפלס המים עד לרמה מסוכנת עבור המלונות. בין החלופות שנבדקו היתה גם אחת שקראה להרוס את בתי המלון ולבנותם מחדש במרחק מקו המים.

ארגונים סביבתיים והתאחדות המלונות בים המלח התנגדו באופן נחרץ להצעה להזיז את המלונות ותמכו בהוצאת המלח ("קציר מלח") מתוך הבריכה. כדי לייעל את המאבק הוקם גוף חדש – הפורום להצלת ים המלח, אשר ניהל קמפיין נמרץ בעד קציר המלח, החלופה שנבחרה בסופו של דבר על ידי השרים ארדן ומיסז'ניקוב. ארדן הוסיף כי את מחיר שיקום ים המלח, המוערך בכשבעה מיליארד שקלים, יממנו מפעלי ים המלח, על פי העיקרון – "המזהם משלם".

"זהו יום חג למלונאי ים המלח", אמר נחמיה בן פורת, יו"ר התאחדות המלונות בים המלח. "לאחר שנים של התנהלות בתנאי אי ודאות ותחת צלו המאיים של איום מוחשי על המשך קיומה של המלונאות באזור ים המלח – אפשר היום לנשום לרווחה ולשמוח". הוא הוסיף כי כעת מבקשים המלונאים להתמקד במשימה הבאה – אישור ההחלטה בממשלה ומימושה בשטח. ניר פפאי, סמנכ"ל שמירת סביבה וטבע בחברה להגנת הטבע, בירך אף הוא את שר התיירות על שקיבל את "ההחלטה האמיצה, הטובה והנכונה ביותר לסביבה, ובחר בחלופה שתספק לאזור ים המלח את הפתרון היחידי שהוא ארוך טווח, תביא לאיזון מיטבי בין שלושת הגורמים המרכזיים באגן הדרומי: סביבה, תיירות ותעשייה, תצמצם את הפגיעה בערכי טבע ונוף ותשיג יציבות לאורך זמן".

גם ח"כ ניצן הורוביץ, יו"ר השדולה להצלת ים המלח, בירך על ההחלטה וקרא לממשלה ליישמה במהירות. "המצב בים המלח קשה ואין לנו עוד זמן לבזבז", אמר ח"כ הורוביץ. "צריך לייצב את המפלס באגן הדרומי ולאפשר את מכלול הפעילויות באזור". הוא הוסיף כי על מפעלי ים המלח להשתתף במימון הפרוייקט, משום שפעילותם היא שיצרה את המצב הקשה.

עוד על ים המלח ומדבר יהודה – מפות, כתבות ומסלולי טיול – לחצו כאן>>


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.