תפריט עמוד

מלונות בישראל: מיעוט קטן של נשים מנהלות

מתוך 350 בתי מלון בישראל, רק 50 מהם מנוהלים על ידי נשים, כך עולה מדיווח של רומי גורודיסקי, סמנכ"ל התאחדות המלונות, בפני הוועדה לקידום מעמד האישה, בראשות ח"כ עליזה לביא, בדיון על ניהול נשי במלונאות ועל נשים בעסקים קטנים ובינוניים. בשנות ה-90 המצב היה גרוע עוד יותר: רק 5% מכלל המלונות נוהלו על ידי נשים, לעומת 15% היום. המיעוט של נשים מנהלות בענף המלונאות בולט שבעתיים על רקע העובדה שנשים מהוות יותר ממחצית העובדים בתעשיית התיירות בישראל.

לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ לביא, "אחד החסמים המונעים מנשים לשאוף לתפקידי ניהול בכלל ובתעשיית המלונאות בפרט הוא שמכוונים נשים למקצועות טיפוליים ולהוראה. אין חינוך ליזמות. בנות בגיל 18 אינן שואפות להיות מנהלות. ראינו שבצה"ל פתחו 92% מהמקצועות לנשים, ואין ביקוש. הבנות לא שואפות, אולי גם כי אין להן מספיק מודלים לחיקוי".

למה אין נשים במלונאות? קריירה ניהולית בתחום דורשת עבודה מסביב לשעון, כולל שבתות וחגים. סביבת הניהול ברובה הגדול גברית. פורום מנהלות בתי המלון, שהוקם ב-2008, דורש סבסוד ממשלתי בשני תחומים עיקריים – מענקים לנשים שיכשירו עצמן בתחום וסבסוד מעונות יום לנשים המועסקות בתחום. "הפוטנציאל הנשי הבלתי ממומש בתחום הארגונים העסקיים הוא כשל שוק של ממש", אמרה ליאת גור מהתאחדות המלאכה והתעשייה. "מחסור בנשים אינו עניין נשי אלא עניין של המשק. העדרן של נשים משאיר את הכלכלה אחורה. בנשיאות הארגונים העסקיים חברים 13 ארגונים, מתוכם רק אישה אחת, נשיאת ארגון חברות לאספקת משאבי אנוש".


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.