תפריט עמוד

מלון בן חדר אחד נפתח במגדל הטלוויזיה בפראג

פראג מכונה העיר בת מאה הצריחים, ואכן רבים מהמגדלים והצריחים המפארים אותה ראויים לשבח בשל יופיים. אבל מגדל אחד, המתנשא גבוה מעל בתי העיר, נחשב למכוער במיוחד. למעשה, בסקר בינלאומי שנערך לפני שנים אחדות, מגדל הטלוויזיה של פראג הגיע למקום השני ברשימת הבניינים המכוערים ביותר בעולם. עכשיו, המגדל, שבנייתו החלה בשלהי השלטון הקומוניסטי, זוכה לשדרוג יוצא דופן: במהלך שיפוץ שעבר לאחרונה, הוסף בראשו מלון זעיר במיוחד. כל כך זעיר שהוא כולל רק חדר אחד בלבד, אבל איזה חדר! נתחיל בנוף: חלון ענקי נמתח לאורך קיר שלם כדי שאפשר יהיה ליהנות בכל מקום, גם בשכיבה במיטה, מהמראה המדהים של העיר הפרושה 70 מ' מתחת. בחדר הרחצה יש אמבטיה מוגבהת כדי לספק זווית ראייה מושלמת גם משם. הציניקנים יגידו שהדבר הכי טוב בפנורמה הזאת הוא שמגדל הטלוויזיה עצמו אינו כלול בה…


הנוף הנשקף מהחדר. אלף יורו והוא שלכם ללילה אחד

אבל לא רק נוף מקבלים המתארחים במלון הקטנטן, אלא גם פינוקים מקיר לקיר, כמו לימוזינה עם נהג צמוד למהלך כל השהות וגרם מדרגות פרטי שמוביל מהחדר היישר למסעדה המפוארת הנמצאת בראש המגדל. על כל אלה צריך כמובן לשלם, והמחיר – 1,000 יורו ללילה – בהחלט לא זול (למרבה הפליאה הוא אפילו אינו מקנה כניסה בחינם למרפסת התצפית של המגדל).

מגדל הטלוויזיה של פראג, המתנשא לגובה של 216 מ', הוא הבניין הגבוה ביותר בפראג. בנייתו החלה ב-1985, בזמן השלטון הקומוניסטי, והסתיימה ב-1992, שלוש שנים אחרי שמהפכת הקטיפה ששמה קץ לשלטון הזה. למרות שבמהלך השנים נשמעו קולות שקראו להרוס את המגדל, הוא ממשיך להתנוסס מעל העיר, ובאופן מוזר, אפילו הפך לאחד הסמלים המוכרים שלה. פסלי התינוקות הזוחלים לאורכו (ראו בתמונה למטה) היו חלק מתערוכה זמנית שהתקיימה בשנת 2000, אולם האהדה שזכו לה הביאה להחלטה להשאירם לצמיתות. למרות שהם נראים זעירים, למעשה התינוקות הללו הם נפילים של ממש – אורכו של כל אחד מהם מגיע לשני מטרים.


קצה המגדל, ובו מרפסת תצפית, מסעדה ועכשיו גם חדר מלון

אם תרצו ללון במלון הכי קטן בעולם, גבוה מעל פראג היפהפייה, תצטרכו להזמין את החדר זמן רב מראש, שכן הביקוש – בעיקר מצד זוגות רומנטיים – רב. פרטים נוספים באתר האינטרנט של מגדל הטלוויזיה.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.