תפריט עמוד

מירוץ הצבים הגדול בעיצומו

מירוץ הצבים הגדול נשמע אולי כמו בדיחה או משל עתיק אבל מדובר במציאות אינטרנטית לחלוטין. במשך השבועיים הקרובים אפשר לעקוב אחר מסע ארוך של צבי הענק באוקיינוס האטלנטי

צבי ענק נתפסים כבעלי קצב שונה. אלא שמומחי שמירת טבע מוכנים לעשות הרבה כדי לעורר תשומת לב למצבם הפגיע והרגיש. בימים אלה אפשר לעקוב באתר אינטרנט מיוחד אחר מסעם של צבי הענק מנובה סקוטיה הצפונית שם הם ניזונים לאיים הקריביים על קו המשווה, שם הם מתרבים.
11 צבים משתתפים במירוץ והם עושים זאת בעזרת הטכנולוגיה המשוכללת ביותר – לכל אחד מהם הוצמד מכשיר מעקב המונע בעזרת הגברת אור כוכבים.
מסע הצבים נמתח על פני 5000 קילומטרים וכל אחד מן המתמודדים שוקל כטון. המירוץ האינטרנטי נמשך אמנם שבועיים בלבד אבל למעשה הוא סימלציה של המסע שהצבים כבר השלימו לפני כמה שבועות. המסע הממשי נמשך בין ארבעה וחצי לשישה חודשים ומקימי האתר שעוקב אחר הצבים קיצרו אותו כדי למשוך את הקהל ולהחזיק אותו במתח זמן סביר.
כיאה לקמפיין יחסי ציבור משומן גם במקרה זה נטלו גופים מסחריים שונים חסות על הצבים המתחרים. הכסף מיועד במקרה זה למחקר ולציוד אלקטרוני חדיש למעקב אחר הצבים, ציוד שיעזור לשמור עליהם מפני פגיעה והכחדה.
הלהקות REM ו-PEARL JAM העניקו חסות לשני צבים בתחרות.
שחייני עבר נודעים משמשים לצבים כ"מאמנים" ומחווים באתר את דעתם על התקדמות חניכיהם במירוץ ועל הטכניקה והטקטיקה שהם נוקטים.
אתר מירוץ הצבים הגדול
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.