תפריט עמוד

מיקי מאוס – העכבר האהוב בעולם

העכבר המפורסם בעולם יכול להתפאר בלא מעט הישגים, מועדון של מעריצים שרופים מכל העולם ושלל פארקי שעשועים. איך הכל התחיל ואיפה אפשר לפגוש היום את מיקי מאוס ואת חבריו הטובים

מיקי מאוס, הדמות המצוירת המפורסמת ביותר שיצר וולט דיסני, פרץ לתודעה ב-18 בנובמבר 1928 עם הופעתו הראשונה בתפקיד ראשי בסרט המצויר המדבר הראשון, "ספינת הקיטור ווילי" (Steamboat Willie). מאז הפך מיקי מאוס לאישיות בינלאומית והצלחתו היא שנתנה את הבסיס הכלכלי עליו הוקם מפעלו הנרחב של דיסני. מלבד היותו סמלו של דיסני, הפך מיקי מאוס לאחד מהסמלים הבינלאומיים המובהקים של המאה ה-20.

אחרי הצלחתו הכבירה של מיקי בסרטו הראשון יצר וולט דיסני סרטים רבים נוספים בכיכובו. בכל הסרטים הראשונים, עד שנת 1946, וולט דיסני עצמו דיבב את דמותו של מיקי מאוס. שנות ה-30 נחשבות לתור הזהב של מיקי ובמהלכן הוא כיכב בלא פחות מ-87 סרטים! בעקבות ההצלחה הכבירה יצרו באולפני דיסני את קבוצת החברים הטובים של מיקי: מיני מאוס, פלוטו, גופי ודונלד דאק.

בשנת 1955 עבר מיקי מאוס להתגורר בדיסנילנד (Disneyland) בקליפורניה והפך למארח הראשי של הפארק אליו מגיעים מיליוני מבקרים בשנה. העבודה של מיקי בפארק לא קלה – הוא מחלק חתימות, נפגש עם ראשי מדינות ושאר מפורסמים, לוחץ ידיים ומצטלם עם המעריצים. ב-1971 עזר מיקי בפתיחתו של וולט דיסני וורלד (Walt Disney world) באורלנדו, פלורידה. ב-1983 הוא לבש קימונו לכבוד פתיחתו של פארק דיסנילנד בטוקיו וב- 1992 חבש ברט ונסע לפתוח את דיסנילנד בפריז. במהלך ביקורו המתוקשר הראשון של וולט דיסני בדיסנילנד הוא אמר "אני מקווה שאף פעם לא נשכח את העובדה שכל זה התחיל עם עכבר".

מי שרוצה להיפגש עם מיקי וחבריו פנים אל פנים צריך היום לבחור באחד מחמשת פארקי הנושא של דיסני: שניים בארצות הברית, בפריז, בטוקיו או בהונג קונג. ביקור בכל אחד מהם יוכיח כי לא לשווא קיבלו ה"ארצות" של דיסני את הכינוי "המקום השמח ביותר על כדור הארץ". האווירה השמחה והצבעונית מדבקת וגם המבוגרים, שהגיעו רק בגלל הילדים, חוזרים לילדות ומשתתפים בחגיגה. כל "ארץ דיסני" שכזו היא למעשה אתר המקבץ בתוכו מספר פארקים. בפארק המרכזי העונה לשם הממלכה הקסומה (Magic Kingdom), מלבד מתקני שעשועים נהדרים ומפגשים מרגשים עם מיקי מאוס ושלל הדמויות האחרות מסרטיו הרבים של דיסני, אפשר ליהנות מתהלוכות ססגוניות ושמחות ותצוגת זיקוקי דינור מרהיבה בכל ערב. לביקור בפארק של דיסני כדאי להקדיש לפחות שלושה או ארבעה ימים ולבקר גם בפארקים הנלווים כמו אולפני יוניברסל בקליפורניה, במרכז אפקוט בפלורידה ובעיר המצוירים של מיקי.

דיסנילנד קליפורניה
זהו הפארק הוותיק ביותר של דיסני. פתיחתו הרשמית היתה ב-17 ביולי 1955 בנוכחותו של וולט דיסני עצמו. זהו הפארק היחיד מבין הפרקים של חברת דיסני שעוצב, נבנה ונפתח לקהל על ידי וולט דיסני. מאז פתיחתו ביקרו בו יותר מ-500 מיליון איש כולל ראשי מדינות ובני אצולה.

מיקום: אנהיים (Anaheim), קליפורניה.
אתר אינטרנט

דיסניוורלד פלורידה
זהו הפארק הפופולרי ביותר בעולם. שטחו כ-101 קמ"ר והוא כולל ארבעה פארקי נושא: הממלכה הקסומה של דיסני, מרכז אפקוט, האולפנים ההוליוודיים ועולם הטבע של דיסני. בנוסף לכל אלה יש במקום שני פארקי מים, 23 מלונות נושא, מסעדות וחנויות ואזורי בילוי.

מיקום: בחלקה הדרום-מערבי של אורלנדו, פלורידה.
אתר אינטרנט

דיסנילנד טוקיו
דיסנילנד טוקיו היה פארק דיסני הראשון שנבנה מחוץ לגבולות ארצות הברית והוא נפתח לקהל ב-15 באפריל 1983. הפארק מחולק לשבעה אזורים שונים: הבזאר העולמי (World Bazaar), ארבעת הפארקים המסורתיים של דיסני (ארץ הפנטזיה, ארץ ההרפתקאות, ארץ המערבון וארץ המחר), ושני פארקים קטנים: קריטר קאונטרי (Critter Country) ועיר המצוירים של מיקי (Micky's Toontown). בשנה שעברה חגג הפארק 25 שנים להיווסדו עם מגוון תהלוכות חגיגיות בהשתתפותן של כל הדמויות של דיסני, קרנבלים ושלל פעילויות נוספות.

מיקום: אוראיאסו, צ'יבה (Urayasu, Chiba) ליד טוקיו.
אתר אינטרנט

דיסנילנד פריז
הפארק ממוקם במרחק של 32 ק"מ בלבד מליבה של פריז. באתר יש שני פארקי נושא, אזור בידור ובילויים ושבעה מלונות בבעלות דיסני. הפארק נפתח לקהל באפריל 1992 ומאז מגיעים אליו כ-14 מיליון מבקרים בשנה ובכך הופכים אותו לאחת מהאטרקציות התיירותיות המרכזיות באירופה.

מיקום: מארן-לה-וילה (Marne-la-villee), בפרברים המזרחיים של פריז.
אתר אינטרנט

דיסנילנד הונג קונג
אחרי שנים של דיונים ושל בנייה נפתח בהונג קונג פארק דיסני החמישי בספטמבר 2005. כדי להימנע מחיכוכים על רקע תרבותי, שילבה חברת דיסני בבניית הפארק מאפיינים סיניים ואפילו נלקחו פה בחשבון חוקי תורת הפנג שווי. הפארק כולל את ארבעת האזורים האופייניים לממלכה הקסומה בפארקים של דיסני וצוות הפארק מדבר אנגלית וסינית במגוון דיאלקטים. זהו פארק דיסני הקטן ביותר והוא מושך אליו כ-34 אלף מבקרים בשנה.

מיקום: מפרץ פני באי לנטאו (Penny's Bay, Lantau Island).
אתר אינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.