תפריט עמוד

מילים לנצח

חברה בריטית מציעה לשלוח טקסטים שתכתבו למסע נצחי בחלל. רשמתי משהו, והמילים שלי נמצאות עכשיו יותר משלושים מיליארד קילומטרים מכדור הארץ, משייטות אי שם לעולם ועד

לא מכבר ראיתי סרט שבו הגבר אומר לאישה שהכיר כי יאהב אותה לנצח. זה אינו משפט יוצא דופן. הרומנטיקה שלנו אוהבת מושגים אלמותיים וחסרי גבולות כמו "נצח", "אינסוף", "תמיד", "לעד". אלא שבמציאות היומיומית שלנו מושגים מהסוג הזה הם כמובן נדירים הרבה יותר. הזמניות היא זו שמכוונת את תפישת החיים שלנו, ודברים שהיו תמיד או יהיו תמיד הם בלתי נתפסים וקשים לעיכול.
זו כנראה הסיבה שהאתר הבריטי www.sentforever.com משך את תשומת לבי. בעלי האתר מציעים לגולשים משהו מחוויית הנצח: לכתוב טקסט כלשהו – ברכה, מכתב אוהב, קול קורא או סתם מסר לאנושות – אותו הם ימירו לפורמט מיוחד שישוגר כאותות רדיו לחלל. האותות הללו ילכו ויתרחקו מאיתנו, כשהם נעים במהירות האור במרחבים האינסופיים של החלל. מי שרוצה יכול לעקוב אחריהם ולקבל מושג, פחות או יותר, היכן הם נמצאים בכל רגע נתון. נכון שהעסק הזה יעלה לכם כ-15 דולר, אבל מי מסתכל על זוטות מעין אלה כאשר הוא יודע שהמילים אותן חצב מלבו יהיו שם בתווך הקוסמי לנצח.

המסר של עמי בן בסט. הרחק, הרחק מכאן

באתר אפשר לראות שמץ מהטכנולוגיה המעורבת – רדיו טלסקופ ישן עם צלחת בקוטר של 19 מטרים שנבנה לפני כ-30 שנה במטרה לתקשר עם לוויינים של סוכנות החלל האירופאית. בהחלט מרשים. האמת היא שאם מסתכלים על זה בעין מדעית יותר, אז אין בזה ממש חדש. חלק לא קטן מ"איתנו" כבר נמצא בחלל זה מכבר. לווייני תקשורת נעים בחלל ומעבירים את הקולות והמסרים שלנו, גלי הרדיו הבאים ממקורות אנושיים בכדור הארץ נעים בחלל כבר עשרות שנים. דברתם פעם ברדיו – הקולות שלכם כבר שם.

ובכל זאת, הסיפור הזה מרגש. להבדיל מכל כל אותם מאחזי עיניים שמבטיחים לכם לקנות נדל"ן על הירח או לקרוא כוכב בשמים על שמכם, כאן יש קצת יותר התכוונות. קצת טכנולוגיה, שיעור קטן בפיזיקה ואסטרונומיה, וגם הפניית תשומת הלב לעניינים אחרים, שונים מסדר היום הרגיל.

כתבתי משהו. נכון לעכשיו המסר שלי נישא למרחק… מה זה מרחק? במספרים, המילים שלי נמצאות 30,019,620,149 ק"מ ממני. תוֹדוּ שזה נחמד.

הבלוג של עמי בן בסט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.