תפריט עמוד

מיליוני צפרדעים מגיעות לצלחות ברחבי העולם

המחקר החדש מסתמך על נתוני הסחר העולמי של האו"ם וקובע שביליון צפרדעים נלקחות מהטבע מדי שנה ומסיימות את חייהן בצלחת. עורכי המחקר מודים כי המספר אותו פרסמו עלול שלא להיות מדויק. הנתונים מראים כי צרפת וארצות הברית הן הצרכניות הגדולות ביותר של צפרדעים, וכן נמדדה צריכה משמעותית גם בכמה מדינות במזרח אסיה.

כשליש מכל מיני הדו-חיים בעולם מצויים בסכנת הכחדה. הסיבה העיקרית לכך היא אובדן סביבת המחייה שלהם, אך ציד נחשב לאחת הסיבות העיקריות להכחדתם של כמה מינים, לצד שינויי אקלים, זיהום ומחלות.

במחקר החדש, שיתפרסם בגיליון הקרוב של המגזין Conservation Biology, טוענים החוקרים שהשפעות הסחר העולמי בצפרדעים לא זכו להערכה נכונה בעבר. "רגלי צפרדעים נמצאות בתפריט של הקפיטריות בבתי ספר באירופה, בדוכנים ועל שולחנות ארוחת הערב באסיה ובמסעדות יוקרה ברחבי העולם", אמר קורי ברדשו מאוניברסיטת אדלייד באוסטרליה, שביצע את המחקר. "הדו-חיים כבר נחשבים לקבוצת בעלי החיים שנמצאת בסכנת ההכחדה החמורה ביותר בשל מחלות, אובדן אזורי מחייה ושינויי אקלים – רעבונו של האדם לרגלי צפרדעים לא עוזר". במדינות מסויימות מגדלים צפרדעים למאכל, אך צפרדעים אלה לא נלקחו בחשבון במחקר.

תוצאות המחקר הראו שאינדונזיה היא יצאנית הצפרדעים הגדולה בעולם – 5,000 טון בשנה – וגם צרכנית גדולה. נתונים אלה מעוררים חשש שאם יימשך הצייד הבלתי מבוקר, אוכלוסיית הצפרדעים במדינה תיעלם כמו שקרה במקומות אחרים בעולם, במיוחד בצרפת ובארצות הברית, שם נעלמו לחלוטין מינים מקומיים של צפרדעים. החוקרים מציעים ליצור מערכת אישורים שייאלצו את סוחרי הצפרדעים להוכיח שהם ניצודו תחת פיקוח.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.