בהתלבטות בין כמה מוצרים דומים, צרכנים מעדיפים את המוצרים הנתפסים כידידותיים לסביבה, כך עולה ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה. יש סוגים רבים ומגוונים של תוויות ירוקות למוצרי צריכה – החל ממזון אורגני או כזה שמוצאו בבעלי חיים שגדלו בתנאים הוגנים, דרך מוצרים ממוחזרים או מתכלים וכלה במוצרים שיוצרו ללא ניצול של עובדים. למרות שלעיתים מחירם של מוצרים המסומנים בתווית סביבתית גבוה באופן משמעותי מזה של מוצרים רגילים, התווית הירוקה מעלה את יוקרתם בעיני הצרכנים. עוד עולה מהמחקר כי התווית הירוקה חשובה לצרכנים מסיבות שונות: במקרה של מוצרים הכרחיים, דוגמת נייר טואלט, התווית הירוקה מחזקת את ההערכה כלפי המוצר, בעוד שבמקרה של מוצרים הנרכשים להנאה, כמו מפיות נייר מהודרות, הדימוי הסביבתי מספק מעין הצדקה מוסרית לרכישה שאינה הכרחית. |
האם היית ביעד הזה?
-
0
כן הייתי
-
0
לא, אבל מתכנן
-
1
לא מעוניין