תפריט עמוד

מחקר חדש: מתי לקנות כרטיס טיסה הכי זול

כלכלנים מאוניברסיטת מדריד בנו נוסחה לחישוב המועד בו מחירם של כרטיסי טיסה הוא הנמוך ביותר. ולא, לא כדאי לחכות לרגע האחרון

מי לא חווה את התסכול הכרוך בלמצוא את הרגע המדויק שבו כרטיסי הטיסה מוצעים למכירה במחיר הזול ביותר? אם הקדמתם להזמין, יתכן שתפספסו את מבצעי הרגע האחרון. ואם חיכיתם לרגע האחרון, יש סיכוי טוב שתגלו כי כל הכרטיסים אזלו או שהכרטיסים הבודדים שנותרו נמכרים במחיר גבוה במיוחד. וגם אם נדרתם לא לבדוק מה קרה למחיר אחרי שכבר הזמנתם ושילמתם עבור כרטיס הטיסה, תמיד יש סיכוי שהאדם היושב לידכם במטוס יבחר לשתף אתכם בדיל המשגע שמצא ואיך שילם רק 199 דולר עבור כרטיס שעלה לכם 399 דולר.

אז מה עושים? מחקר חדש של שני כלכלנים מאוניברסיטת מדריד מצביע שהזמן האידיאלי להזמין כרטיס הוא בשעות אחר הצהריים, שמונה שבועות לפני מועד הטיסה. לתוצאה הזאת הגיעו החוקרים אחרי שבנו משוואה מתמטית סבוכה שבדקה לאורך זמן את מחירי הטיסות בחברות שונות. מחברי המחקר, מקוטו ווטאנבי ומארק מולר, גילו כי חברות תעופה נוהגות להציע למכירה כרטיסים מוזלים חודשיים לפני הטיסה, מתוך מחשבה שרוב הנוסעים יעדיפו לא להסתכן בהזמנה כה מוקדמת. ככל שמועד הטיסה מתקרב, מחירי הכרטיסים עולים ורק לעיתים נדירות ירדו שוב לקראת מועד היציאה. כך גם לגבי השעה בה קונים את הכרטיס – לקראת ערב המחירים נוטים להיות זולים יותר מאשר בשעות הבוקר.

בהשוואה שערכו החוקרים בין מחירים של כרטיסי טיסה לכרטיסי תיאטרון, עולה מצב הפוך: ככל שמתקרב מועד ההופעה מחיר הכרטיס יורד, כך שאם יש לכם עצבי ברזל ואתם לא חוששים להחמיץ מופע פופולרי, כדאי לכם לחכות עד לבוקר ההופעה, אז מחיר הכרטיס יהיה הנמוך ביותר.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.