תפריט עמוד

מורי דרך: להפוך אהבה למקצוע

אם אתם מחפשים מקצוע שמשלב טיולים בארץ, מפגש עם אנשים מכל העולם, תכנית לימודים מגוונת ומעשירה והרבה עניין וסיפוק, תמצאו את כל אלה ויותר כמורי דרך. אז איך הופכים למורה דרך? לפניכם דברים שכדאי לדעת

אם אתם שוהים רוב היום במשרד, אבל הלב שלכם נמצא בטבע ובנופים הפתוחים, אם אתם חולמים על טיולים בזמן שאתם יושבים מול המחשב – נראה שהגיע הזמן לשינוי. רבים מאתנו מחליטים בשלב הזה לצאת לחופשה כדי לשבור את השגרה, אבל יש גם אפשרות אחרת לשבור את השגרה, לעבוד במקצוע מלהיב, מספק ומגוון, כזה שיגרום לכם לחכות בשקיקה ליום העבודה הבא.

שבירת השגרה, העניין והסיפוק הם חלק בלתי נפרד מחייו של מורה דרך. זהו תחום עיסוק שמשלב טיולים והיכרות מעמיקה עם הארץ יחד עם מפגש עם אנשים ותרבויות אחרות. זהו עיסוק שנוגע במגוון תחומי עניין, כמו היסטוריה, ארכאולוגיה, גאוגרפיה, טבע, אמנות, אדריכלות ותרבות, כך שמובטח לכם שלא יהיה לכם רגע משעמם. זהו מקצוע שכל הזמן נמצאים בו בתנועה, רואים כל יום מקומות חדשים, וחשוב לא פחות – זהו תחום שאפשר להתפרנס בו יפה, הודות לצמיחה הדרמטית במספר התיירים המבקרים בארץ.

מורה דרך מוצלח מעביר לקבוצה לא רק ידע אלא גם אהבה לארץ

מורה דרך מוצלח מעביר לקבוצה לא רק ידע, אלא גם אהבה לארץ | ChameleonsEye / Shutterstock

אריאל פוגלמן, רכז קורס מורי דרך בבית הספר לתיירות באוניברסיטת חיפה, מתמצת: "להיות מורה דרך פירושו להיות במקומות יפים, להכיר אנשים נחמדים ולהציג לתיירים את כל היופי שבמדינה". ואם השתכנעתם שזהו העיסוק בשבילכם, הנה כמה דברים שבוודאי תרצו לדעת:

• למי זה מתאים? "הקורס מתאים לכל מי שיש לו יחסי אנוש טובים, יכולת להלהיב קבוצה ויכולת להדביק גם את התיירים שמגיעים מחו"ל באהבה לישראל", אומר פוגלמן. כדאי לדעת שגם אם יש לכם עבודה אחרת, אתם לא חייבים לוותר עליה, הודות לגמישות שבתחום. פוגלמן מספר שיש בעלי מקצועות חופשיים המשלבים את העבודה כמורי דרך עם תחום העיסוק הנוכחי שלהם, ויש גם מורים רבים שעובדים כמורי דרך במהלך החופש הגדול.

• מה התנאים הנדרשים להיות מורה דרך? ללימודים יכולים להתקבל אזרחי ישראל או תושבי ישראל, דוברי עברית, בעלי תעודת בגרות מלאה ויכולת התבטאות טובה בעל פה. בנוסף, יש להציג תעודת כשירות רפואית על מנת להשתתף בסיורים. ידיעת שפות זרות מהווה יתרון ומאפשרת להדריך גם תיירים מחו"ל. כדי לקבל רישיון ולעבוד במקצוע יש לסיים בהצלחה קורס מורי דרך, להציג תעודת יושר ממשטרת ישראל ולעמוד בהצלחה בבחינות הרישוי הממשלתיות, בכתב ובעל פה.

מקצוע מושלם למי שאוהב לטייל בנופי הארץ ורוצה להעביר ידע לאחרים | צילום: Alexander Gatsenko / Shutterstock

מקצוע מושלם למי שאוהב לטייל בנופי הארץ ורוצה להעביר ידע לאחרים | צילום: Alexander Gatsenko / Shutterstock

• מה לומדים בקורס מורי דרך? הלימודים בקורס מורי דרך כוללים מגוון נושאים מרתקים, כך שגם אינכם בטוחים שתעשו הסבה מקצועית בסיום הלימודים, הם יספקו לכם העשרה ועניין. בין היתר לומדים גאוגרפיה של ארץ ישראל, ארכאולוגיה והיסטוריה, לימודי דתות ומיעוטים, כלכלת ישראל, לימודי אקטואליה, תרבות, אמנות ואדריכלות, משאבי טבע וסביבה, תיירות נישות ועוד. לצד הלימודים העיוניים יש גם הרבה פרקטיקה  – המשתתפים לומדים איך לנהל קבוצה, איך לשלב טכנולוגיה בהדרכה, איך ליצור חוויה רוחנית לתייר, אתיקה בהדרכה, הנחיית קבוצות, עבודה מול גורמי תיירות, ביטחון ובטיחות ועוד. ואם זה לא מספיק, המשתתפים יכולים לבחור בסדנאות שישפרו את היכולות ההדרכה שלהם, כמו למשל סדנת מספרי סיפורים, ניווט, מנהיגות, שימוש נכון במיתרי הקול ועוד.

לפני פרידה, אנחנו שואלים את פוגלמן מה מייחד את קורס מורי הדרך בבית ספר לתיירות? "בית הספר לתיירות הוא הגדול מסוגו בארץ, והמתקדם ביותר", הוא אומר ומוסיף שקורס מורי הדרך של בית הספר לתיירות הוא הראשון, ונכון לעכשיו היחיד עובד על פי המתכונת החדשה, שהותאמה לשינויים שעולם התיירות עובר בשנים האחרונות. הדבר בא לידי ביטוי, בין היתר, בדגש על תיירות נכנסת, בהכשרה מעשית ובסדנאות מעשיות שמחזקות את המיומנויות המקצועיות הנדרשות למורי דרך.

הלימודים בקורס כוללים סימולציות, הדרכה מצולמת עם משוב הדרכה מיידי וקבוע, 350 שעות הוראה, והכיף הגדול: 60 ימי סיור (בהם סיורים של כמה ימים). אחרי שמסיימים את הדרישות העיוניות והמעשיות, מקבלים רישיון מורה דרך המאפשר לחבר אחרים לאהבה שלכם לנופים, לטבע ולאתרים ההיסטוריים. או במילים אחרות: להגשים את החלום ולהפוך את האהבה למקצוע.

צילום תמונה פותחת: שאטרסטוק
  • כתבה שיווקית
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.